אודי Q3 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2020 החל שיווק אודי Q3 ספורטבק בישראל. מדובר בגרסת "קופה" אופנתית לדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי, כאשר ההבדל העיקרי הוא במראה יותר אגרסיבי לחזית וחלק אחורי שונה ומשופע יותר. הספורטבק תוצע בישראל גם ברמת גימור "S ליין", עם מראה ספורטיבי עוד יותר.
גם דגם זה מבוסס כמובן על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן. בסיס הגלגלים של הספורטבק זהה ל-Q3 רגיל ואורכו ורוחבו דומים. ההבדל המהותי הוא בממד הגובה: נמוך בכשלושה ס"מ. עם זאת, נפח תא המטען זהה - 530 ליטר.
כמו הדגם הרגיל, הספורטבק מגיע בגרסת "35" עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, 150 כ"ס, שמשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. גרסת ה-"40" החזקה יותר (2.0 ליטר, 190 כ"ס) לא מוצעת בשלב זה.
בדומה לגרסת האצ'בק הרגילה, לספורטבק מחוונים מוקרנים, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.8, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, ריפוד משולב עור, מושב נהג חשמלי וחבילת תאורה פנימית. חיצונית יש חישוקי "18, תאורת לד וחלון גג פנורמי. בתחום הבטיחות גרסת הבסיס מצוידת בבלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.
היבואנית מציעה גם חבילת "קומפורט" שכוללת מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחיישני חנייה היקפיים עם חיווי במחוונים. חבילת "טק" מוסיפה מצלמה אחורית, מושב נוסע חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
אודי Q3 2020 מציג הופעה עם מעט מרכיבים בולטים, כמו השבכה מלפנים והכתפיים מאחור, אבל בהשוואה לחלק מהמתחרים הוא מופנם בהרבה.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג ב-Q3 עיצוב אלגנטי ומתקדם, החומרים טובים מאוד למעלה, פחות בדלתות ובחלקים התחתונים. הגימור מצוין לרוב. תפעול המערכות עובר במקרים רבים מדי דרך הצג, וזה לא נוח תמיד. המושב בינוני – הבסיס לא מוצלח והמסעד קמור ולא נוח.
מאחור ה-Q3 מחייב הרכנת ראש בכניסה לגבוהים, ואינו מצטיין במרחב הפנים, אבל הוא מספק למדי. מרווח הראש אינו נדיב ויהיה צפוף לנוסע במרכז. לתא המטען נפח מספק (530 ל'), ורצפה בשני גבהים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מפיק 150 כ“ס ו-25.5 קג“מ, ושילוב זה יותר מאשר מספק בכל מתאר נהיגה רגיל; בעלייה או בעקיפה, המנוע נדרש למאמץ גדול, הוא רועש, ועקיפות שצריך לעשות במהירות דורשות תכנון. גם התיבה, שבאופן רגיל מספקת לגמרי, אינה מספקת קיקדאון מהיר לקראת עקיפה. בנוסף, במהירויות זחילה התיבה עשויה לפעול באופן גס וקופצני.
צריכת הדלק עמדה במהלך ימי המבחן, על 10.2 ק“מ לליטר, ובשיוט נינוח הגיעה לכמעט 16 ק“מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר, אודי Q3 2020 מציע נוחות נסיעה בינונית – הוא רוטט יותר מהרצוי, והשיכוך לאחר מפגש עם מפגעים רציניים אינו מצטיין. מחוץ לעיר, האודי רוטט על כביש מחוטט, והדבר בולט יותר מלפנים מאשר מאחור. במהירות של 110 קמ"ש, הנוחות לא השתפרה באופן ניכר.
בנוסף, ישנם רעשי כביש בולטים, בעיקר מלפנים, רעשי הרוח בולטים מאוד ב-100 קמ"ש, ולאלה מצטרפים רעשי מתלים בקטעים מסוימים וצליל מנוע בעומס.
היכולת דינמית טובה ביחס לז'אנר, למרות הגובה והמשקל, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה. הצמיגים המשובחים מוסיפים לא מעט לאחיזה. ההגה פחות טוב – עם שטח מת גדול מדי ומשקל ממש קל. הבלמים מצוינים.
 
-
תמורה למחיר
ה-Q3 נראה טוב, גדול ומרווח מקודמו, ומציעה סביבת נהג מרשימה. הבעיה היא האבזור הדל והמנוע הצנוע ביחס למחיר. כך שהתמורה, אפילו בגזרת היוקרה, מעט נמוכה.
-
מה חדש באודי Q3 2020
בפברואר 2020, הצטרפו להיצע גרסאות RS ספורטיביות, במרכבי האצ'בק וספורטבק.
כצפוי בגרסאות RS, תמצאו כאן עיצוב אגרסיבי יותר, לצד גרסה מחודשת למנוע החמישה צילינדרים טורבו הייחודי של אודי (2.5 ליטר). הוא מייצר 400 כ"ס ו-49 קג"מ שעוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. כיול המתלים ספורטיבי יותר לעומת הדגם הרגיל והמרכב מונמך.
 
-
סיכום
אודי Q3 מעוצב היטב בחוץ, העיצוב בפנים מכובד ביותר, הוא עשוי מצוין ויכולתו בכבישים בהחלט נאה. עם זאת, איכות הנסיעה הכוללת שלו אינה מתעלה, והאבזור לא ממש נדיב.