אודי A4 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2019 עברה המשפחתית הגדולה של אודי רענון של אמצע החיים. ארבע שנים אחרי שהוצגה ביוני 2015 אודי מציגה A4 מחודשת בעיצוב, אבזור ומתחת לעור.
העדכון לעיצוב אינו גדול, אך ניכר שאודי ניסתה לשוות ל-A4 מראה שרירי ומפוסל יותר ופחות אנמי מאשר במקור. זה בא לידי ביטוי לא רק בשינוי הרגיל לחרטום (סבכה, פגוש, יחידות תאורה) ולחלק האחורי (פגוש בעיקר), אלא באופן חריג גם לעיצוב מהצד. כאן תמצאו קווי מתאר חדשים, כאשר את קו הגוף האורכי מחליפים שני קווים שמסתיימים לפני הדלתות מלפנים ומאחור, ובתחתית המרכב הדלתות עוצבו מחדש.
כל גרסאות ה-A4 יוצעו מעתה עם תאורת לד מלאה, כאשר בתוספת תשלום ניתן יהיה להזמין פנסי מטריצת לד המציעים כיבוי של חלק מהפנס בהתאם לתנועה ממול ומצב הכביש.
את המראה משלימים חישוקים חדשים, בעוד בתא הנוסעים ישנה חבילת תאורה חדשה, מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך מגע ("10.1) ועדכונים קלים לעיצוב. גם האבזור שודרג, וכולל כעת יישומון לטלפון חכם שמאפשר לפתוח ולנעול את הדלתות עם הטלפון, בקרת שיוט אדפטיבית לעצירה מלאה שנעזרת במידע מהתשתית (מצב רמזורים, עומסים וכדומה) ועוד.
אודי תאפשר יותר חופש לבחירה בין חבילות העיצוב השונות, כאשר לראשונה ניתן יהיה להזמין למשל תא נוסעים בעיצוב S ספורטיבי, בלי חבילת S חיצונית ולהיפך. ה-A4 תהיה זמינה בשלושה קווי עיצוב עיקריים לחוץ ומספר דומה לפנים.
אודי מבטיחה שורה של שיפורים גם מתחת למכסה המנוע - בהם גרסאות כלאיים מתונות חדשות, שיעשו שימוש במצבר זעיר להארכת הזמן בו מנוע הבעירה הפנימית יכול להיות כבוי בשיוט וגלישה, כמו גם לקראת עצירה ובעצירה. מלבד ב-S4 הספורטיבית, מערכת הכלאיים מתבססת על מערכת החשמל הרגילה (12V).
ב-S4 לעומת זאת, ל-12V נוספה מערכת חשמל 48V שמאפשרת מערכת כלאיים מעט חזקה יותר - כולל מצבר בעל קיבולת של חצי קילוואט-שעה ומנוע חשמלי שמשמש כ"מגדש" לסיוע בסל"ד נמוך. ה-S4 תוצע באירופה רק עם מנוע טורבו-דיזל (שישה צילינדרים, 3.0 ליטר ו-347 כ"ס), בעוד מחוץ לאירופה יהיה מנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין עם 354 כ"ס.
מלבד ה-S4, אודי תציע את ה-A4 המחודשת עם מנועי 1.5 ו-2.0 ליטר טורבו-בנזין ו-2.0 ו-3.0 ליטר טורבו דיזל. ההספק ינוע בין 150 ל-245 כ"ס, כאשר לישראל רלוונטיות בעיקר יחידות הבנזין (1.5 ליטר 150 כ"ס ו-2.0 ליטר 245 כ"ס עם ארבעה צילינדרים ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית).
-
עיצוב ונוכחות
עם הצגתה, ה-A4 הציעה קפיצת מדרגה נאה לעומת הדור הקודם. עתה, במתיחת הפנים, נראה שהשינוי קטן משמעותית ואולי את המהפכה שומרים באודי לדור הבא. פנסי החזית זכו לעיצוב חדש לגמרי, כאשר תאורת היום (מסוג לד) ממוקמת מעל התאורה הראשית. הסבכה הקדמית הפכה פחות גבוהה ויותר רחבה, למען נקבל רושם של מכונית רחבה יותר. מהצד ניתן להבחין כי הפס שחצה את המכונית מקצה הכנף הקדמית דרך הדלתות אל סוף הכנף האחורית, כבר אינו ישר. מאחור נוסף פס כרום בין יחידות התאורה. התוצאה הכללית נאה, אם כי היא הייתה נאה גם לפני...
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שונה קלות, וכולל מסך מולטימדיה גדול במיוחד בחלקה העליון של הקונסולה. זהו צג מגע, והוא מחליף את ממשק ה-MMI שהיה מאחורי בורר ההילוכים. לוח המחוונים גם הוא דיגיטלי. החומרים טובים, כך גם ההרכבה והגימור. העיצוב בוגר ומאופק, אולי טיפה בנאלי. למרות זאת, סביבת הנהג נראית דיגיטלית יותר מזו הקודמת, בעיקר תודות לגודלו העצום של מסך המולטימדיה. הראות קדימה והצידה סבירה בלבד. מאחור המרווח לא מרשים עבור שני מבוגרים, ועוד פחות מכך לנוסע החמישי.
-
מנוע וביצועים
כבר גרסת הבסיס (1.5 ל' טורבו, 150 כ"ס) מציעה ביצועים טובים למדי וצריכת דלק טובה. הגרסה הבכירה עדיין כוללת מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 252 כ"ס ו-37.7 קג"מ. הנהיגה נעימה, כוח יש בשפע ועקיפות מבוצעות בקלות יחסית.
-
נוחות והתנהגות
הנוחות סבירה בלבד (וזו למרות שהמכונית צוידה במתלים אקטיביים) בכבישים הסלולים היטב של ההשקה האירופאית.
ההיגוי עם מרכוז חזק יחסית ומיד לאחר ההפניה הראשונית, הוא הופך קל מדי. את זה, אגב, ניתן לפתור על ידי כיול אישי במצב "אינדיבידואל", אז ההיגוי הופך כבד יותר. זוויות הגלגול צנועות, האחיזה גבוהה וההתנהגות בטוחה.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר בהחלט טובה, ואודי A4 2019 נהנית מתג מחיר נמוך יחסית לסגמנט.
-
מה חדש באודי A4 2019
מתיחת פנים מקיפה במאי 2019, שהגיעה לישראל לקראת 2020.
-
סיכום
מתיחת הפנים של אודי A4 2019 לא שינתה הרבה. זה היה מוצר מוצלח עוד לפניה וכעת הוא מוצלח עוד יותר.