אודי A4 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2016 החל בישראל שיווק הדור החדש – החמישי במספר – של אודי A4. מדובר בדגם חדש לחלוטין הנשען על רצפה חדשה, ואשר עושה שימוש ביחידות ההנעה חדשות לדגם (אך מוכרות משאר דגמי אודי ופולקסווגן). מנגד, העיצוב החיצוני לא נכלל ברשימת החידושים - ובמבט ראשון קל לטעות ולחשוב שמדובר במתיחת פנים. הממדים דומים לאלו של הדגם היוצא, למעט נתון המשקל שצנח בעד 120 ק"ג משמעותיים (בהתאם לגרסה).
את אודי A4 2016 ניתן יהיה להשיג בארץ עם אחד משלושה מנועים – 1.4 ל' טורבו (150 כ"ס) ו-2.0 ל' טורבו בשתי רמות הספק (190 כ"ס ו-252 כ"ס) כאשר המנוע החזק ביותר מגיע עם הנעה כפולה (לעומת הנעה קדמית בשני האחרים). בכל מקרה, התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
ה-A4 מגיעה בשלוש רמות גימור: מפרט האבזור הבסיסי (Sport או Design) כולל, בין השאר, את ממשק ה-MMI עם מסך צבעוני בגודל "7, כניסה והנעה ללא מפתח, פנסי קסנון, דלת תא מטען חשמלית, גג-שמש חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "17 – כאשר ההבדל בין שתי רמות הגימור הבסיסיות מתייחס לעיצוב החיצוני (חישוקים ופגושים שונים) ולסוג המושבים הקדמיים. בדגם ה-2.0 ל' (190 כ"ס) ברמות גימור אלה המפרט כולל גם פנסי LED מלפנים (במקום קסנון) ומאחור וחישוקים קלים בקוטר "18.
חבילת האבזור היקרה ביותר, Luxury כוללת בנוסף גם חישוקי "18 (או "19, בדגמי ה-2.0 ל') מערכת שמע מבית B&O, קיפול חשמלי למראות ומושב נהג חשמלי (שני מושבים קדמיים חשמליים, כולל זיכרונות – בדגמי ה-2.0 ל'). כאופציה נפרדת - מעבר לחבילת ה-Luxury - ניתן להזמין גם את לוח המחוונים הדיגיטלי המרשים ("12.3).
מפרט הבטיחות הבסיסי כולל 6 כריות אוויר בלבד וללא אף מערכת בטיחות מתקדמת. את אלה ניתן יהיה לקבל רק בדגמי ה-Luxury הכוללים מצלמת רוורס, מערכת להתרעת התנגשות מאחור, מערכת בלימה אוטונומית ומערכת לניטור שטחים מתים. חשוב לציין כי ה-A4 נבחנה במבחן הריסוק כשהיא מצוידת במערכות הבטיחות האקטיביות, ולכן ציון הריסוק לו זכאית ה-A4 – חמישה כוכבים – רלוונטי רק לדגמים המאובזרים.
-
עיצוב ונוכחות
בכל הקשור להופעה הכוללת אודי A4 2016 הולכת על בטוח. במבט ראשון היא לא מספיק שונה מהדגם הקודם, ועושה שימוש בשפה העיצובית המוכרת של החברה. ועם זאת, העיצוב דינאמי ואלגנטי למדי.
-
תא נוסעים ומטען
באופן מסורתי, תא הנוסעים הוא הקלף החזק של ה-A4. זה מתחיל בחומרים המשובחים ובהרכבה המצוינת וממשיך בעיצוב סביבת הנהג, שמצליח להיות אודי קלאסי ובה בעת חדשני. זה ממשיך בטכנולוגיה: הקוקפיט הווירטואלי, לחצי מגע שונים, אין סוף אפשרויות וכל אלו מוגשים בצורה הגיונית וקלה לשימוש – לא עניין של מה בכך. תא הנוסעים מרווח למדי מלפנים, אבל ההרגשה היא שהוא צפוף בגלל התחושה שהדשבורד קרוב מדי. מאחור המרחב טוב אף הוא, ורק מרווח הראש לא מתעלה; תא המטען גדול ונוח.
 
-
מנוע וביצועים
בדגם הבכיר בהיצע, עם מנוע TFSI בהספק של 252 כ"ס, הביצועים מצוינים, לא פחות – ואולי אפילו מצוינים מדי. כשבורר מצבי הנהיגה נמצא במצב "דינאמי" התגובות מידיות מדי, אלימות מדי – לא משהו שמתאים למכונית נעימה ונינוחה. סיבוב קצר ב-A4 עם אותו מנוע TFSI אך עם מנת הספק שונה (190 כ"ס) והנעה קדמית – יצר תחושה שהוא מעודן ונכון יותר ובו בזמן חזק ויעיל למדי. אין לי שום ספק שלרוב הצרכים והצרכנים הגרסה החלשה יותר תהיה יותר ממספקת.
-
נוחות והתנהגות
על פני הכבישים האיכותיים למדי שעליהם נסענו בהשקה, ה-A4 החדשה הציעה נוחות נסיעה טובה. עוד הפתעה נעימה היתה בידוד הרעשים המצוין. כך שבתוך תא הנוסעים, תודות לנוחות הנסיעה והבידוד התגלתה ה-A4 כמכונית שנעים מאוד לשהות בה.
ההתנהגות רהוטה מאוד בגרסת הקוואטרו החזקה (252 כ"ס). רמת האחיזה פנטסטית בזכות צמיגי הענק והמשיכה מצוינת עם מערכת הקוואטרו היעילה. ההגה מהיר למדי ותפקודו היה נכון במצב "נוחות" וקצת עצבני במצב "דינאמי".
-
תמורה למחיר
מחירי ה-A4 החדשה מציבים אותה בצד הנמוך של הקטגוריה (להוציא את וולוו S60 החריגה לטובה בקטגוריה מבחינת מחיר) עם פער קטן מול מתחרות ישירות כמו ב.מ.וו סדרה 3 ופער גדול בהרבה ממרצדס C קלאס ויגואר XE. חבל רק שמערכות הבטיחות המתקדמות אינן מוצעות כסטנדרט.
-
מה חדש באודי A4 2016
השקת דגם חדש בישראל בדצמבר 2015.
-
סיכום
בתוך סגמנט תחרותי מאוד מצליחה אודי להציב מתחרה איכותית שמציגה יכולת גבוהה ברוב התחומים - ועושה זאת במחיר אטרקטיבי יחסית.