אודי A5 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2020 הושקה בישראל אודי A5 המחודשת. עיצובה המעודכן של הקופה מאופיין בחזית שרירית יותר עם שבכה אגרסיבית, פגושים ותאורת לד חדשים וכונסי אוויר גדולים יותר. בסביבת הנהג השינוי הבולט הוא מולטימדיה חדשה עם צג "10.1 המחליף צג "7.
A5 המחודשת בגרסאות ההנעה הקדמית מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר הכולל כעת מערך היברידי מתון (48 וולט) וזה משודך כמובן לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. בגרסת 40 מייצר מנוע 2.0 ליטר טורבו 204 כ״ס ו-32.6 קג"מ. בפסגת ההיצע ניצבת גרסת RS5 הספורטיבית המצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.9 ליטר V6 שפותח עם פורשה, וזה מייצר 450 כ"ס ו-61.2 קג"מ. התיבה בגרסה זו היא אוטומטית-פלנטרית 8 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 3.9 שניות.
רמת הגימור 'אדוונסד' כוללת תאורת לד מטריקס, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית, בקרת אקלים תלת-אזורית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מפתח חכם. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.
חבילת 'לקשרי' כוללת חישוקי "19, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע שלB&O , מחוונים מוקרנים ודיפון עור עשיר יותר. במפרט הבטיחות גם בקרת שיוט אדפטיבית. ל-RS5, בנוסף, גם מצלמות היקפיות וחניה אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית, השינוי באודי A5 2020 אינו גדול ונסלח לכם אם תפספסו את ההבדל. אודי נסמכת כהרגלה על סולידיות, והמכונית ממשיכה להציג עיצוב מעודן ונאה. כרגיל במתיחות פנים עיקר השינוי מתמקד בחזית, וכאן היא שרירית מאשר קודמתה, בזכות שבכה מודגשת, תאורת לד מטריקס מתקדמת, כונסי אוויר ומסיתים גדולים מאשר לפני החידוש. מאחור בולט דיפיוזר חדש, וחובבי טריוויה יזהו קצות מפלטים טרפזים במקום עגולים.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג השינוי אינו משמעותי, ובולט צג המולטימדיה שממדיו גדלו, מ-"7.1 ל-"10.1. הוא עדכני לא רק בתצוגה אלא גם בתפעול; מערך השליטה החיצוני נעלם והכל נעשה דרך הצג, וזו תכונה שלא כולם יאהבו.
שילוב החומרים והגוונים, יחד עם איכות טובה יוצרים תא נוסעים שנעים לשהות בו; הגג מעט קרוב לראש, אבל באופן שיפריע רק לגבוהים מאוד. מאחור המרחב מוגבל לראש אף הוא - מחיר העיצוב.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין הבסיסי בהחלט מספק, בייחוד בזכות המומנט הנדיב ורצועת הכוח הרחבה. המכונה אינה אגרסיבית, או תזזיתית, אבל הביצועים נאותים.
כמו ביחידות כוח דומות של קבוצת פולקסווגן, גם כאן בהאצת-ביניים חזקה מאוד נדרש הרף-עין עד שהעסק מתחיל לרוץ, דבר המורגש גם ביציאה מפניות בכבישים המפותלים. צריכת הדלק טובה לרכב כזה: 11 ק"מ/ל' בתוואי המבחן, 13.5 ק"מ/ל' בקצב רגוע.
 
-
נוחות והתנהגות
עם צמיגים בחתך כה נמוך, קשה לצפות לנוחות גבוהה, אבל אודי A5 2020 מצליחה להעניק נוחות נסיעה טובה למדי. לרוב היא סופגת היטב את חספוס הכביש ואת הפגמים הקטנים, אך על שיבושים מוחשיים יותר היא מסתדרת טוב פחות. תכונות אלה מורגשות גם מחוץ לעיר, ועל גלי אספלט המרכב חסר ריסון. הרוחב הנדיב של סוליית הצמיג מביא עימו רעשי כביש מוחשיים וגם שאון הרוח מורגש.
להיגוי משקל קל גם במצב ספורט ונדרש מעט זמן כדי להתרגל ליחס המשתנה; במצבי קיצון ובפניות ממש חדות נוצרת נטייה לתת-היגוי. ההמשך יציב, מהיר, בטוח ואפילו נעים, וכצפוי לא שופע דרמות. לבלמים פעולה נכונה ומדודה גם בעומס מתמשך.
 
-
תמורה למחיר
מושגים כמו "תמורה" ו"קופה", אינם הולכים יד ביד, ומי מכם השוקל מכונית כזאת לא עושה זאת מסיבות רציונליות – ויש לכך מחיר. אבל בין המתחרות הגרמניות, התמחיר הוא בגדר הסביר.
-
מה חדש באודי A5 2020
בחודש דצמבר נחתה בישראל A5 לאחר מתיחת פנים במסגרתה זכתה הקופה לעדכונים קלים לעיצוב מבחוץ ומבפנים.
-
סיכום
אודי A5 מעניקה אווירה מיוחדת לנהג וליושבים בתוכה, ואליה מצטרפת יכולת נסיעה נעימה למרחקים גדולים. יש בה משהו אלגנטי שאינו מתאמץ, הן בעיצוב והן באופן בו היא נעה, וזה מחפה על ביצועים ודינאמיות שאינם מסעירים.