ב.מ.וו X2 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2018 החל שיווק רכב הפנאי הקומפקטי, ב.מ.וו X2, שמהווה גרסת קופה של ה-X1.
הדגם החדש יושב על אותה רצפת הנעה קדמית המשרתת את X1, אך הממדים קטנים במעט.
מערכות ההנעה זהות – טורבו בנזין 1.5 ליטר 140 כ"ס (גרסת 18i) ו-2.0 ליטר 192 כ"ס (גרסת 20i), עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים. בשלב זה מוצע ה-X2 עם הנעה קדמית בלבד
גרסת 18i תוצע ברמות גימור 'וויב' ו'M פק', ו-20i תוצע ב-'M פק' ו'אקסקלוסיב'. מערכות הבטיחות זהות בכולן, וכוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי ופנסי לד עוקבי-פניה.
לגרסת 18i ברמת הגימור 'וויב' חישוקי "18, גג שמש חשמלי, מושבים קדמיים חשמליים (זיכרון למושב הנהג), מסך "6.5 ומערכת שמע עם 6 רמקולים. רמת הגימור 'M פק' בגרסה זו כוללת חישוקי "19 עם צמיגי אל-תקר ומושבים קדמיים במבנה ספורטיבי. ניתן לבחור, ללא תוספת תשלום, בחבילות עיצוב – 'M ספורט' או 'M ספורט X' – הכוללות גימור פנימי וחיצוני שונה.
גרסת 20i (רמת 'M פק') כוללת בולמי זעזועים אדפטיביים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד ומערכת שמע משופרת (HIFI, עם 7 רמקולים). גם כאן ניתן לבחור, ללא תוספת תשלום, בחבילות עיצוב.
ל-20i ברמת גימור 'אקסקלוסיב' יש גם מנופי הילוכים בהגה, בקרת שיוט, חיישני חנייה (קדמיים ואחוריים), מצלמת נסיעה לאחור, מערכת חנייה אוטונומית, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית עם שלוחה לאחור – ברמות הגימור הנמוכות יותר המזגן מכני – פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ומערכת שמע משופרת (הרמן קרדון, 12 רמקולים).
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו X2 2018 הוא כמו X1 — אבל עם סיומת קופה. בנוסף, ממדים אחרים יוצרים פרופורציות דינמיות יותר. התוצאה, יחד עם חזית מודגשת יותר, ספוילר מאחור, מפלטים מובלטים ועוד כמה טריקים, מוצלחת ביותר. סמל ב.מ.וו על קורה C מוסיף חינניות לדעת אחדים, ונראה קיטשי ומיותר לדעת אחרים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אינה שונה מזו של X1 — ודומה מאד לזו שבדגמי ב.מ.וו אחרים. חומרי הדיפון טובים, מושב הנהג משובח, תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש בז'אנר, והראות סביב טובה.
הבעיה העיקרית היא האבזור החסר; בקרת אקלים, פתח מיזוג לאחור, פקדי הילוכים בהגה, מצלמה לאחור וחיישני חנייה, בקרת שיוט, תאורה למראות האיפור(!) — כל אלה נפקדים ברמות הגימור הבסיסיות. גם הנדסת האנוש והגימור טעונים יפור.
הכניסה לחלק האחורי תאתגר גבוהי מידה, אבל המרחב בפנים סביר. תא המטען מציע נפח יעיל ושימושי, אך שפת ההטענה גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים בגרסת ה-2.0 ליטר (192 כ״ס) טובים מאוד. התאוצה מהמקום מכובדת, האצות הביניים מצוינות, גם במהירויות תלת־ספרתיות.
התיבה, דו־מצמדית, 7 הילוכים — פעלה באופן חלק בכל מתארי הנהיגה, ולא הפגינה את חוסר הרהיטות האופייני לאחדות מבנות מינה בתנועה ממש איטית. צריכת הדלק נעה סביב 9 ק"מ לליטר במבחן תובעני; הממוצע בנהיגה נורמלית טוב בהרבה, קרוב ל־12 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
מול כבישים עירוניים משובשים, הפליאו מתלי ה־X2 לעבוד, ואם זוכרים את מידת הצמיגים התמוהה משהו (225/45-19), הרי ההישג גדול יותר. אבל מה שחשוב הוא היכולת של המתלים, במצב 'קומפורט', לטפל באופן ראוי בכל שיבושי התשתית ובכל המהירויות.
רעשי הרוח מפגינים נוכחות צנועה מעל 110 קמ"ש, אך שאון הצמיגים נוכח מדי.
היכולת הדינמית של ב.מ.וו X2 2018 טובה — אבל הוא לא מהנה לנהיגה כפי שמצפים מב.מ.וו. אחראי עיקרי לכך הוא ההגה, שבמצב 'ספורט' משדר לוחמת מומנט רבה מאוד (כן, זו הנעה קדמית), ויחד עם זאת מעניק תחושה מנותקת מהגלגלים.
 
-
תמורה למחיר
ברמת הגימור הזו, שמחירה צפונית לרבע מיליון שקלים, X2 מתייצב ללא פריטי אבזור שהם כמעט לחם חוק ברכב שעולה מחצית המחיר - והתמורה בעייתית. לדעתנו עדיף להשקיע ברמת האבזור הגבוהה ביותר, שכן קצת יותר כסף יקנה לכם אבזור כנדרש ברכב כזה.
-
מה חדש בב.מ.וו X2 2018
תחילת שיווק בישראל בפברואר 2018.
-
סיכום
ב.מ.וו X2 הוא רכב פנאי שנראה דינמי, מושך ואופנתי. האווירה הכללית מכובדת, הביצועים מצוינים ונוחות הנסיעה מפתיעה לטובה. הביעה העיקרית היא האבזור החסר בגרסת הבסיס.