אודי Q7 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2017 החל בישראל שיווק ה-SQ7, גרסת הביצועים של רכב הפנאי הגדול של אודי. זו חמושה במנוע V8 דיזל מוגדש בנפח 4.0 ליטר, מצויד בשני מגדשי טורבו ובנוסף במגדש-על חשמלי, ומייצרת 435 כ"ס ו-91.8 קג"מ. כל זה משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, וכמובן, להנעה כפולה. נתוני הביצועים מכובדים ביותר, בייחוד עבור רכב בגודל הזה: 250 קמ"ש מרביים (מוגבלים אלקטרונית, כמובן) והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 ש'.
ה-SQ7 יקר משמעותית מהדגם הרגיל, עם תג מחיר כמעט כפול. רמת האבזור הבסיסית עשירה, וכוללת מערכת מולטימדיה, לוח מחוונים מוקרן, מערכת שמע של בוז, תאורת לד מלאה, מצלמות היקפיות, פתיחה חשמלית לתא המטען, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, ריפוד עור איכותי יותר, תפעול חשמלי לכיוון המושבים וההגה ואפשרות לבחירה בין מושבי S ספורט למושב רגיל ומאוורר. ה-SQ7 מגיע עם חבילת מערכות בטיחות מתקדמות שכוללת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים.
ל-SQ7 קפיצי אוויר מתכווננים ואפשרות לבחור "מצב ניהוג". הרכב יגיע עם גג זכוכית נפתח, וחישוקי "20. עיצובו החיצוני יבדל מה-Q7 הרגיל בארבעה מפלטים מרובעים, ספוילר אחורי, ספים ייחודים, קליפרים אדומים, דיפיוזר ועוד. ניתן יהיה גם להזמין את החבילה הדינאמית, שכוללת מייצבים אקטיביים חשמליים, דיפרנציאל אחורי נשלט אלקטרונית והיגוי אחורי.
-
עיצוב ונוכחות
אודי ספגה ביקורת על המראה הכבד והמגושם של הדגם היוצא, שהיה, ובכן, כבד ומגושם. הדגם החדש, לא רק שזכה לדיאטה חריפה של 325 ק"ג, אלא גם נראה מחוטב ו"קל" בהרבה. אודי הצליחה ליצור דגם הנראה קל וקטן מקודמו, והתוצאה הרמונית יותר אבל גם צנועה. אולי צנועה מדי; במפגש ראשון ניתן לחשוב שמדובר בסטיישן גדולה ולא ברכב פנאי מאוד יוקרתי.
-
תא נוסעים ומטען
כבר שנים שאודי מצטיינת באיכות תאי הנוסעים שהיא מייצרת. ה-Q7 עושה עוד צעד קדימה בתחום זה, עם שילוב נאה בין חומרים איכותיים וגוונים נאים. מאחורי ההגה מחוונים מוקרנים, נאים ומודרניים. ריפוד עור עם דיפון אלקנטרה מעניק הידור ראוי לאודי Q7 2018, ואבזור הנוחות הרב מוסיף לתחושת העושר.
המרחב מאחור מצוין ולכל מושב אפשרות כוונון נפרדת. שורת המושבים השלישית נפתחת ומתקפלת חשמלית, עשויה מצוין - אך מתאימה יותר לילדים מאשר למבוגרים.
אבזור הבטיחות התקני חסר, ואינו כולל את המערכות המתוחכמות של הדור האחרון (פרט למערך מצלמות היקפי).
 
-
מנוע וביצועים
ה-Q7 הנבחן צויד במנוע דיזל טרום העדכון, בנפח 3.0 ליטר שמייצר 272 כ"ס ו-61.2 קג"מ. קל לייצר עימו קצב מהיר והוא מטפס למהירויות גבוהות ללא מאמץ ובכל עומס שהוא. אותו חוסר מאמץ יוצר אווירה מאוד נינוחה גם בהאצות כוחניות, בין היתר בגלל הפעולה הרגועה והחלקה של התיבה האוטומטית. מנוע זה שקט מאוד, וכמעט לא ניתן להבחין שמדובר בלוגם סולר.
צריכת הדלק נעה סביב ה-11 ק"מ לליטר במסלול מגוון. לא רע לכלי בגודל כזה.
 
-
נוחות והתנהגות
אודי Q7 2018 – בגרסאות המצוידות בקפיצי אוויר – מציע מספר לא קטן של מצבי נהיגה, המשפיעים על נוחות הנסיעה, הכושר הדינמי והיכולת בשטח. רמת הנוחות טובה, וקפיצי האוויר מסייעים ליצור אווירה של ניתוק הרכב מפני הכביש. עם זאת, שיבושים חדים פוגמים בשלווה המלכותית באופן מוחשי מהצפוי.
בפיתולים ה-Q7 מפגין יכולת ראויה בהחלט: האחיזה בפניות מצוינת וההגה מגיב נכון ובדייקנות לדרישות הנהג. ה-Q7 לא קליל בהתנהלות כזו (כי הוא לא), ונהיגה דינמית מסגירה את ממדיו.
 
-
תמורה למחיר
תג המחיר כבד, אבל ביחס לקבוצה וביחס ליכולתו, אודי Q7 מציע תמורה טובה.
-
מה חדש באודי Q7 2018
בסוף 2018 החלה שיווקה של גרסת "50 TDI" – המצוידת במנוע טורבו-דיזל 3.0 ליטר המייצר 286 כ"ס, לעומת 272 בגרסה המוחלפת, ובנוסף, במערך היברידי מתון. המחיר ורמות הגימור לא השתנו.
-
סיכום
למרות המראה המצטנע, Q7 הוא מתחרה ראוי ביותר בסגמנט. הוא מרווח, מפנק, נעים, מבצע ומציע אווירה מאוד עשירה. הוא גם מצויד לעייפה באבזור נוחות, וחבל רק שהוא חסר אבזור בטיחות מתקדם.