טויוטה היילקס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
היילקס שהושק ב-1968 הוא מהדגמים שעשו את טויוטה (יחד עם קורולה ולנד קרוזר למיניו). הוא קשוח, נחשב לאמין מאוד ובדרגת סלב-על.
זהו דור שמיני לדגם (שהחל בספטמבר 2015), שסה"כ ממשיך באותה מתכונת של אבותיו, שגם דומה למרבית מתחריו. זה מתחיל בארץ הייצור. המותג הוא בעל מוצא יפני, אבל כמו מרבית מתחריו מיוצר בתאילנד (ומשם גם מגיע אלינו). כמוהם גם היילקס מציע שלדת סולם, סרן חי מאחור, מנוע דיזל, תיבה אוטומטית (יש גם ידנית), הנעה כפולה ונעילת דיפרנציאל. גם ממדיו קרובים לשל המתחרים כולל בסיס גלגלים של כשלושה מטרים, כשרק כושר העמסה של היילקס הוא הנמוך בקטגוריה: 790-830 ק"ג.
בחו"ל הוא מוצע במגוון תצורות וגרסאות מנוע. בישראל הוא מוצע רק בתצורה אחת ובגרסת מנוע אחת: תא-נהג כפול, ועם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.4 ליטר המייצר 150 כ“ס. הדגם מוצע בגרסת הנעה אחורית ובגרסת הנעה כפולה, וגם עם אפשרות בחירה בין תיבה אוטומטית או ידנית, בשני המקרים עם שישה הילוכים.
יש שלוש רמות גימור, 'אקטיב', 'אקטיב+' ו'אדוונצ'ר'. כשבימים האחרונים של 2018 רמת אדוונצ'ר זכתה לראשונה לקבל מערכות בטיחות מתקדמות. זה חלק מחבילת 'טויוטה סייפטי סנס 2.0' (Toyota Safety Sense 2.0), שבמקרה זה כוללות: בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי דו"ג ביום בלבד), התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים.
ארגון Euroncap פרסם ב-2016 שתי תוצאות ריסוק לדגם: עם ובלי מערכות הבטיחות האקטיביות. בלי המערכות האקטיביות, הוא זכאי ל-3 כוכבי בטיחות. עם המערכות הוא זכאי ל-5 כוכבי בטיחות – דבר שהופך אותו לטנדר הבטיחותי בקטגוריה. אלא שבחו"ל הוא נבדק עם 5 מערכות בטיחות, ובישראל הוא מוצע עם 3 – מחסיר תיקון סטיה מנתיב (יש רק התרעה), ומערכת למניעת סינוור. לכן רמת גימור אדוונצ'ר לא זכאית לציון הזה. ועדיין זה הטנדר הבטיחותי בקבוצה גם בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
המראה תכלתי ונראה כמו אבולוציה מתמשכת לדגם שמתפקד כתת-מותג נפרד.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של טויוטה היילקס 2019 אולי חסר השראה, אבל הוא מרווח ופונקציונלי, איכות ההרכבה טובה מאוד, והוא מציע מגוון רחב של תאי אחסון (חשוב ברכב עבודה).
המושבים נוחים. מלפנים תנוחת נהיגה נכונה מושגת בקלות, כשמאחור המושב נוח אך מרווח הברכיים והראש בינוני. הארגז גדול, אבל המתחרים מציעים כושר העמסה גדול, חלקם עוד כ-200 ק"ג, וזה משמעותי.
 
-
מנוע וביצועים
ביצועי מנוע ה-2.4 ל', סבירים ומספקים כל צורך גם במתווה הררי. אם מורגשת עצלות-מה, מעבר למצב 'ספורט' יעזור. התיבה האוטומטית מוצלחת ושילוב ההילוכים נעים. צריכת הדלק טובה משל המתחרים אבל בפער לא מהותי.
-
נוחות והתנהגות
בעיר הנוחות בינונית עם נוקשות גבוהה לנוסעים מלפנים ובמיוחד מאחור, אם כי הספסל האחורי נוח. מחוץ לעיר טויוטה היילקס 2019 מציע נוחות נסיעה עדיפה בהרבה על שיבושים קטנים, אבל כאשר הרכב פגש במשהו רע, הוא הגיב רע. זה גם המצב בנסיעת שבילים. בידוד רעש המנוע משובח, ושל הרוח הכבישים טובים לז'אנר.
בזכות הבולמים הקשיחים, זוויות הגלגול צנועות. ריסון החלק הקדמי טוב מאוד, והיציבות נשמרת גם תחת בלימה.
 
-
תמורה למחיר
להיילקס קלפים חזקים. הוא מציע מבנה מוצק וסולידי, ביצועים טובים, ובעל כישורי שטח מעולים. הוא נוח ומוצלח במקומות אחדים, פחות באחרים, כשרק כושר העמסה שלו נמוך משמעותית משל המתחרים. המחיר דומה לקבוצה והתמורה טובה.
-
מה חדש בטויוטה היילקס 2019
הוספת מערכות בטיחות אקטיביות לראשונה בדגם שנמכר בישראל. אבל הן מוצעות רק ברמת הגימור הבכירה, 'אדוונצ'ר'.
-
סיכום
מוצק, קשוח ומשדר שהוא יכול להתמודד עם כל משימה, עבודה או פנאי.