קיה פיקנטו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מיומה הראשון של קיה פיקנטו בישראל ב-2012 היא רשמה הצלחה חסרת תקדים, הפכה למכונית הנמכרת בקטגוריה ואף קטפה את תואר 'המכונית הנמכרת בישראל' בשנת 2015. שנתיים לאחר מכן הושק הדור השלישי, וזה עבר מתיחת פנים ראשונה באמצע 2020 ומתיחת פנים נוספת ב-2023.
בין העדכונים נרשם עיצוב חדש מלפנים ומאחור, בפנים לוח מחוונים מוקרן המחליף לוח אנלוגי, יציאות ה-USB עודכנו לשקעי ה-USB-C עדכניים ונוסף קיפול מראות חשמלי ברמת האבזור 'GT'.
בתחום הבטיחות אותן מערכות, אלא שאלה עברו שדרוג, ובלימת החירום האוטונומית מזהה כעת גם רוכבי אופניים.
שינויים נרשמו בגזרת יחידת הכוח, ולא לחיוב. המנוע כשהיה – בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר 4 צילינדרים – אך התפוקה מופחתת כדי לעמוד בתקנות הזיהום העדכניות, והביצועים נפגעו בהתאם.
המנוע מייצר כעת 79 כ"ס ו-11.5 קג"מ. התיבה כמקודם, חד-מצמדית עם 5 הילוכים, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 16.5 שניות והמהירות המרבית 159 קמ"ש. להשוואה, לפני מתיחת הפנים, התפוקה הייתה 84 כ"ס ו-12 קג"מ, והביצועים 15.7 שניות ל-100 ועד ל-172 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים בולטת חזית רבועה עם פנים שטוחות ועיצוב עדכני הדומה לזה של רכבי הפנאי של המותג.
העיצוב המעודכן גורם למכונית הקטנה להיראות רחבה ממה שהיא – והיא נראית מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
מבפנים פיקנטו ממשיכה להאיר עיניים במראה צבעוני, בזכות מושבי ספורט בשני גוונים ולוח מחוונים מוקרן.
משטחי הפלסטיק השונים מפגינים מראה סולידי, מסך המגע המרכזי בגודל "8 מציע ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, והתפעול של שלל המערכות נוח למדי.
מושב הנהג נוח אך חסר תמיכה מספקת לגב התחתון. תנוחת הנהיגה לא תהיה נוחה לכולם – גם בגלל שההגה מעט אופקי ובעיקר בגלל שהוא אינו מתכוונן למרחק.
המרחב מאחור נאה ביחס לגודלה של המכונית. לתא המטען נפח נאה ביחס לדגמי מיני (255 ליטרים), יש גלגל חליפי (קטן מידות), אך סף ההטענה גבוה.
-
מנוע וביצועים
הביצועים במנוע המעודכן אינם מרשימים - 79 כ"ס זה לא הרבה בימינו, גם כשהמשקל העצמי נמוך (991 ק"ג).
אבל במפתיע הביצועים סבירים בעיר, ואפשר גם לשמור על קצב נאה בכביש 6. המחסור בכוח מורגש במצבי עומס.
הבעיה העיקרית הייתה ונותרה התנהלות התיבה החד-מצמדית ('רובוטית'). שילוב ההילוכים מורגש מדי, מלווה בהשהיה ארוכה בין ההילוכים המביאה לאובדן תנופה בעת תאוצה.
בזינוק בעלייה נוצר לעתים דרדור קל לאחור, ולבורר אין מצב P, כך שבחניה יש להשאיר ב-N ולהקפיד בעניין בלם החניה.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה עירונית ובגלל כיול נוקשה, נוחות הנסיעה לא מוצלחת. השיכוך משתפר ככל שהמהירות עולה והיא סבירה בכביש הבין-עירוני. עם זאת, רעשי הדרך השונים בולטים במיוחד.
היכולת הדינמית של הפיקנטו טובה, הרבה מכך בזכות הכיול הנוקשה אשר שומר על ריסון מרכב מצוין גם בעומס. היא נוסכת ביטחון בכבישים בין-עירוניים, גם בכאלה מפותלים, ואפילו מהנה לנהיגה לפרקים. בעיר הממדים הזעירים עוזרים להשתחל לכל מקום.
-
תמורה למחיר
בהשוואה למחיר ולמתחרות פיקנטו עדיין מציעה תמורה ראויה, אחריות ארוכה של שבע שנים ומוניטין מצוינים.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה פיקנטו מוצעת רק בשתי רמות אבזור - 'LX' המופנית בעיקר לציי הרכב וכוללת מולטימדיה "8 עם שליטה מההגה, חיישני חניה, שקע USB, חיישני אורות, חישוקי "15 ועוד.
רמת 'GT ליין' מיועדת ללקוח הפרטי וכוללת בנוסף תאורת לד, חישוקי "16, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים, ריפוד דמוי עור ועוד.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק של קיה פיקנטו ב-2017 והעניק למכונית ציון של 4 כוכבי בטיחות. מאז מאי 2020 המבחן מחמיר יותר בנוגע לפגיעת החזית ופגיעת הצד, וגם כולל בדיקת יעילות מערכות הבטיחות האקטיביות. במבחן החדש, האחות יונדאי i10 קיבלה ציון של 3 כוכבי בטיחות.
מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, שמירה על מרכב הנתיב, בקרת ערנות נהג, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן המאומץ שלנו עמדה צריכת הדלק על 14.5 ק"מ/ל' בממוצע. בנסיעה רגועה יותר עמדה הצריכה על 17.1 ק"מ/ל' – נתונים נאים.
-
מה חדש בקיה פיקנטו 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
הנוסחה המוכרת של פיקנטו נותרה מוצלחת, אבל ביצועי המנוע חלשים, ובעיקר – פעולת התיבה הרובוטית אינה נעימה. יהיו כאלה שיפסלו את רכישת המכונית רק בגלל סעיף זה.