אודי Q4 e-tron 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
Q4 e-tron נחשף ב-2019 בתערוכת ז'נבה כרכב קונספט, וב-2020 הוצגה גרסת ספורטבק במבנה של פנאי-קופה ובכיול ספורטיבי יותר. בתחילת 2021 הוכרז על תחילת הייצור של שתי הגרסאות.
הדגם מבוסס על רצפה MEB של קבוצת פולקסווגן ומשרתת היום את דגמי הפנאי פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק ועוד.
השיווק בישראל החל בסוף 2021 בגרסה 40 – 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, הילוך יחיד, מנוע והנעה אחוריים; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.5 שניות, המהירות מוגבלת ל-160 קמ"ש. בגרסה זו סוללה של 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) לטווח מוצהר של 520 ק"מ. לרכב טעינה מהירה של 125 ק"ו.
מפרט האבזור כולל תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג מולטימדיה "10.1, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
בנוסף מוצעת חבילת 'טק פק' הכוללת תאורת לד מטריקס, מערכת שמע משופרת, תצוגה עילית במציאות רבודה.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה בוטה יותר מאשר בדגמי פנאי אחרים של אודי – גם בגלל יחידות התאורה, הקימורים בכלל ומעל בית הגלגלים האחורי בפרט, בעיקר בגלל החזית האטומה המדגישה עוד יותר את החזית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מכובדת למראה, כולל צג מרכזי גדול (עד "11.6), תצוגה קטנה של מערכת בקרת האקלים למטה, לוח מחוונים מוקרן וגדול ("10.25) ופתחי המיזוג גדולים. הצגים מצוינים, ובזה המרכזי הממשק המוכר של קבוצת פולקסווגן, שהוא אחד המוצלחים בשוק.
האיכות הכוללת טובה. המושבים מרופדים עור ובד איכותי, וזה נראה נהדר ונעים למגע. התמיכה לגב התחתון לא מושלמת.
המרחב מאחור נדיב ביותר, ומרווח הרגליים מצוין. מרווח הראש סביר, למרות שהגג משתפל מעט מאחור, גם בזכות המושב הנמוך יחסית.
תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
יש מספיק כוח לעקוף במהירויות בין-עירונית חוקיות למדינת ישראל, בעיקר הודות לזמינות הכוח המעולה של המנוע החשמלי. עד 60 קמ"ש התאוצה מרשימה מאוד; בין 60 ל-120 קמ"ש התאוצה היא אחלה; מ-120 קמ"ש זה רק בסדר. ככה זה ברכב שמשקלו 1965 ק"ג. המהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש.
טווח הנסיעה לא נבדק בהשקה (הרכב טרם נבחן בישראל).
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה, למרות המתלים המכוילים באופן נוקשה יחסית, הייתה טובה למדי בכבישי ההשקה בגרמניה (הרכב טרם נבחן בישראל). בידוד רעשי הכביש היה מעולה אף הוא.
תהליך הבלימה האופייני למכוניות חשמליות, המבוסס על בלימת מנוע חזקה. הבלמים עצמם מספקים יכולת טובה.
 
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרי פרימיום מבית וולוו, מרצדס וג'נסיס, המחיר בהחלט תחרותי והתמורה טובה.
-
מה חדש באודי Q4 e-tron 2021
תחילת השיווק בארץ בחודש נובמבר 2021, כאשר כלים ראשונים הגיעו בפועל במהלך מרץ-אפריל 2022.
-
סיכום
ההתרשמות הראשונית בהשקה מאודי Q4 e-טרון בהחלט חיובית – זהו רכב פנאי חשמלי שנראה טוב, מאובזר היטב, מרחב הפנים שלו נדיב והוא מעניק ביצועים טובים.