אודי A5 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אחרי יותר מתשע שנים מאז שהוצגה ה-A5 המקורית, חשפה אודי באמצע 2016 את הדור השני של ה-A5.
על אף שהדגם מזכיר את בעיצוב - מבפנים ומבחוץ - את קודמו, מדובר בדגם חדש לחלוטין מבחינה טכנית - כשגם הפעם הבסיס הוא רצפת ה-A4 (הנעה קדמית, מנוע אורכי).
המשמעות היא, בין השאר, שה-A5 החדשה גדולה מקודמתה - ולמרות זאת קלה יותר.
מבחר יחידות ההנעה מגיע היישר מה-A4, כשלישראל מגיעה ה-A5 (מינואר 2017) עם שני מנועי טורבו-בנזין לבחירה - 2.0 ל' בגרסאות הבסיס (190-252 כ"ס) או 3.0 ל' ב-S5 (עם 354 כ"ס).
גרסאות הבסיס מוצעות עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל') והנעה קדמית או כפולה (בגרסה היותר חזקה), בעוד שה-S5 מוצעת עם תיבה אוטומטית פלנטארית (8 היל') והנעה כפולה; ההנעה הכפולה ב-S5, יש לומר, מבוססת על מבנה 'קלאסי' של דיפ' מרכזי ננעל, לעומת מנגנון האלדקס פשוט וחסכוני יותר ב-2.0 ל'.
במהלך 2017 תורחב משפחת ה-A5 עם גרסאות הספורטבק והקבריולט.
-
עיצוב ונוכחות
במבט ראשון, הדגם החדש מזכיר את קודמו - אולם במציאות מדובר ברכב מרשים ומושך למראה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא דוגמה ומופת לעיצוב וביצוע - מרשים למראה, איכותי ונוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה - 2.0 ל' טורבו, 252 כ"ס, תיבה רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה כפולה - מוצלחת מאוד, ומאפשרת ביצועים טובים מאוד לצד תצרוכת דלק נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
על אף הצמיגים נמוכי החתך וכיול המתלים הנוקשה, נוחות הנסיעה ב-A5 מפתיעה לטובה - הבידוד מפני הדרך לא מושלם, אבל המתלים אף פעם לא חובטים.
 
היכולת הדינאמית גבוהה ביותר - בעיקר בזכות האחיזה, ולמרות ההיגוי. יש יכולת, פחות הנאה.
-
תמורה למחיר
לאיכויות וליכולות יש מחיר - והוא גבוה. בהשוואה לטריו הגרמני המחיר נחשב סביר, אבל בהשוואה ללקסוס RC או שברולט קמארו המחיר גבוה ביותר.
-
מה חדש באודי A5 2016
בחודש דצמבר נחתה בישראל A5 לאחר מתיחת פנים במסגרתה זכתה הקופה לעדכונים קלים לעיצוב מבחוץ ומבפנים.
גרסת ה-40 מוצעת עם מנוע 2.0 ל' הכולל מערך היברידי מתון (48V) ומפיק 204 כ"ס. ההנעה קדמית והתיבה רובוטית דו-מצמדית. בראש ההיצע עומדת גרסת ה-RS5 הספורטיבית בעלת מנוע V6 טורבו-בנזין המפיק 450 כ"ס והנעה כפולה.
 
-
סיכום
איכות עולה כסף.