אודי A1 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2018 נחשפה לראשונה ה-A1 החדשה, דור שני למכונית, וזו החלה להימכר בישראל באוגוסט 2019. הדור החדש מציע עיצוב מוחצן מבעבר, והוצג רק בגרסת חמש דלתות ("ספורטבק"). כפי הנראה לא תהיה הפעם גרסת שלוש דלתות, שאינה מוצעת גם באחיות לפלטפורמה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה.
ה-A1 ארוכה מקודמתה בשישה ס"מ (403), נמוכה בשניים (143 ס"מ) ומציעה את אותו הרוחב (174 ס"מ). היצע המנועים בחו״ל יכלול יחידות טורבו-בנזין בנפח של בין 1.0 ל-2.0 ליטר ועם הספק של בין 95 ל-200 כ"ס. כל המנועים יוצעו בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית בתוספת תשלום, מלבד הגרסה הבכירה שתצויד בתיבת שישה הילוכים דו-מצמדית. הנעה כפולה תוצע הפעם במבחר גרסאות, ובהמשך צפויה גם גרסת S1 ספורטיבית (אף היא עם הנעה כפולה).
כל הגרסאות יציעו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, אופניים ומכוניות גם בערפל והתרעת סטייה מנתיב (מעל 65 קמ"ש). כן יוצעו בקרת שיוט אדפטיבית ומגביל מהירות.
אבזור המותרות האופציונלי יכלול, בין היתר, מערכת עזר לחנייה, מסך "10.25 שמחליף את לוח המחוונים ומסך "10.1 למערכת המולטימדיה, תמיכה באפל קאר-פליי, אנדרואיד אוטו ומירור-לינק. אודי תציע מספר גרסאות עיצוב (שמובדלות בצבעי חלקים שונים ובצורתם) ושלוש גרסאות מתלים (רגילים, ספורטיביים ואדפטיביים).
-
עיצוב ונוכחות
A1 בדורה השני נראית פחות מיוחדת מקודמתה. היא יותר ריבועית ופחות עגלגלה, כשהממדים שגדלו מדגישים את העיצוב המאסיבי יותר.
-
תא נוסעים ומטען
שינוי גדול נעשה בעיצוב הפנים, וכעת הוא מושך ומיוחד. מרכז סביבת הנהג, בה שוכנים מערך המדיה ובקרת האקלים, מוטה לעבר הנהג, ושני פתחי האוורור שמול הנוסע מחוברים באלמנט גרפי.
בניגוד לעיצוב, איכות החומרים אינה ברמה הצפויה. מושב הנהג נוח למרות שהינו מעט קשיח, ותנוחת הנהיגה טובה. המרחב מאחור שופר והישיבה נעימה ביחס לסופרמיני. לתא המטען, שצמח משמעותית, יש כעת נפח סביר. מערך המולטימדיה החדש נשלט כעת על ידי צג מגע ולא דרך החוגה המוכרת, ואינו נוח לתפעול. גם רשימת האבזור אינה מרשימה, וברמת הגימור הבסיסית אין בקרת אקלים וחיישני חניה, בעוד שמצלמת חניה אינה מוצעת גם ברמת הגימור הבכירה; האבזור הבטיחותי התקני אינו כולל ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' טורבו מציע ביצועים טובים וחסכון נאה. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13 ק"מ/ל', כשבחיי יום-יום ניתן לרשום 15.5 ק"מ/ל'. פעולת מערכת הדימום/התנעה גסה מדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה שמציעה אודי A1 2021 לנהג ולנוסעים בינונית, ומחוץ לעיר רעשי הכביש והרוח מורגשים.
כיול מתלים נוקשה והגה מהיר יוצרים תחושה של מכונית תוססת, שאוהבת לשנות כיוון ולהיכנס לפניות. היא אינה דרמטית במיוחד בהתנהגות בגרסה זו, אבל היא פונה היטב ואף מהנה. ההיגוי מעניק תחושה טובה יותר ומשקלו נכון יותר במצב 'ספורט', ואילו הבלמים מאבדים קצת מחץ ודיוק תחת עומס
-
תמורה למחיר
התמורה לא גבוהה בשל נוחות נסיעה שאינה מצטיינת, רמת אבזור לא גבוהה ורמת איכות שלא מתאימה למותג יוקרה.
-
מה חדש באודי A1 2021
אין עדכונים בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
למרות הנסיגה העיצובית, נוחות הנסיעה הבינונית ואיכות החומרים שאינה מצטיינת, אין ספק שאודי A1 2021 היא מכונית פרימיום בזכות ולא בחסד. חבל רק שהפרמיה על הפרימיום הזה כה גבוהה.