אודי Q4 e-tron 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2021 השיקה אודי בארץ את רכב הפנאי החשמלי Q4 e-tron, אשר תוכנן להיות החשמלי הראשון של אודי שיימכר בכמויות גדולות.
הדגם מבוסס על רצפה MEB של קבוצת פולקסווגן המשרתת היום את דגמי הפנאי פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק ועוד, והמערך החשמלי שלו – מנועים, סוללות – זהה.
אודי Q4 e-tron משווק בישראל בגרסה 40 – 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, מנוע והנעה אחוריים; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.5 שניות. בגרסה זו סוללה של 82 קוט"ש לטווח מוצהר של 520 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 125 קילוואט.
החל מדצמבר 2023 מוצע Q4 e-tron במהדורה מעודכנת ובגרסה חזקה יותר.
השינוי העיקרי הוא בהספק המנוע; הדגם המחודש מוצע בארץ בגרסה 45 והוא חזק מקודמו. גרסה זו, עם מנוע יחיד והנעה אחורית, מנפקת כעת 285 כ"ס ו-55.6 קג"מ. משך ההאצה שופר והוא 6.7 שניות, 1.8 שניות מהר מאשר בגרסה היוצאת.
קיבולת הסוללה, 82 קוט"ש, ללא שינוי, אך זו משופרת מקודמתה וכך גם מערך הקירור שלה. בזכות זאת הטווח שופר, כעת 525 ק"מ בגרסה זו. הספק הטעינה המהירה טיפס ל-135 קילוואט. בנוסף, נעשו שדרוגים במערך המתלים והבולמים לנוחות נסיעה טובה יותר וליכולת דינמית משופרת.
שינויים נוספים במפרט כוללים מערכת סיוע למעבר נתיב, לוח מחוונים מוקרן בגודל "10.25 וחימום מושבים כסטנדרט.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של אודי Q4 e-tron נאה ומוצלח אך המופע מאוד שגרתי ולא מסגיר את העובדה שמדובר ברכב חשמלי. יש כאלה שיאהבו את זה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה את המופע המוכר של דגמי אודי בשנים האחרונות, ואיכות ההרכבה והחומרים נאותה. לרוב הנדסת האנוש טובה ותפעול המערכות קל וברור.
המרחב מלפנים מצוין, וגם בשורה השניה יש המון מקום לנוסעים.
תא המטען גדול מאוד, אולם קיפול המושבים מותיר מדרגה.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת 40 – היחידה המשווקת כיום בישראל – מציעה 204 כ"ס, אך הביצועים נוטים יותר לצד ה"מספק" מאשר "מרשים". מדובר, בכל זאת, ברכב כבד למדי (מעל 2 טון). במהירויות נמוכות התגובות מיידיות והביצועים מעולים, במהירויות בין-עירוניות הקצב דועך ככל שעולה המהירות אך תמיד נותר מספק.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, וזה המקום לציין כי אחיו לפלטפורמה נופלים בתחום זה. כיול מוצלח מביא לאיזון טוב בין יכולת הספיגה של המתלים לריסון ברמה מספקת. לכך מוסיף ה-Q4 גם בידוד רעשים מצוין ליצירת נסיעה נינוחה ונעימה.
היכולת הדינאמית טובה ומספקת לרכב מסוגו.
 
-
תמורה למחיר
בתמחורו הנוכחי אודי Q4-etron הוא רכב פנאי חשמלי מרשים שגם מציע תמורה נאה לכסף – אולם צריך לשים לב למחיר לאחר חידוש המלאי שכן זה עשוי לעלות עקב עליית המס.
-
בטיחות
אודי Q4 e-tron נבדק על ידי יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-80% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים שלנו קיבלנו נתון ממוצע של 5.1 ק"מ לקוט"ש המשקפים טווח של כ-400 ק"מ. בנסיעה מתונה יותר ניתן לשפר נתון זה.
-
מה חדש באודי Q4 e-tron 2023
תחילת שיווק הגרסה המשודרגת, 45, בסוף דצמבר 2023. המחירים התייקרו במעט.
-
סיכום
רכב פנאי חשמלי, יוקרתי ומצוין.