אודי A5 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2021 הושקה בישראל אודי A5 המחודשת. עיצובה המעודכן של הקופה מאופיין בחזית שרירית יותר, ובסביבת הנהג השינוי הבולט הוא מולטימדיה חדשה עם צג "10.1.
ההיצע מתחיל בגרסת טורבו-בנזין 2.0 ליטר הכוללת מערך היברידי מתון (48 וולט) ומשודכת לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. בגרסת 40 מייצר המנוע עתה 204 כ״ס ו-32.6 קג"מ.
בפסגת ההיצע ניצבת גרסת RS5 הספורטיבית המצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.9 ליטר V6 שפותח עם פורשה, וזה מייצר 450 כ"ס ו-61.2 קג"מ. התיבה בגרסה זו היא אוטומטית-פלנטרית 8 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 3.9 שניות.
-
עיצוב ונוכחות
ה-A5 ממשיכה להציג עיצוב מעודן ונאה.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג בולט צג המולטימדיה שממדיו גדלו, והינו עדכני לא רק בתצוגה אלא גם בתפעול; מערך השליטה החיצוני נעלם והכל נעשה דרך הצג, וזו תכונה שלא כולם יאהבו.
 
שילוב החומרים והגוונים, יחד עם איכות טובה יוצרים תא נוסעים שנעים לשהות בו; הגג מעט קרוב לראש, אבל באופן שיפריע רק לגבוהים מאוד. מאחור המרחב מוגבל לראש אף הוא - מחיר העיצוב.
 
תא המטען גדול, אך מבנהו ארוך.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין הבסיסי בהחלט מספק, בייחוד בזכות המומנט הנדיב ורצועת הכוח הרחבה.
-
נוחות והתנהגות
ה-A5 מצליחה להעניק נוחות נסיעה טובה למדי, אולם הרוחב הנדיב של סוליית הצמיג מביא עימו רעשי כביש מוחשיים, וגם שאון הרוח מורגש.
 
להגה משקל קל גם במצב ספורט ונדרש מעט זמן כדי להתרגל ליחס ההיגוי המשתנה; במצבי קיצון ובפניות חדות נוצרת נטייה לתת-היגוי. ההמשך יציב, מהיר, בטוח - וכצפוי, לא שופע דרמות. לבלמים פעולה נכונה ומדודה גם בעומס מתמשך.
-
תמורה למחיר
"תמורה" ו"קופה", אינם הולכים יד ביד. אבל בין המתחרות הגרמניות, התמחור תחרותי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה לרכב כזה: 11 ק"מ/ל' בתוואי המבחן, 13.5 ק"מ/ל' בקצב רגוע.
-
מה חדש באודי A5 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
קופה מושכת, מבצעת ומרשימה - וזה משתקף במחיר.