טויוטה היילקס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2021, זמן קצר אחרי שטויוטה ישראל השיקה את ההיילקס המחודש, היא הוסיפה להיצע רמת גימור מהודרת במיוחד המכונה 'סהרה'. כזכור, עם מתיחת הפנים השנייה שנעשתה לא מכבר לדור השמיני (2015) של הטנדר, נוסף להיצע מנוע בנפח 2.8 ליטר המייצר 204 כ"ס.
עד כה הוצעה גרסת מנוע זו רק ברמת הגימור 'אדוונצ'ר', שיש לה מפרט בטיחות מתקדם הכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגלים, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. במפרט האבזור של 'אדוונצ'ר' חישוקי "17 קלים, בקרת אקלים ומולטימדיה מקורית חדשה עם צג "8 וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו,.
ברמת הגימור החדשה 'סהרה', בנוסף, חישוקי "18 שחורים, תאורת לד, פריטי עיצוב אגרסיביים יותר בחוץ, תפעול חשמלי למושב הנהג וריפוד עור.
-
עיצוב ונוכחות
הטנדר המחודש נראה אגרסיבי מקודמו, והחזית שלו בוטה, כמעט מוגזמת. הגימור השחור ב'סהרה' נאה מאשר זה המבריק ב'אדוונצ'ר'.
 
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה פנימה נוחה, גם בזכות מדרגה שעוזרת (ותפריע בשטח טכני) גם הודות לצמד ידיות אחיזה (בכל הדלתות). תנוחת הנהיגה טובה מאוד, המושב בינוני, עם מסעד שאינו מוצלח ובסיס השוקע מאחור לאורך זמן.
איכות החומרים טובה, איכות ההרכבה מצוינת. ריפוד העור הוא לא בהכרח הסידור הנכון לעבודה/קיץ ישראלי, אך הוא מוסיף למופע המכובד של תא הנוסעים.
-
מנוע וביצועים
כבר עם ההתנעה — כאמור, טורבו־דיזל 2.8 ליטר, 204 כ"ס ו־51 קג"מ — בולטת לטובה פעולת מנוע שקטה ומעוגלת יחסית.
הביצועים טובים, גם במצבים מכבידים. והגם שאופי הפעולה של המנוע דיזלי, והתיבה אינה מהירה במיוחד, זה רכב שמאפשר שיוט נינוח (100 קמ"ש ב־1750 סל"ד), כמו־גם יכולת טובה כאשר יש צורך בעקיפה בעלייה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה, ככל שמדובר בחלקו הקדמי של הרכב, שם הבולמים פועלים היטב. מאחור, כשהארגז ריק, הטנדר מקפץ ונחבט.
היכולת הדינמית סולידית, וניתן לנהוג בטנדר באופן בטוח בקצב גבוה גם בכביש מפותל. ההגה, עם 3.3 סיבובים מנעילה לנעילה, כבד; מצוין בנהיגה בפיתולים, לא מצטיין בתמרון עירוני.
בשטח, היילקס נוח באופן יחסי על שבילים שיש בהם אבנים קטנות. אבנים גדולות או שינויי גובה, גורמים לחלקו האחורי לקפץ מדי, ולהיחבט, עדי כדי אי־נוחות.
הוא מטפס על מסלעות ומטפל במכשולים טכניים ברמה ממש מכובדת.
-
תמורה למחיר
המחיר ממקם את ההיילקס בצד היקר מאוד של הטנדרים, ועדיין התמורה גבוהה. גרסת ה-2.8 ליטר היא המומלצת, בשל פער מחיר לא גדול ביחס לגידול בהספק.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק, עם זאת, לא הרשימה: 8.2 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בטויוטה היילקס 2022
אין עדכונים במפרט בשנת הדגם 2022
-
סיכום
הטנדר הטוב בקטגוריה. ויש לזה מחיר.