טויוטה לנד קרוזר 2010-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2014 החל שיווק הלנד קרוזר המחודש בישראל, לאחר שהוצג בעולם מספר חודשים קודם לכן. הרכב, שנשען על קודמו, מהווה למעשה מקצה שיפורים מקיף לדגם שהכרנו ונסמך על אותה שלדת סולם. מידותיו של רכב השטח הגדול לא השתנו והוא זכה לשינויי העיצוב הקוסמטיים המתבקשים מלפנים ומאחור - כנהוג במתיחות פנים. עיקר החידוש נמצא דווקא בסביבת הנהג, כאן הצטרף מערך המולטימדיה החדש של טויוטה (טויוטה טאץ' 2) שכולל מצלמה אחורית, בלוטות', מערך שמע איכותי ועוד. בנוסף, קיבל הרכב חימום למושבים. מנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל (190 כ"ס) לא השתנה והוא עדיין משודך לתיבת החמישה הילוכים האוטומטית.
טויוטה לנד קרוזר 2014 המחודש הוצע בשתי צורות מרכב – קצר (עם גג נפתח) וארוך (ששווק בשלוש רמות גימור).
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה העבירה את הלנד קרוזר מתיחת פנים קלאסית בסימן "קצת יותר" – קצת יותר אבזור, קצת יותר כרום בגריל, ניפוח קצת יותר מוגזם לכנפיים. התוצאה בולטת, אך אינה נאה במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה לתא מעבירה מיד תחושה מוכרת – כולל "מגדל" הקונסולה המרכזית, שעדיין נראה מוזר. האבזור, בגרסה הבכירה, שופע – חימום למושבים (גם בשורה השניה), בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (כולל פתחי אוורור בשורה השלישית), מסך מגע גדול, בקרת שיוט, גג שמש, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים, שקע 220V וכניסה ללא מפתח. מאחור מרווח מאוד, אך פחות בשורה השלישית - שם נמצאים 3 מושבים. הדלת האחורית, שנפתחת הצידה, הרבה פחות נוחה בתנאים צפופים מאשר דלת שנפתחת למעלה. מזל שהחלון נפתח בנפרד.
-
מנוע וביצועים
מהבחינה המכאנית דווקא אין הבדלים משמעותיים אחרי מתיחת הפנים – המנוע והתיבה נשארו ללא שינוי – וכבר ב-2014 המפרט הזה הרגיש מיושן, בטח ברמות המחיר הללו. מנוע הדיזל בעל כוח מספק, ומעניק תחושה של כוח בשרני בעיקר בסל"ד ביניים. צריכת הדלק, בין היתר בגלל הנעה כפולה קבועה, אינה מרשימה: רק 8.2 ק"מ לכל ליטר סולר בממוצע מבחן.
-
נוחות והתנהגות
הלנד קרוזר קסם לנו בתחילה בזכות "ריחוף" מלכותי על הכביש, מסנן היטב את החספוסים הקטנים של האספלט, אך במעבר על סדרת השיבושים הראשונה התברר המחיר – האוטו מעניק תחושה לא מהודקת, נע על המתלים יותר מהראוי (מורגש גם בבלימה), וזה הולך ומחמיר ככל שהמהירות גבוהה יותר או המהמורה גדולה יותר. בכביש המהיר הלנד קרוזר מפגין רעשי המנוע שמסרבים להעלם אפילו בשיוט רגוע, וגם רעשי הרוח מתחילים להטריד מוקדם.
כצפוי, הוא לא ממש אוהב נהיגה מהירה בכביש מפותל, והמתלים הרכים גורמים לרכב לרכון ולהתנדנד.
בשטח, לעומת זאת, הוא מככב: שולח גלגלים בגמישות לכל שקע, בולע כל בליטה, ושומר על קשר הדוק עם הקרקע, והיכן שהקשר בכל זאת מתנתק, או שהאחיזה רופפת, מתערבת בקרת המשיכה באלגנטיות ובמהירות. ככלי לא משופר, הלנד-קרוזר כנראה יגיע הכי רחוק בתנאי עבירות קשה מבין רכבי השטח הנמכרים בארץ.
 
-
תמורה למחיר
כחדש, לטויוטה לנד קרוזר 2014 הייתה בעיית תמחיר: מחד, הגרסה המאובזרת נמכרה בטריטורית מחיר שמאוכלסת בכלים נעימים, מהודרים ומתקדמים יותר, ומאידך, גרסת הבסיס אובזרה בספרטניות שהשאירה רושם שהיא מיועדת רק לשירותי ביטחון כאלו ואחרים.
אולם כמשומש - הלנד קרוזר נהנה ממחירי מחירון גבוהים, ירידת ערך נמוכה ומביקוש גבוה מאוד.
 
-
מה חדש בטויוטה לנד קרוזר 2010-2013
תחילת שיווק דגם מתוח פנים בינואר 2014.
-
סיכום
רכב שטח אמיתי, שמקריב חלק מהיכולת בכביש לטובת ביצועי השטח. מחירו יקר, אבל לאורך זמן הוא מצדיק את ההשקעה.