אודי A4 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2020, זמן קצר לאחר שהושקה בעולם, הושקה בישראל אודי A4 המחודשת. מבחינה חיצונית, לרכב המחודש חזית ואחוריים שמזכירים את הדגמים הגדולים (והצעירים) יותר של המותג. זאת גם מתוך מטרה להקנות לרכב הופעה יותר דינמית ואגרסיבית. בתא הנוסעים שולב מערך מולטימדיה חדש עם מסך מגע בגודל "10.1.
הרכב יוצע בשלוש גרסאות הספק: "35TFSI" עם 150 כ"ס, "40TFSI" עם 190 כ"ס ו-"45TFSI" עם 252 כ"ס. לשלוש גרסאות הכוח מערך כלאיים מתון (על-בסיס מערכת חשמל 12 וולט ולא 48 כמו בחלק מדגמי אודי הדומים). התיבה רובוטית שבעה הילוכים כפולת מצמד וההנעה קדמית, למעט הגרסה הבכירה לה הנעה כפולה.
רמת הבסיס, שמכונה "אדוונסד" (Advance), עשירה למדי וכוללת חלון גג, חישוקי "17, תאורת לד מלאה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים ומושבים קדמיים חשמליים עם ריפודי עור משולב. ל-"40" חישוקי "18, לוח מחוונים דיגיטלי, מפתח חכם ובורר מצבי נהיגה.
ה-"45" קוואטרו תוצע רק ברמת S ליין בעלת מראה ספורטיבי יותר. היא מוסיפה גם תאורת מטריצת לד מלפנים ואחור, חישוקי "19, מושבי ספורט ומערכת שמע מתוצרת B&O.
בתחום הבטיחות תמצאו מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים. ל-40 ו-45 גם בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמה.
-
עיצוב ונוכחות
במסגרת מתיחת הפנים טופלו כל האזורים המקובלים; גם לפני העדכון A4 הייתה מכונית נאה מאוד בזכות פרופורציות מצוינות, וכעת לאחר ריענון מקובל — יחידות תאורה, פגושים ועוד — התוצאה אפילו נאה מעט יותר, יוצרת הופעה אתלטית.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג עודכנה, וגם כאן התוצאה מוצלחת ומשופרת מקודמתה. מסך המולטימדיה וממשק ה-MMI החולפו במסך ובממשק חדשים, כמו בשאר דגמי אודי, וכוללים קישור לאפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. הרושם מודרני והייטקי. החומרים משובחים לרוב ותוספת המתגים עושה את כל העסק לקצת יותר טבעי וקל לתפעול.
המרחב מאחור אינו נדיב, בעיקר לנוסע במרכז. נפח תא המטען קצת פחות מהמקובל (480 ל‘), אך פתח ההטענה רחב.
-
מנוע וביצועים
למנוע הבכיר בנפח 2.0 ליטר נתונים נאים מאוד: 252 כ“ס ו־37.7 קג“מ, התיבה דו־מצמדית 7 הילוכים וההנעה כפולה. כוח לא חסר, והסדאן הזו אצה קדימה בקלילות. רק טיפונת אופי וצליל למנוע הזה היו מוסיפים לחוויה, עושים אותה לאירוע מלהיב בהרבה.
התיבה פועלת באופן חלק, אבל לעיתים נרשמת מעין השהיה קצרצרה, כמו בשאר דגמי קבוצת פולקסווגן עם תיבה זו. בנוסף, במהירויות זחילה ה“אופי“ הרובוטי שלה עשוי לצוץ וזה קצת פחות נעים. צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 9.3 ק“מ לליטר, ובשיוט נרשמה צריכה של 13.5 ק“מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
לאודי A4 2020 הבכירה אחיזה גבוהה, ההתנהגות ניטראלית, להגה משקל סביר והיא מאפשרת להדק קלות את קו הפנייה עם הזנב. הבלמים עשו עבודה נהדרת, עם מהלך טוב של דוושת הבלם ועוצמת בלימה חזקה. בקיצור, מכונת קצב סלחנית ומרשימה עם יכולת גבוהה, אבל מרגשת פחות מיכולתה, בעיקר בגלל ההגה העקר בתחושה.
לכל היכולת הזו יש מחיר מסוים, והוא מוצא ביטוי בנוחות הנסיעה הבינונית. מחוץ לעיר המצב סביר, שם שמים לב בעיקר לרעשי הכביש הבולטים מדי. בעיר או בתנועה איטית, נוחות הנסיעה של ה־A4 מרשימה פחות; היא מתמודדת היטב עם שיבושים שטוחים, ואפילו מטפלת טוב בפסי האטה, אבל שברים בכביש ופתחי ביוב יורגשו מדי.
-
תמורה למחיר
בעבר היה מחירה של ה-A4 נמוך ביחס למתחרות, אך כיום זה לא המצב, והתמורה סבירה בלבד.
-
מה חדש באודי A4 2020
השקת גרסה מתוחת פנים לקראת 2020.
-
סיכום
אודי A4 2020 המחודשת היא מכונית מוצלחת מאוד. היא נאה מאוד מבחוץ, בעלת יחידת הנעה שמציעה יכולת גבוהה והכישורים הדינמיים שלה טובים מאוד. העניין הוא שמאז שהוצגה, אודי עצמה ביצעה קפיצה משמעותית, וגם המתחרות לא שקטו על השמרים. כך יצא שמוקדם מהצפוי גילה של A4 מאוד מורגש, והמחיר, שאינו נמוך ואף גבוה ממתחרות מודרניות יותר, לא עוזר.