טויוטה היילקס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
היילקס, כמו דגמים נוספים שעשו את טויוטה (קורולה, לנד קרוזר), הוא דגם מאוד מאוד ותיק, וכמו הדגמים הנ"ל, ובניגוד למתחרים אחרים, משמר את שמו מיום היווסדו ב-1968. כעת זהו דור שמיני לדגם שהגיע לישראל ב-2015 והציע מתכונת משופרת של קודמו. מתיחת הפנים לדגם עלתה ארצה בספטמבר 2020 ושידרגה פעם נוספת לא מעט מכלולים. השנה לא חל בדגם אף שינוי.
בחזית אותם מנועי טורבו-דיזל, 4 צילינדרים: הראשון בנפח 2.4 ליטר ומפיק 150 כ"ס, השני בנפח 2.8 ליטר ומנפק 204 כ"ס. המנוע הגדול הוא אותו אחד שגם נמצא בלנד קרוזר. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים וההנעה כפולה. המנוע הקטן מוצע גם עם אופציה לתיבה ידנית והנעה כפולה, וגם עם אופציה להנעה אחורית אוטומטית.
יש ארבע רמות גימור, 'אקטיב', 'אקטיב+' (שמוצעת רק בגרסת ההנעה האחורית), 'אדוונצ'ר' ו'סהרה', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של 2020.
שתי רמות הגימור הבכירות מוצעות עם חבילת הבטיחות 'טויוטה סייפטי סנס 2.0' (Toyota Safety Sense 2.0), שכוללת: בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי דו"ג ביום בלבד), התרעה, ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. שתי רמות הגימור הנמוכות מסתפקות ב'מובילאיי'.
בשנת 2016 פרסם ארגון Euroncap שתי תוצאות ריסוק לדגם: עם ובלי מערכות הבטיחות האקטיביות. בלי המערכות האקטיביות, הדגם זכאי ל-3 כוכבי בטיחות. עם המערכות הוא זכאי לציון של 5 כוכבי בטיחות, אם כי היילקס השיג את הציון הגבוהה כשהוא מצויד גם עם תאורה אדפטיבית שאינה מוצעת בדגם בארץ.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה היילקס 2021 מציג חרטום בוטה, אולי מדי, שיוצר הופעה מרשימה מאוד מזוויות מסוימות, הופעה מוגזמת מזוויות אחרות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים ועדכני. איכות החומרים וההרכבה הטובים, כשהנדסת האנוש טובה ברובה (מיקום לא מוצלח של הפקדים השולטים במערך השטח).
הקבינה גבוהה ויש שתי ידיות אחיזה, אבל המדרגה ממוקמת גבוה מידי (טוב בשטח, פחות בכניסה). המרחב מלפנים גדול כשהמושבה עצמו בינוני, בשל בסיס שוקע, ומשענת בעלת מבנה בסיסי וללא אפשרות הקשחה. המראות בינוניות. מאחור המרחב מספק (המתחרים מרווחים יותר), המושב סביר אך בסיסו קצר מדי. חסרים פתחי מיזוג שיש לחלק מהמתחרים.
 
-
מנוע וביצועים
רק מנוע ה-2.8 ליטר נבחן לאחר מתיחת הפנים, וזה מעניק להיילקס כישורי תנועה משופרים בהרבה והטובים בקטגוריה. בנוסף הוא גם השקט בקטגוריה. התיבה מעט איטית בתגובתה, אבל פעולתה חלקה. צריכת הדלק ממוצעת לקבוצה ודומה לזו שהתקבלה בעבר מיחידת ה-2.4 ליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה טובה יחסית לטנדר. בייחוד לנוסעים מלפנים. רצף של שיבושים קטנים יגרמו לרטט, והמתלה מאחור נוקשה, ועדיין טויוטה היילקס 2021 הוא מהכלים הנוחים בקטגוריה.
היכולת הדינמית סולידית, וניתן לנהוג בטנדר באופן בטוח בקצב גבוה גם בכביש מפותל. ההגה, עם 3.3 סיבובים מנעילה לנעילה, מצוין בנהיגה, לא מצטיין בתמרון. מכיוון שהוא בתגבור הידראולי, תיקון סטייה מנתיב נעשה באמצעות בלימת גלגל, באופן לא נעים.
 
-
תמורה למחיר
היילקס מציע סביבת נהג מוצלחת, ביצועים טובים ובפער, ואיכות נסיעה עדיפה על רוב המתחרים. תג המחיר יחסית גבוה, ולמרות זאת התמורה המתקבלת, גבוהה.
-
סיכום
טנדר עבודה כשאר טנדרי העבודה מהמזרח הרחוק, שעם השנים רכש לעצמו מעמד "אייקוני". ובצדק.