ב.מ.וו סדרה 7 - אוטו

ב.מ.וו סדרה 7 יתרונות וחסרונות

יתרונות איכות, אבזור, טווח חשמלי, ביצועים, התנהגות, תמורה יחסית
חסרונות נוחות עירונית לא מושלמת, תפעול מערכות מסורבל, עיצוב שנוי במחלוקת
בשורה התחתונה הטוב מכל העולמות

ב.מ.וו סדרה 7 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    הדור השביעי של ב.מ.וו סדרה 7 נחשף ב-2022, ובסוף אותה שנה החל השיווק שלה בישראל - תחילה בגרסה הכל-חשמלית i7, וב-2023 החל גם שיווקן של הגרסאות ההיברידיות-נטענות.

    מדובר במכונית ענקית ממש עם אורך של 539 ס"מ (13 ס"מ יותר מהגרסה הארוכה של הדור הקודם) ובסיס גלגלים של 321.5 ס"מ – ובב.מ.וו מציינים כי לא יוצגו גרסאות מרכב נוספות, ארוכות או קצרות.

    ל-750e xDrive מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר, אליו חובר מנוע חשמלי ליצירת תפוקה כוללת של 490 כ"ס ו-71.4 קג"מ. המנוע החשמלי ממוקם בתוך התיבה החדשה שיש לה 8 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 הוא 4.9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. ל-750e כמו ל-i7 יש קפיצי אוויר אך אין לה היגוי אחורי או מייצבים אקטיביים.

    לגרסת 760e xDrive אותו מנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין ומנוע חשמלי, אך כאן ההספק המשולב הוא 571 כ"ס ו-81.5 קג"מ. תאוצה למאה קמ"ש אורכת 4.3 שניות.

    הסוללה בשתי ההיברידיות גדולה בהרבה מאשר בגרסה הפורשת ויש לה 21.7 קוט"ש, כאשר הטווח המוצהר בחשמל הוא 80-89 ק"מ בהתאם לרמת האבזור.

    כיאה למכונית פאר, רשימת האבזור אינסופית ובין הפריטים היותר בולטים ניתן למנות ריפודים בשילוב צמר קשמיר, פתיחה חשמלית של הדלתות, חימום, אוורור ועיסוי למושבים, כוונון חשמלי גם למושבים האחוריים (ואופציה למושבי "מחלקה ראשונה" נפרדים), חלון גג פנורמי עם הכהייה בלחיצת כפתור ותאורת אווירה המשולבת בזכוכית, מערכת שמע מבית Bowers & Wilkins עם 36 רמקולים ועוד.

    ברשימת האופציות תמצאו פנסים ראשיים עם תאורת לייזר, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, מסך "31.3 למושבים האחוריים, מערכת נהיגה עצמית שבלחיצת כפתור תיסע באופן אוטונומי עד 200 המטרים באיזורים קשים לתמרון (כולל כשהנהג מחוץ לרכב) ועוד ועוד.

  • עיצוב ונוכחות

    ב.מ.וו סדרה 7 היא כאמור מכונית ענקית, אך בלבן וברמת האבזור 'M אקספרסיב' הכוללת כונסי אוויר מודגשים, דיפיוזר מאחור וחישוקי "21 סביב ("20 כסטנדרט), היא נראתה מעט פחות מגודלת.

    ועדיין יש לה נוכחות מאוד בולטת, גם בזכות החזית המאיימת.

  • תא נוסעים ומטען

    פתיחת הדלתות נעשית גם באופן חשמלי – מרשים, אך מחייב לימוד וסבלנות. איכות החומרים והביצוע בתא הנוסעים מרשימים כצפוי; סביבת הנהג עדכנית ומבוססת על מסך "14.9 גדול וקעור החובר למחוונים, ונדרש זמן ללמוד אותו, בשל פירוט היתר המוגזם שלוקה בו תעשיית הרכב.

    המיקום הנסתר של פתחי המיזוג מוסיף לעיצוב הנקי אך כיוונם אינו נוח, והחלקים הקריסטליים המוארים לרוחב סביבת הנהג רעשניים מדי.

    מושב הנהג רך מדי אבל תנוחת הנהיגה נכונה. המרחב מאחור נדיב מאוד, האווירה מכובדת ביותר והאבזור מוסיף עוד: תפעול חשמלי לדלתות, למושבים ולווילונות, שליטה במושבים ובבקרת אקלים דו-אזורית דרך צג בכל דלת.

  • מנוע וביצועים

    למרות משקל של כ-2.5 טון והודות לאותם 490 כ"ס ו-71.4 קג"מ בגרסת 750e, ביצועים ממש לא חסרים; התאוצה מהמקום חזקה והאצות הביניים האדירות אינן מתרשמות מזווית העלייה ואורכה או האתגר בעקיפה; רצועת הכוח מאוד רחבה ומאוד עבה. פעולת התיבה מעודנת, אך היא אינה מהירה במיוחד בהורדת הילוכים.

    בהנעה חשמלית בלבד הביצועים טובים והרכב יכול להגיע עד ל-145 קמ"ש.

  • נוחות והתנהגות

    ב.מ.וו 750e מפליגה לדרכה בהדרת מלכות, והיא מבודדת היטב את רעשי העולם. עם זאת, במצבים אלה הריסון אינו מספיק תמיד והיעדרם של המייצבים האקטיביים מורגש.

    ככל שעולה המהירות הנוחות משתפרת מאוד, והרכב נעים ונינוח להפליא. במצב 'ספורט' הריסון טוב משמעותית ובמקרים רבים הוא גם עדיף בתחום נוחות הנסיעה.

    למרות שאין בגרסה זו היגוי אחורי, כושר התמרון בעיר מש בסדר עם קוטר סיבוב של 12.3 מטרים.

    לא ציפינו להרבה מהיכולת בפיתולים נוכח המשקל והממדים. אבל זו ב.מ.וו, וגם הרכב המגודל הזה, עם חלוקת משקל מעולה ממש "מתכווץ" סביב הנהג בפניות ומאפשר קצב מעולה בעיקולים. מערך ההנעה מפנה יותר כוח לאחוריים שיודעים להדק קו ולפסוע באופן מדוד בפניות הדוקות באופן שגורם לשכוח את גודלה של המכונית, ובמצבי 'ספורט' להיגוי משקל ותחושה מדויקים יותר.

    רק הבלמים פחות מרשימים, אינם מייצרים עוצמה ראשונית מספקת ומחייבים לחיצה חזקה תחת עומס.

  • תמורה למחיר

    ב.מ.וו 750e יקרה פחות מ-i7, ואין לה את מגבלת הטווח שברכב חשמלי; גם בהשוואה למתחרה המסורתית של מרצדס היא עולה פחות - כך שהתמורה טובה באופן יחסי.

  • צריכת דלק

    בתוואי מבחן ארוך הצריכה הייתה 10.7 ק"מ/ל' עם הסיוע החשמלי, 8.5 ק"מ/ל' בלעדיו. בשיוט עמדה הצריכה על 12.3 ק"מ/ל', לא רע לרכב כזה.

  • טווח נסיעה

    הטווח החשמלי בפועל עמד על כ-70 ק"מ נאים.

  • סיכום

    מכונית פאר משובחת, עם טווח חשמלי שימושי ומנוע בנזין מצוין. הטוב מכל העולמות.

ב.מ.וו סדרה 7 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג ב.מ.וו סדרה 7

כתבות ומבחני דרכים ב.מ.וו סדרה 7

ברשותך ב.מ.וו סדרה 7?

ציון ותגובת גולשים

ב.מ.וו סדרה 7 מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5