טויוטה לנד קרוזר 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אחד הדברים שמקנים לטויוטה את מעמדה המכובד בעולם הרכב, הוא בוותק הדגמים שלה. וכאשר אחדים מהדגמים הנמכרים ביותר הם בני עשרות שנים, יש מורשת, ויש אייקונים.
לנד קרוזר הוא אייקון שכזה, אבל בניגוד לקורולה, למשל, כאן מדובר במשפחה של כלים שונים ומשונים שבאו והלכו עם השנים. אחד מהם הוא אותו לנד קרוזר המיובא לישראל — דגם שהוצג ב־1990, הדור הרביעי שלו הושק ב־2009 — עבר מתיחת פנים ב־2012, וב־2017 עבר מתיחת פנים שנייה.
במהלך מתיחת הפנים, שנחתה בארץ ב-2018, לא בוצעו שינויים בשלדה, במנוע, בהילוכים או במערכת ההנעה; יש אופציות לקפיצי אוויר, ניהול מצבי ניהוג/שטח (MTS), מצב זחילה (1-5 קמ"ש) ומצלמת חרטום. שינויים חיצוניים כמקובל בתהליך — פנסים, שבכה, מכסה מנוע ופגוש מעט שונים מלפנים, פנסים מאחור; קונסולה מרכזית מעט אחרת ולוח מחוונים חדש. עוד בחידושים: מערכות בטיחות מקוריות (TSS) — אלא שבארץ הן מוצעות רק ברמת האבזור הגבוהה, 'לימיטד' בעלת שבעה מושבים. חבילת השטח אינה מיובאת בשלב זה לארץ.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה לנד קרוזר 2018 שומר על ההופעה הכה מזוהה איתו, עם עדכונים נדרשים. הוא בעיקר משדר נוכחות עניינית והמסר המודיע לכולם מיהו ומהו בולט ביותר. אבל אין ספק שהעיצוב הבסיסי התיישן.
-
תא נוסעים ומטען
תנוחת הנהיגה בלנד קרוזר מוצלחת מאוד, והכל מאורגן כמו שצריך. העיצוב מיושן במקצת, אבל המרחב מלפנים גדול והתחושה מכובדת מאוד. הקונסולה המרכזית הרחבה משדרת חוסן של רכב גדול, ותנוחת הישיבה הגבוהה טובה מאוד. המרחב מאחור טוב, וגם פתחי מיזוג, אך המושבים אינם מצטיינים. המושבים בשורה השלישית טובים רק לילדים ולנסיעות קצרות יחסית, בוודאי לא לטיולים ארוכים, במיוחד בשטח. בנוסף, פתיחתם מצמצמת מאוד את נפח תא המטען. תא המטען גדול ושימושי כאשר שורה שלוש מקופלת. ישנה אפשרות לפתיחת החלון מאחור, וזה יעיל וחביב.
-
מנוע וביצועים
לטויוטה לנד קרוזר 2018 מנוע דיזל 2.8 ליטר עם 4 צילינדרים, סידור מיושן יחסית, והספק לא מרשים של 177 כ"ס ו-45.6 קג"מ. לתיבה 6 הילוכים, והביצועים בינוניים: 12.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-175 קמ"ש. השיוט נעים, היכולת סבירה, אבל כאשר צריך לקבל מחץ של ממש לטובת עקיפה דחופה או במעלה ארוך ותלול, היכולת מרשימה הרבה פחות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בלנד קרוזר טובה למדי, עם יכולת נאה להעלמת מפגעי אספלט בעיר. מחוץ לעיר מפגין הכלי המגודל רכות יתר, ורגישות מופרזת להעברות משקל – גם כאלה הנוצרות בעת בלימה ויציאה מעט חדה לעקיפה.
בשבילים הוא מספק איכות נסיעה סבירה, אך ככל שהשביל עשיר יותר באבנים שתולות, האתגרים למרכב גדולים יותר – ולכן יש להוריד את הקצב, לפעמים באופן מוחשי. הלנד קרוזר אינו עומד תמיד באתגרי הריסון, והמתלים שלו מחייבים ריסון מהירות הנסיעה בשבילים מאתגרים. מאידך, הקרוזר ממש לא מתקשה בדיונות, וטיפס עליהן בקלילות, אבל זה השטח הטכני, המאתגר, בו הרכב מצדיק את המוניטין שלו. השילוב של זווית מרכב טובות, בקרת משיכה יעילה ובעיקר מהלך גלגל מכובד, הוא זה שיוצר יכולת עבירות מרשימה וכישורי שטח מצוינים.
 
-
תמורה למחיר
אם אתם מבלים הרבה בשטח, הלנד קרוזר מעניק תמורה גבוהה – הוא לא זול, ללא אבזור בטיחות מלא, אינו מהודר במיוחד, לא מצטיין בכביש – אבל הוא עשוי ברמה גבוהה ביותר וכישורי השטח שלו הם ברמה הגבוהה ביותר בצד הכמעט שפוי של סקלת המחירים. אם אתם לא חובבי שטח מושבעים, ישנן אופציות זולות יותר שיהיו עדיפות בכביש ובשבילים כבושים.
-
מה חדש בטויוטה לנד קרוזר 2018
הגרסה מתוחת הפנים נחתה בארץ במחצית הראשונה של 2018. גרסת הבנזין שהושקה בישראל רשמית רק ב-2017 הוצאה מההיצע, משום שאינה זוכה עוד לתקינה אירופאית.
-
סיכום
טויוטה לנד קרוזר מרשים למראה, עשוי היטב, מצויד כנדרש ומרווח. הביצועים מספקים, לא מעבר, ואיכות הנסיעה סבירה, לא מצטיינת. היכולת שלו בשבילים גבוהה, אך רמת החיים לנוסעים פחות, והוא ממש מככב בשטח קשה.