אודי Q4 e-tron 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2022 השיקה אודי בישראל את דגם הפנאי החשמלי Q4 e-tron, אשר נועד להיות רכב חשמלי ראשון של אודי שיימכר בכמויות גדולות.
הדגם מבוסס על רצפה MEB של קבוצת פולקסווגן המשרתת היום את דגמי הפנאי פולקסווגן ID.4 סקודה אניאק ועוד. גם המערך החשמלי – מנועים, סוללות – זהה.
הדגם החדש חולק אותו אורך של בסיס גלגלים כמו הדגמים הנ"ל, וזה עומד על 276.4 ס"מ; הממדים קרובים: אורכו 459 ס"מ, רוחבו 187 ס"מ, הגובה 163 ס"מ, ונפח תא המטען 520 ליטרים;
Q4 משווק בישראל בגרסה 40 – 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, מנוע והנעה אחוריים; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.5 שניות. בגרסה זו סוללה של 82 קוט"ש לטווח מוצהר של 520 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 125 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
המראה דומה מאוד לרכבי הבנזין והדיזל של אודי, לטוב ולרע. גם החזית היא אותה אחת שכל-כך מזוהה עם המותג, אבל היא אטומה לחלוטין ועשויה מפלסטיק שנראה זול ולא שייך למותג יוקרה.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים משמר את העיצוב המותגי הקונבנציונלי, מתוך ההערכה כי הקהל הפוטנציאלי של דגמי היוקרה שמרן ברובו.
הזליגה היחידה לטריטוריה זרה היא שילוב של הגה קטום גם בחלקו התחתון, גם בחלקו העליון. פחות התחברנו לזה.
החומרים איכותיים ברובם ואיכות הגימור וההרכבה טובה אף היא. מול העיניים ניצב לוח מחוונים מוקרן גדול ("10.25), לצדו מסך מולטימדיה ("10.1), ומתחת פסנתר כפתורים של בקרת האקלים. כל העסק הזה נגיש, ברור, אינטואיטיבי וקל לתפעול. אבל יש גם דברים פחות מוצלחים כמו כפתורי המגע על ההגה, שמגיבים לכל תזוזה לא מכוונת של כף היד עם סיבוב גלגל ההגה.
בתא הנוסעים שפע מקום, גם מלפנים וגם מאחור. גם תא המטען ענק, אבל בקיפול המושבים האחוריים לא נוצרת רצפה שטוחה אלא מדרגה ממש גבוהה. חבל, כי זה פוגם בשימושיות.
-
מנוע וביצועים
כרגע מוצעת בישראל רק גרסה אחת שסימולה 40. משמעותה, מנוע אחד, 204 כ"ס, הנעה אחורית. הדחף המתקבל, תלוי בקצב הנסיעה. בהתנהלות של עד 120 קמ"ש התגובות מיידיות, הכוח זמין והביצועים טובים. מעל מהירות זו הביצועים מתמתנים משמעותית.
-
נוחות והתנהגות
באופן נדיר לרכב חשמלי בכלל, ולאלו של קונצרן פולקסווגן בפרט, נוחות הנסיעה טובה. גם בידוד הרעשים מצוין, ויחדיו נוצרה אותה תחושת איכות נסיעה גבוהה הכל-כך מתבקשת ממותג פרמיום.
היכולת הדינמית, למרות המשקל (2050 ק"ג), בהחלט טובה. עם זאת, היכולת אינה גבוהה מהמקובל, ההיגוי לא מספיק חד, והבלמים הטובים לא מספיק נשכניים.
בעיר Q4 התגלה כבן לוויה מצוין עם כושר תמרון מעולה וקוטר סיבוב קטן אפילו מזה של אודי A1. מאוד מרשים.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרי פרימיום מבית וולוו, מרצדס וג'נסיס, המחיר בהחלט תחרותי והתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
מפרט האבזור כולל תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, צג מולטימדיה "10.1, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית.
בנוסף מוצעת חבילת 'טק פק' הכוללת תאורת לד מטריקס, מערכת שמע משופרת של סונוס ותצוגה עילית במציאות רבודה.
-
בטיחות
אודי Q4 e-tron נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-80% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה במבחן עמד על כ-400 ק"מ. שימוש מתון יותר ונהיגה פחות מהירה יחסכו פלאים, ואפשר יהיה לגרד את ה-500 ק"מ.
-
מה חדש באודי Q4 e-tron 2022
תחילת שיווק בנובמבר 2021. מסירות בפועל החלו במהלך מרץ-אפריל 2022.
בעיות מלאי שהחריפו בגלל מלחמת רוסיה-אוקרינה, עצרו לגמרי את השיווק לישראל במהלך 2022 - וזה חודש בתחילת 2023.
-
סיכום
אחד הדגמים החשמליים הטובים שבנמצא.