ב.מ.וו X2 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2018 החל שיווק רכב הפנאי הקומפקטי, ב.מ.וו X2, שמהווה גרסת קופה של ה-X1.
הדגם החדש יושב על אותה רצפת הנעה קדמית המשרתת את X1, אך הממדים קטנים במעט.
מערכות ההנעה זהות – טורבו בנזין 1.5 ליטר 140 כ"ס (גרסת 18i) ו-2.0 ליטר 192 כ"ס (גרסת 20i), עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה קדמית.
בסוף 2018 הוצגה גרסת M35i ספורטיבית של ה-X2, מונעת באמצעות יחידת 2.0 ליטר טורבו עם 306 כ"ס ו-45.8 קג"מ.
המנוע החדש מאפשר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות, זאת בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. מלבד תוספת הכוח, גרסת ה-M35i מציעה גם מתלי M ספורט מוקשחים ומונמכים, או מתלים אדפטיביים בתוספת תשלום. מערכת הבלימה גדולה יותר ("18 מלפנים ו-"17 מאחור), הדיפרציאל הקדמי מוגבל-החלקה, וההיגוי שודרג לטובת חווית נהיגה דינמית יותר.
בספטמבר 2020 נחתה בארץ גרסת 25e היברידית נטענת עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המניע את הגלגלים הקדמיים. המנוע החשמלי אחראי להנעה האחורית, וליצירת הנעה כפולה, והתפוקה המשולבת היא 220 כ"ס ו-39.2 קג"מ.
לרכב סוללה של 10 קוט"ש, טווח הנסיעה החשמלי הרשמי הוא 46 ק"מ, וזמן הטעינה יארך 2.5-3 שעות בהתאם לעמדת הטעינה.
-
עיצוב ונוכחות
פרופורציות של מרכב נמוך ורחב, יחד עם טריקים למראה דינאמי (חזית מודגשת, ספוילר בקצה הגג, חישוקים גדולים ועוד) מעניקים ל-X2 מראה מרשים ובעל נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אינה שונה מזו של X1 — ודומה מאד לזו שבדגמי ב.מ.וו אחרים. חומרי הדיפון טובים, מושב הנהג משובח, תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש בז'אנר, והראות סביב טובה.
הבעיה העיקרית היא האבזור החסר; בקרת אקלים, פתח מיזוג לאחור, פקדי הילוכים בהגה, מצלמה לאחור וחיישני חנייה, בקרת שיוט, תאורה למראות האיפור(!) — כל אלה נפקדים ברמות הגימור הבסיסיות. גם הנדסת האנוש והגימור טעונים יפור.
הכניסה לחלק האחורי תאתגר גבוהי מידה, אבל המרחב בפנים סביר. תא המטען מציע נפח יעיל ושימושי, אך שפת ההטענה גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים בגרסת ה-2.0 ליטר (192 כ״ס) טובים מאוד. התיבה, דו־מצמדית, 7 הילוכים — פעלה באופן חלק בכל מתארי הנהיגה, ולא הפגינה קופצנות בתנועה ממש איטית. צריכת הדלק נעה סביב 9 ק"מ לליטר במבחן תובעני; הממוצע בנהיגה נורמלית קרוב ל־12 ק"מ לליטר.
בגרסה ההיברידית 225 כ"ס, וכאשר יש רזרבות חשמליות הרכב זריז ומהנה. מנגד, בעליות ארוכות לאחר שהסיוע החשמלי אוזל, היכולת יורדת בהרבה והביצועים בינוניים.
צריכת הדלק תלויה כמובן ביחס של החלק החשמלי בנסיעה. בתוואי מבחן מאומץ הייתה הצריכה 11 ק"מ/ל' עם סיוע חשמלי, 10 ק"מ/ל' בלעדיו; בשיוט רגוע הגענו ל-13 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה ועם צמיגים בחתך נמוך, הרכב התקשה על שיבושים קלים ובינוניים בעיר והעביר יותר מדי מהם פנימה. מחוץ לעיר המצב השתפר, אך שקעים וחיבורי כביש מורגשים, ועל גלי כביש הוא קיפץ מדי. בנוסף, בלטו בכביש הבין-עירוני גם רעשי אספלט חזקים.
רעשי הרוח מפגינים נוכחות צנועה מעל 110 קמ"ש, אך שאון הצמיגים נוכח מדי.
היכולת הדינמית של ב.מ.וו X2 2021 טובה — אבל הוא לא מהנה לנהיגה כפי שמצפים מב.מ.וו. אחראי עיקרי לכך הוא ההגה, שבמצב 'ספורט' משדר לוחמת מומנט רבה מאוד (כן, זו הנעה קדמית), ויחד עם זאת מעניק תחושה מנותקת מהגלגלים.
תמורה למחיר
מחירו של ב.מ.וו X2 2021 אינו זול ביחס למתחריו הישירים (או העקיפים) והאבזור לוקה בחסר בגרסאות הבסיסיות. לגרסה ההיברידית תמורה טובה בהרבה ביחס לאבזור והיא מצוידת בחטיבת כוח עדיפה.
 
-
תמורה למחיר
לעיצוב של ב.מ.וו X2 2020 היה מחיר לא רק במרחב ביחס ל-X1, אלא גם במפרט האבזור ביחס למחיר הרכב. לגרסה ההיברידית תמורה עדיפה בהרבה ביחס לאבזור והיא מצוידת בחטיבת כוח עדיפה. כעת, האבזור הולם יותר הן את ההופעה והן את המחיר - שהינו עדיין גבוה יחסית לרכבי פנאי אחרים.
 
-
מה חדש בב.מ.וו X2 2021
אין עדכונים בשנת המודל 2021.
-
סיכום
רכב פנאי שונה, מסוגנן וחביב לנהיגה, שהפך בגרסה ההיברידית למשתלם ומאובזר יותר.