אודי Q7 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הוצגה ל-Q7 גרסת דיזל פלאג-אין היברידית, או בשמה המלא - Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro. מבחינת המראה, הגרסה ההיברידית מסתפקת בשינויים קלים בלבד, כשבתא הנוסעים מספר פסים כחולים ותצוגת זרימת אנרגיה ומצב סוללה במסך המרכזי. את הרכב תלווה אפליקציה בשם e-tron connect, שבאמצעותה ניתן לשלוט מרחוק על תהליך הטענת הסוללה ברכב ועל בקרת האקלים.
עיקר החדשות הן כמובן בגזרה המכאנית: אל מנוע ה-V6 דיזל, 3.0 ל', המוכר של אודי, מצורף מנוע חשמלי לתפוקה כוללת של 373 כ"ס ו-71.3 קג"מ. המנוע החשמלי ניזון מסוללה בנפח 17.3 קילוואט-שעה, המעניקה לרכב המגודל טווח חשמלי של 56 ק"מ. זמן הטעינה משקע תעשייתי הוא שעתיים וחצי. ההנעה היא לכל ארבעת הגלגלים והביצועים מכובדים: התאוצה ל-100 קמ"ש תארך 6.2 שניות.
בזכות הטווח החשמלי המכובד, מתקבלת צריכת דלק (רשמית) מדהימה – 55.5 ק"מ לליטר – ואודי טוענים שהטווח החשמלי הגדול יאפשר לבצע את רוב הנסיעות היומיומיות ללא פליטת מזהמים.
ה-Q7 אי טרון ההיברידי נחת בישראל באוגוסט 2017.
-
עיצוב ונוכחות
אודי ספגה ביקורת על המראה הכבד והמגושם של הדגם היוצא. הדגם החדש, לא רק שזכה לדיאטה חריפה של 325 ק"ג, אלא גם נראה מחוטב ו"קל" בהרבה. אודי הצליחה ליצור דגם הנראה קל וקטן מקודמו, והתוצאה הרמונית יותר אבל גם צנועה. אולי צנועה מדי; במפגש ראשון ניתן לחשוב שמדובר בסטיישן גדולה ולא ברכב פנאי מאוד יוקרתי.
-
תא נוסעים ומטען
כבר שנים שאודי מצטיינת באיכות תאי הנוסעים שהיא מייצרת. ה-Q7 עושה עוד צעד קדימה בתחום זה, עם שילוב נאה בין חומרים איכותיים וגוונים נאים. מאחורי ההגה מחוונים מוקרנים, נאים ומודרניים. ריפוד עור עם דיפון אלקנטרה מעניק הידור ראוי לאודי Q7 2016, ואבזור הנוחות הרב מוסיף לתחושת העושר.
המרחב מאחור מצוין ולכל מושב אפשרות כוונון נפרדת. שורת המושבים השלישית נפתחת ומתקפלת חשמלית, עשויה מצוין - אך מתאימה יותר לילדים מאשר למבוגרים.
בישראל - אבזור הבטיחות התקני חסר, ואינו כולל את המערכות המתוחכמות של הדור האחרון (פרט למערך מצלמות היקפי).
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל הבסיסית (218 כ"ס) זריזה מספיק. אין כל מחסור בכוח אבל חסר מחץ. מנוע הדיזל החזק (272 כ"ס) יוצר פער גדול בינו לבין החלש יותר והוא המומלץ לדעתנו מבין שלושת המנועים בהם מצויד ה-Q7. המנוע חזק, פעולתו מאוד לינארית ואין כל תחושה של כוח מתפרץ כמו שיש בחלק מהמתחרים. תיבת ההילוכים תפקדה מצוין ותרמה אף היא לתחושה זו.
מנוע הבנזין (333 כ"ס) מציע גם הוא כוח זמין תמיד, וגם כאן הוא מוגש בצורה מאוד לינארית, גם כאשר לוחצים אותו למקסימום. התחושה, לכן, שה-Q7 עם מנוע הבנזין פחות זריז ממה שהמספרים מספרים.
 
-
נוחות והתנהגות
אודי Q7 2016 – בגרסאות המצוידות בקפיצי אוויר – מציע מספר לא קטן של מצבי נהיגה, המשפיעים על נוחות הנסיעה, הכושר הדינמי והיכולת בשטח. רמת הנוחות טובה, וקפיצי האוויר מסייעים ליצור אווירה של ניתוק הרכב מפני הכביש. עם זאת, שיבושים חדים פוגמים בשלווה הנינוחה באופן מוחשי מהצפוי.
בפיתולים ה-Q7 מפגין יכולת ראויה בהחלט: האחיזה בפניות מצוינת וההגה מגיב נכון ובדייקנות לדרישות הנהג. ה-Q7 לא קליל בהתנהלות כזו, ונהיגה דינמית מסגירה את ממדיו ומשקלו.
 
-
תמורה למחיר
תג המחיר כבד, אבל ביחס לקבוצה וביחס ליכולתו, אודי Q7 מציע תמורה טובה.
-
מה חדש באודי Q7 2016
במרץ 2016 הוצגה לראשונה גרסת S ספורטיבית לרכב הפנאי הגדול של אודי. ל-SQ7 תאורת לד מלאה, חישוקי "20, שבכה קדמית שונה, 4 יציאות פליטה מאחור ועיטורי V8T – כלומר: V8 מוגדש.
מדובר במנוע דיזל V8 בנפח 4.0 ליטר המצויד בשני מגדשי טורבו – ובנוסף להם במגדש מופעל-חשמל. שיא ההספק הוא 435 כ"ס – וזה ההספק הגבוה ביותר ל-SUV המונע בדיזל. נתון המומנט, 91.7 קג"מ, מושג החל מ-1000(!) סל״ד. הביצועים בהתאם: 4.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת-אלקטרונית של 250 קמ"ש. ל-SQ7 תיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה (קוואטרו).
אודי מציעה כאופציה מערך דינמי מרשים ביותר הכולל, מעבר לקפיצי אוויר מתבקשים, גם ייצוב לזוויות הגלגול של המרכב, דיפרנציאל ספורטיבי והיגוי לכל ארבעת הגלגלים.
 
-
סיכום
למרות המראה המצטנע, Q7 הוא מתחרה ראוי ביותר בסגמנט. הוא מרווח, מפנק, נעים, מבצע ומציע אווירה מאוד עשירה. הוא גם מצויד לעייפה באבזור נוחות, וחבל רק שהוא חסר אבזור בטיחות מתקדם.