ב.מ.וו X2 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב.מ.וו חשפה את X2 החדש באוקטובר 2017, רכב פנאי-קופה שלישי בהיצע דגמיה.
הוא מבוסס על פלטפורמת X1 (267 ס"מ בסיס גלגלים), וכמקובל בב.מ.וו פונה ללקוחות שרוצים משהו ספורטיבי יותר.
בדומה ל-X4 ו-X6, ה-X2 מציע מרכב חמש דלתות עם גג מונמך (153 ס"מ, שמונה פחות מה-X1), אורכו 436 ס"מ ורוחבו 182 ס"מ (זהה ל-X1).
ה-X2 מציע חמישה מושבים, גרסאות הנעה קדמית או כפולה עם מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל, ומוצע בשלושה קווי עיצוב: בסיסי, M ספורט ו-M ספורט X.
בישראל מוצע ה-X2 עם צמד מנועי טורבו בנזין: 1.5 ליטר שלושה צילינדרים ו-140 כ"ס (18i), או 2.0 ליטר (4 ציל') עם 192 כ"ס (20i), לשניהם תיבה אוטומטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
שתי הגרסאות מציעות מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), עמעום אורות אוטומטי ופנסי לד עוקבי פנייה.
תחילת שיווק ה-X2 בישראל החלה בחודש פברואר 2018, עם אפשרות לבחור בין קווי העיצוב 'M ספורט' ו-'M ספורט X' ללא תוספת תשלום.
-
עיצוב ונוכחות
פרופורציות של מרכב נמוך ורחב, יחד עם טריקים למראה דינאמי (חזית מודגשת, ספוילר בקצה הגג, חישוקים גדולים ועוד) מעניקים ל-X2 מראה מרשים ובעל נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בעלת קווים מוכרים של דגמי היצרנית ואיכות גבוהה כמצופה.
 
מלפנים המרווח נאה, מאחור הוא סביר אך נפגם בגלל מנהרת הינע בולטת. תא המטען מציע נפח יעיל אך סף טעינה גבוה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר מציע ביצועים מצוינים וגמישות טובה; מהאצה מעמידה, דרך תאוצת ביניים לעקיפה ועד למהירות שיוט גבוהה.
 
תיבת ההילוכים עובדת חלק ובהרמוניה למנוע, וגם תורמת לתצרוכת דלק יחסית טובה.
-
נוחות והתנהגות
בדגמים בעלי מתלים אדפטיביים נוחות הנסיעה טובה מאוד במצב "נוחות", טובה פחות (אך עדיין לא רעה) במצב "ספורט".
 
היכולת הדינאמית גבוהה ולפרקים גם מהנה. יכולת נסיעה בשבילים כבושים אמנם קיימת, אך מצריכה משנה זהירות.
-
תמורה למחיר
יכולותיו של X2 מרשימות, אך המחיר אינו זול ביחס למעט מתחריו הישירים (או העקיפים), האבזור לוקה בחסר (למעט בגרסה הבכירה), כך שהתמורה למחיר אינה במיוחד טובה.
-
סיכום
שונה, מסוגנן ומהנה לנהיגה.