טויוטה היילנדר 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
טויוטה היילנדר הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) המיועד בעיקרו לשוק האמריקאי, שם הוא גם מיוצר. הדור הנוכחי (רביעי) הוצג לראשונה בשנת 2019 וזהו הדור הראשון שמגיע לישראל באופן סדיר דרך היבואן הרשמי.
היילנדר החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA הגלובלית של טויוטה, כאן בגרסת GA-K המיועדת למכוניות בינוניות (קאמרי, למשל). בסיס הגלגלים שלו עומד על 285 ס“מ, אורכו 497 ס“מ, רוחבו 193 ס“מ וגובהו 173 ס“מ. בארץ הוא משווק במהדורה עם שבעה מושבים. בזכות מימדיו הנדיבים נפח תא המטען נאה גם כשכל המושבים בשימוש — 241 ל‘.
טויוטה היילנדר מוצע בארה“ב עם מנוע בנזין V6 אטמוספרי בנפח 3.5 ל‘ המפיק 295 כ“ס. לארץ הוא מגיע עם יחידת הנעה היברידית המוכרת מדגמי טויוטה השונים כמו ראב 4. ליחידה זו מנוע בנזין בנפח 2.5 ל‘ (אטמוספרי, 4 ציל‘) ושני מנועים חשמליים (אחד לכל סרן בגרסאות ההנעה הכפולה). ההספק הכולל עומד על 248 כ“ס.
השיווק בישראל החל בחודש נובמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה היילנדר נראה טוב, החזית בולטת והקווים הדינאמיים מסתירים את מידותיו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כוללת לא מעט מרכיבים המוכרים לנו מקו הדגמים העכשווי של טויוטה — זה מייצר הופעה מעט מיושנת ועמוסה לעיתים, אך הוא מוסיף נקודות בהנדסת אנוש מוצלחת.
האיכות הכוללת טובה — אך התחושה פשוטה ופחות מהודרת משניתן לצפות מרכב כזה. המושבים רחבים ונוחים והמרחב מלפנים נדיב מאוד.
גם בשורה השניה המרחב נאה ביותר. ניתן להזיז את המושבים לפנים/אחור אך הזזתם אינה נוחה. בשורה השלישית המרחב טוב מהמקובל. קיפול המושבים, בשתי השורות האחוריות, נעשה באופן ידני.
תא המטען גדול מאוד כאשר השורה השלישית מקופלת ומותיר נפח סביר (241 ל‘) כשכל המושבים בשימוש.
-
מנוע וביצועים
היחידה ההיברידית (2.5 ל‘, מנוע חשמלי, 248 כ“ס) מביאה לזינוק טוב ביציאה מהמקום ובמהירויות עירוניות. בתאוצות ביניים במהירויות גבוהות ההתנהלות פחות נמרצת, אך הכוח לרוב מספק.
מעבר לביצועים, אופי יחידת ההנעה מעניק תחושה מאומצת ופחות נעימה — וכבר בעומס קל המנוע מטפס לסל“ד גבוה ורועש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה במיוחד — היילנדר לרוב לא מתמודד בצורה נעימה עם שיבושים קטנים וחספוסים בכביש והתחושה המתקבלת אינה מעודנת. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית.
בידוד הרעשים אינו מוצלח — המנוע נשמע כבר בעומס נמוך, בעיר נשמעים רעשי המתלים ומחוץ לעיר לרעשי הרוח והכביש נוכחות בולטת.
האופי של היילנדר אמריקאי, וזה נכון גם לאופן הגמלוני והרך בו הוא מתנהל בפיתולים, אך היכולת הדינמית מספקת.
-
תמורה למחיר
המחיר ממוצע לקבוצה, אך בזכות חטיבת הכוח ההיברידית היילנדר מציע יתרון בחיסכון בסגמנט של כלים בזבזניים.
-
גרסאות ורמות גימור
לדגם המשווק בישראל שתי רמות גימור. 'E-מושן' הכוללת חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8, טעינה אלחוטית, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם ועוד. ו'E-קסלוסיב', שמוסיפה לזה חישוקי "20, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וריפוד עור.
-
בטיחות
טויוטה היילנדר לא נבדק במבחן הריסוק האירופאי של NCAP, אבל כן נבחן בשלוחה האוסטרלית של הארגון, כמו גם במבחן האמריקאי של NHTSA - ובשני המבחנים הללו הוא זכה בציון המרבי של 5 כוכבים.
מפרט בטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להתחשב במהירות המותרת, שמירת מרכז נתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים ועמעום אורות גבוהים אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נאה מאוד לרכב כה גדול — 10 ק“מ לליטר במבחן מאומץ וכ-13.5 ק“מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בטויוטה היילנדר 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב פנאי מגודל, חסכוני ושימושי, אשר סובל מתא נוסעים מיושן, מנוחות נסיעה בינונית ומבידוד רעשים לוקה בחסר.