אודי A4 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2017 חשפה אודי בתערוכת פרנקפורט את ה-A4 האולטימטיבית - RS4 אוואנט, עם מרכב סטיישן שימושי, הרבה כוח ויומרות ספורטיביות.
לדור החדש מנוע בנזין עם צמד מגדשי טורבו, שישה צילינדרים ונפח של 2.9 ליטר. עם 450 כ"ס ו-61.1 קג"מ, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (במקום רובוטית דו-מצמדית בעבר) והנעה כפולה, ה-RS4 החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות, ומטפסת למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. בתוספת תשלום תוכלו לקבל את חבילת "RS", שמעלה את הגבלת המהירות ל-280 קמ"ש.
RS4 החדשה נראית כמעט כמו A4 סטיישן רגילה, למעט פגוש קדמי עם פתחי איוורור גדולים, מסיטי רוח מלפנים ומאחור ובתי גלגלים מנופחים. לפי אודי, לאלו נוספו שלושה ס"מ (1.5 בכל צד), מה שמאפשר בין היתר התקנת צמיגים רחבים יותר. למרות שהיא גדולה מהדור הקודם, ה-RS4 החדשה קלה משמעותית - 80 ק"ג (כעת 1,790). זה יסייע ליכולת הדינמית, לביצועים ולתצרוכת הדלק.
-
עיצוב ונוכחות
בתחום העיצוב, אודי לא מאמינה ברבולוציה, אלא באבולוציה. זה נכון לרוחב המבחר (נסו להבדיל במבט חטוף בין A6 ל-A4, למשל) וגם לאורך השנים. לכן לא ממש מפתיע שהעיצוב של ה-A4 החדשה מזכיר מאוד, במיוחד בתמונות, את הדור הקודם. אבל כאשר פוגשים את המכונית במציאות, אפשר לראות את השינויים העדינים לעומת הדור הקודם, שיוצרים מראה מלוטש ומרשים יותר. כן, היא עדיין בעיקר סולידית, אבל העיצוב מאוד מדויק ונכון.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא אחת מנקודות החוזקה של אודי A4 2017. התא מעוצב בצורה אלגנטית ונאה, עם הקפדה מרשימה על הפרטים הקטנים ואיכות החומרים טובה מאוד. רמת האבזור התקנית נאה והמרחב מלפנים טוב באופן כללי, אבל מרווח הראש בינוני. מאחור המצב כבר פחות מרשים - מרווח הברכיים מספק ולא יותר, ואילו המקום לראש ולכפות הרגליים כבר גבולי.
תא המטען גדול ונוח.
ה-A4 זכתה לציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק של E-NCAP (שנת 2015), אבל המכונית נבחנה עם מערכות בטיחות שלא מוצעות בארץ, גם לא בגרסאות הבכירות, כמו בלימה עצמאית. כך שהציון בסעיף זה לא תקף בישראל.
-
מנוע וביצועים
הגרסה שנבחנה היתה עם המנוע הקטן בהיצע – 1.4 ל' טורבו המספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הוא משודך לתיבת הילוכים דו-מצמדית עם 7 היל'. בעיר התיבה עלולה מדי פעם להעביר הילוך בצורה לא נעימה או לגרום לנסיעה לא חלקה - אך רוב הזמן פועלת היטב.
למרות הנפח הצנוע וההספק הלא מרשים, יחידת ההנעה עושה עבודה טובה, ובמצב 'ספורט' המכונית זריזה בהחלט. חבל רק שהמנוע מעביר תחושה מעט עסוקה בסל"ד גבוה. הפתעה טובה נרשמה בגזרת צריכת הדלק, כאשר בשיוט לא לגמרי נינוח נרשם ממוצע נאה מאוד של 18.5 ק"מ/ל', ובימי המבחן המאומצים ממוצע של 11 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
אודי A4 2017 זוכה לציון ממוצע בסעיף נוחות הנסיעה. בעיר היא זזה על שיבושים, אבל לא מתרסקת. מחוץ לעיר היא לא מגהצת שיבושים קטנים ובינוניים, אבל היא מרוסנת היטב. יש מעט רעשי כביש, אבל מעט מאוד רעשי רוח ומנוע.
הדורות הקודמים של ה-A4, במיוחד בגרסאות הכניסה נטולות ההנעה הכפולה, לא הרשימו במיוחד בכל הקשור להנאה מנהיגה. כאשר מתיישבים מאחורי ההגה בכביש מפותל, קל מאוד להרגיש שינוי גדול, ולטובה. זה מתחיל עם נכונות גבוהה לפנות, הגה שמשתף (יחסית) פעולה עם הנהג, והרבה אחיזה. המתלים מרשימים עם ריסון טוב של הגוף גם בכביש גלי, ורק תחושת הדוושה בבלמים היתה פחות טובה מהמצופה.
-
תמורה למחיר
המחירים אטרקטיבים ביחס לרוב בנות הקטגוריה, והתמורה גבוהה. חבל רק שאבזור הבטיחות התקני לוקה בחסר.
-
מה חדש באודי A4 2017
הצגת גרסת RS4 קרבית בספטמבר 2017.
-
סיכום
אחת הטובות בקטגוריה המאוד תחרותית אליה היא משתייכת, שמצליחה להרשים כבר בגרסת הכניסה שלה.