אודי Q3 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2021 הוצגה גרסה היברידית נטענת לאודי Q3 שזכתה לסימול 45 TFSIe. מערכת ההנעה ההיברידית מוכרת מדגמים אחרים בקונצרן ומבוססת על מנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, ומנוע חשמלי המייצר 114 כ"ס ו-33.6 קג"מ. ההספק המשולב הוא 245 כ"ס ו-40.8 קג"מ, והוא עובר לכביש דרך תיבה כפולת מצמד עם 6 הילוכים והנעה כפולה.
סוללה בקיבולת 13 קוט״ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 51 ק"מ וטעינה מלאה תתקבל תוך פחות מארבע שעות בשקע רגיל.
נפח תא המטען הצטמק בגלל מיקום הסוללות ל-380 ליטר (530 ליטר בגרסאות הרגילות).
-
עיצוב ונוכחות
אודי Q3 2021 מציג הופעה עם כמה מרכיבים בולטים, כמו השבכה מלפנים והכתפיים מאחור, אבל בהשוואה לחלק מהמתחרים הוא מופנם בהרבה.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הבסיסי של סביבת הנהג בדגמי אודי הגדולים מככב גם ב-Q3 הקומפקטי. עם זאת, נעשו התאמות, כמו למשל המסך האחראי על תפעול המיזוג, אשר הוחלף בפנל פקדים שגרתי ופשוט יותר. בגרסה המקומית לוח המחוונים המוקרן ("10.25) ומסך המולטימדיה ("8.8) פחות מרשימים מהצפוי, ומעבר לים ניתן לקבלם בגודל מלא ("12.3 ו-"10.1 בהתאמה). ועדיין, למרות ההתאמות, התוצאה הסופית מרשימה, עדכנית ומודרנית למראה.
המרחב מלפנים סביר בלבד, בעיקר בגלל קונסולה מרכזית רחבה וידית אחיזה בולטת בדלת. המושבים לא מוצלחים וקשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה לאורך זמן.
מאחור מרווח נאה לשני נוסעים, אך כאשר יצטרף לנוסעים מאחור מבוגר נוסף, הוא ימצא כי המושב האמצעי קטן ולא נוח. תא המטען מציע, מלבד נפח נאה מאוד בבסיסו (530 ליטר) גם אפשרות להגדלת הנפח ל-675 ליטר עם הזחת המושבים מאחור (15 ס"מ לפנים).
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מפיק 150 כ“ס ו-25.5 קג“מ, ושילוב זה יותר מאשר מספק בכל תוואי נהיגה רגיל; בעלייה או בעקיפה, המנוע נדרש למאמץ גדול, הוא רועש, ועקיפות שצריך לעשות במהירות דורשות תכנון. גם התיבה, שבאופן רגיל מספקת לגמרי, אינה מספקת קיקדאון מהיר-מספיק לקראת עקיפה. בנוסף, במהירויות זחילה התיבה עשויה לפעול באופן גס וקופצני.
צריכת הדלק עמדה במהלך ימי המבחן על 10.2 ק“מ לליטר, ובשיוט נינוח הגיעה לכמעט 16 ק“מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה; Q3 זז לא מעט על שיבושים, אבל רק לעיתים נדירות העביר חבטה פנימה. גם בכבישים בין-עירוניים נוחות הנסיעה אינה מצטיינת, אך היא מספקת.
רעשי הכביש נשמעים כבר במהירויות נמוכות יחסית בכביש הבין-עירוני ורעשי רוח מרימים ראש בשיוט מהיר. לעיתים נשמעים גם רעשי מתלים.
היכולת הדינאמית טובה – אמנם ההגה קל ומהיר מדי, מה שעשוי להפריע גם בשיוט – אך זוויות הגלגול סבירות ביחס לז‘אנר, האחיזה גבוהה והרכב משנה כיוון באופן מיידי בפיתולים. כושר הבלימה ופעולת דוושת הבלם טובים.
 
-
תמורה למחיר
ה-Q3 נראה טוב, גדול ומרווח למדי, ומציעה סביבת נהג מרשימה. הבעיה היא האבזור הדל והמנוע הצנוע ביחס למחיר. כך שהתמורה, אפילו בגזרת היוקרה, מעט נמוכה.
-
מה חדש באודי Q3 2021
אין שינויים במפרט המקומי בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
אודי Q3 2021 הוא רכב פנאי מוצלח, שכמו רבים מבני מינו היוקרתיים, סובל מבעיית תמורה.