טויוטה היילקס 2005-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה היילקס ויגו - דור שביעי - נמכר בישראל במשך עשור שלם - מאמצע 2005 ועד אמצע 2015.
בשנתיים הראשונות לחייו שווק ההיילקס רק עם תיבה ידנית ומנוע 2.5 ל' (102 כ"ס).
ב-2007 החל לראשונה שיווק הגרסה האוטומטית (4 היל') שצוידה במנוע 3.0 ל' (171 כ"ס).
לקראת סוף 2009 הגיע לישראל היילקס מחודש, מצויד בתיבה אוטומטית חדשה (5 היל'), עיצוב מעודכן לחרטום ולסביבת נהג ובעיקר - מפרט בטיחות משודרג, עם בקרת יציבות ואפשרות ל-6 כריות אוויר (רק בגרסה עם המנוע הגדול; הגרסה הידנית הוצעה בישראל עם מפרט בעייתי הכולל 2 כריות אוויר בלבד).
בנובמבר 2011 הגיע לישראל היילקס מתוח-פנים, עם עיצוב חדש לחרטום ולתא הנוסעים, לצד מנוע 2.5 ל' משודרג משמעותית (144 כ"ס) - אך עדיין עם תיבה ידנית בלבד.
יש לציין כי בהיילקס ויגו הוצעה נעילה לדיפ' האחורי כאופציה - אך ורק בגרסה הידנית.
בהיילקס יש לבצע טיפול בכל שנה או 10,000 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
להיילקס עיצוב שמרני ורבוע, אך נגיעות העיצוב המודרניות מיישרות קו עם דגמי טויוטה האחרונים.
 
התוצאה הסופית נעימה לעין והמראה החיצוני השרירי משדר קשיחות וחוסן.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים תכליתי ומציעה - בגרסה האוטומטית - אבזור עשיר למדי.
 
מנגד, איכות ההרכבה מאכזבת ותנוחת הנהיגה איננה מוצלחת.
 
המושב האחורי נוח ומרווח מהמקובל בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
ההיילקס הוא הטנדר היותר-נוח מבין מתחריו לסגמנט ה-1 טון - אולם כרכב עבודה, הוא עדיין נחות בהיבטים אלו ביחס לכלי-רכב מודרניים.
 
התנהגות הכביש מגושמת ועלולה לאתגר נהגים לא מנוסים, במיוחד בגרסת ה-3.0 ל' - במיוחד בדגמים נטולי בקרת היציבות.
-
תמורה למחיר
כמשומש, מחירו של היילקס יד שנייה גבוה באופן חריג, כמעט מופרך.
 
עם כל הכבוד למוניטין, יש אופציות טובות יותר.
-
סיכום
כלי עבודה איכותי, אך יקר - ולא באופן מוצדק.