ב.מ.וו סדרה 7 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השביעי של ב.מ.וו סדרה 7 נחשף ב-2022, ובסוף אותה שנה החל השיווק שלה בישראל - תחילה בגרסה הכל-חשמלית i7, וב-2023 החל גם שיווקן של הגרסאות ההיברידיות-נטענות.
מדובר במכונית ענקית ממש עם אורך של 539 ס"מ (13 ס"מ יותר מהגרסה הארוכה של הדור הקודם) ובסיס גלגלים של 321.5 ס"מ – ובב.מ.וו מציינים כי לא יוצגו גרסאות מרכב נוספות, ארוכות או קצרות.
ל-750e xDrive מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר, אליו חובר מנוע חשמלי ליצירת תפוקה כוללת של 490 כ"ס ו-71.4 קג"מ. המנוע החשמלי ממוקם בתוך התיבה החדשה שיש לה 8 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 הוא 4.9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. ל-750e כמו ל-i7 יש קפיצי אוויר אך אין לה היגוי אחורי או מייצבים אקטיביים.
לגרסת 760e xDrive אותו מנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין ומנוע חשמלי, אך כאן ההספק המשולב הוא 571 כ"ס ו-81.5 קג"מ. תאוצה למאה קמ"ש אורכת 4.3 שניות.
הסוללה בשתי ההיברידיות גדולה בהרבה מאשר בגרסה הפורשת ויש לה 21.7 קוט"ש, כאשר הטווח המוצהר בחשמל הוא 80-89 ק"מ בהתאם לרמת האבזור.
כיאה למכונית פאר, רשימת האבזור אינסופית ובין הפריטים היותר בולטים ניתן למנות ריפודים בשילוב צמר קשמיר, פתיחה חשמלית של הדלתות, חימום, אוורור ועיסוי למושבים, כוונון חשמלי גם למושבים האחוריים (ואופציה למושבי "מחלקה ראשונה" נפרדים), חלון גג פנורמי עם הכהייה בלחיצת כפתור ותאורת אווירה המשולבת בזכוכית, מערכת שמע מבית Bowers & Wilkins עם 36 רמקולים ועוד.
ברשימת האופציות תמצאו פנסים ראשיים עם תאורת לייזר, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, מסך "31.3 למושבים האחוריים, מערכת נהיגה עצמית שבלחיצת כפתור תיסע באופן אוטונומי עד 200 המטרים באיזורים קשים לתמרון (כולל כשהנהג מחוץ לרכב) ועוד ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו סדרה 7 היא כאמור מכונית ענקית, אך בלבן וברמת האבזור 'M אקספרסיב' הכוללת כונסי אוויר מודגשים, דיפיוזר מאחור וחישוקי "21 סביב ("20 כסטנדרט), היא נראתה מעט פחות מגודלת.
ועדיין יש לה נוכחות מאוד בולטת, גם בזכות החזית המאיימת.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלתות נעשית גם באופן חשמלי – מרשים, אך מחייב לימוד וסבלנות. איכות החומרים והביצוע בתא הנוסעים מרשימים כצפוי; סביבת הנהג עדכנית ומבוססת על מסך "14.9 גדול וקעור החובר למחוונים, ונדרש זמן ללמוד אותו, בשל פירוט היתר המוגזם שלוקה בו תעשיית הרכב.
המיקום הנסתר של פתחי המיזוג מוסיף לעיצוב הנקי אך כיוונם אינו נוח, והחלקים הקריסטליים המוארים לרוחב סביבת הנהג רעשניים מדי.
מושב הנהג רך מדי אבל תנוחת הנהיגה נכונה. המרחב מאחור נדיב מאוד, האווירה מכובדת ביותר והאבזור מוסיף עוד: תפעול חשמלי לדלתות, למושבים ולווילונות, שליטה במושבים ובבקרת אקלים דו-אזורית דרך צג בכל דלת.
-
מנוע וביצועים
למרות משקל של כ-2.5 טון והודות לאותם 490 כ"ס ו-71.4 קג"מ בגרסת 750e, ביצועים ממש לא חסרים; התאוצה מהמקום חזקה והאצות הביניים האדירות אינן מתרשמות מזווית העלייה ואורכה או האתגר בעקיפה; רצועת הכוח מאוד רחבה ומאוד עבה. פעולת התיבה מעודנת, אך היא אינה מהירה במיוחד בהורדת הילוכים.
בהנעה חשמלית בלבד הביצועים טובים והרכב יכול להגיע עד ל-145 קמ"ש.
-
נוחות והתנהגות
ב.מ.וו 750e מפליגה לדרכה בהדרת מלכות, והיא מבודדת היטב את רעשי העולם. עם זאת, במצבים אלה הריסון אינו מספיק תמיד והיעדרם של המייצבים האקטיביים מורגש.
ככל שעולה המהירות הנוחות משתפרת מאוד, והרכב נעים ונינוח להפליא. במצב 'ספורט' הריסון טוב משמעותית ובמקרים רבים הוא גם עדיף בתחום נוחות הנסיעה.
למרות שאין בגרסה זו היגוי אחורי, כושר התמרון בעיר מש בסדר עם קוטר סיבוב של 12.3 מטרים.
לא ציפינו להרבה מהיכולת בפיתולים נוכח המשקל והממדים. אבל זו ב.מ.וו, וגם הרכב המגודל הזה, עם חלוקת משקל מעולה ממש "מתכווץ" סביב הנהג בפניות ומאפשר קצב מעולה בעיקולים. מערך ההנעה מפנה יותר כוח לאחוריים שיודעים להדק קו ולפסוע באופן מדוד בפניות הדוקות באופן שגורם לשכוח את גודלה של המכונית, ובמצבי 'ספורט' להיגוי משקל ותחושה מדויקים יותר.
רק הבלמים פחות מרשימים, אינם מייצרים עוצמה ראשונית מספקת ומחייבים לחיצה חזקה תחת עומס.
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו 750e יקרה פחות מ-i7, ואין לה את מגבלת הטווח שברכב חשמלי; גם בהשוואה למתחרה המסורתית של מרצדס היא עולה פחות - כך שהתמורה טובה באופן יחסי.
-
צריכת דלק
בתוואי מבחן ארוך הצריכה הייתה 10.7 ק"מ/ל' עם הסיוע החשמלי, 8.5 ק"מ/ל' בלעדיו. בשיוט עמדה הצריכה על 12.3 ק"מ/ל', לא רע לרכב כזה.
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי בפועל עמד על כ-70 ק"מ נאים.
-
סיכום
מכונית פאר משובחת, עם טווח חשמלי שימושי ומנוע בנזין מצוין. הטוב מכל העולמות.