אודי Q7 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2019 החלה שיווק אודי Q7 המחודש בישראל. הרכב נראה שרירי מבעבר וקרוב יותר לשפת העיצוב העדכנית של מותג, כולל חרטום חדש עם תאורת מטריצת לד וגם חישוקים בעיצוב שונה. מבפנים ה-Q7 יישר קו עם עיצוב ומערכות המולטימדיה שיש ב-A8 ובעיקר מדובר בתפיסה החדשה עם שני הצגים במרכז הקונסולה ("10.1 למעלה, "8.6 למטה). בנוסף לאלו יש גם לוח מחוונים דיגיטלי ומושבים משודרגים עם אוורור.
אודי Q7 2020 יוצע בארץ ברמת גימור "לימיטד", הגבוהה ביותר בהיצע, מה שאומר כי הוא מאובזר משמעותית מבעבר. לרכב שבעה מקומות, קפיצי אוויר, חישוקי "21, חלון גג, דלת אחורית חשמלית, מצלמות היקפיות, ומערכת שמע מתוצרת בוז עם 19 רמקולים. בנוסף, הוא מצויד בסגירת דלתות רכה, בקרת אקלים לארבעה אזורים, ריפודי עור, מושבים חשמליים ועוד. בתחום הבטיחות מערך מלא הכולל בנוסף לבלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, גם ניטור שטחים מתים אקטיבי מהצד ומאחור.
ה-Q7 יוצע בגרסת 50TDI (דיזל), עם מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר ו-286 כ"ס. גרסת הבנזין, 55TFSI, מציעה נפח זהה ו-340 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, כמו גם למערכת כלאיים מתונה (MHEV) המבוססת על מערכת חשמל 48 וולט (מסייעת ללא יכולת נסיעה חשמלית נקייה).
-
עיצוב ונוכחות
השינויים החיצוניים מינימליים, ואלה כוללים שבכה קדמית ופנסים שונים, פגושים מעט מזוותים, חצאיות צד ופס כרום להדגשת הרוחב. עדיין, לאודי Q7 2020 יש קווים המזכירים מעין-מיניוואן, ועם זאת הוא נראה מרשים.
-
תא נוסעים ומטען
השינוי העיקרי נמצא בפנים, כולל את שלישיית המסכים המדוברת – לוח מחוונים, מולטימדיה, מיזוג – התוצאה מרשימה למראה והתפעול נוח מאוד. איכות החומרים וההרכבה מצוינת, עם דיפוני עץ, זמש ועור. תאורת האווירה מוסיפה ומערכת השמע של בוז מצוינת.
המרחב מלפנים גדול, המושבים נוחים ולא קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה. בשורה השנייה שלושה מושבים נפרדים, הם מאוד מרווחים והנוסעים ישמחו בבקרת אקלים נפרדת. מושבי השורה השלישית נפתחים ומתקפלים חשמלית. מושבים אלה מתאימים לילדים, אך יהיו סבירים למבוגרים בנסיעות קצרות.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל הוא V6 בנפח 3.0 ליטר המפיק 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ. הנתונים נאים, אך התפוקה הזו צריכה לשנע יותר מ־2.2 טון. כיאה לדיזל, ההתנהלות מעט עצלה, וכדי לקבל את המרב יש ללחוץ על הדוושה עמוקות. כמו בדגמי אודי האחרים, גם עם תיבה זאת, נרשמת השתהות קלה, לפני שהתיבה מורידה להילוך נמוך יותר. צריכת הדלק במבחן שהורכב ברובו משיוט רגוע יחסית, עמדה על 10.4 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
לא נשארה גבה שלא הורמה כשהמילים "זה דיזל" נאמרו, ובשיוט במהירות תלת־ספרתית רעשי כביש וצמיגים נשמעים בעוצמה נמוכה. מתלי האוויר, כעת תקניים, משככים היטב את תחלואי האספלט;
ל-Q7 יכולת מרשימה בפיתולים בזכות אותם מתלי אוויר, הנעה כפולה וצמיגים מגודלים.
 
-
תמורה למחיר
אומנם, זהו דגם מחודש, ואחדים מהמתחרים הם דגמים חדשים, אבל הוא אינו נופל מהם. Q7 הוא רכב שאינו זול, כמו עמיתיו־מתחריו, אבל ביחס למקובל מעניק תמורה ראויה.
-
מה חדש באודי Q7 2020
לקראת 2020 הושקו בחו״ל שתי גרסאות כלאיים חדשות, ה-55TFSIe וה-60TFSIe, שכפי ששמן מרמז מאפשרות טעינה משקע חיצוני. לשתי הגרסאות מנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין (V6), שנעזר במנוע חשמלי עם 128 כ"ס ו-35.7 קג"מ. גרסת הבסיס (55) תציע הספק כולל של 381 כ"ס ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ, בעוד הבכירה (60) מפיקה 456 כ"ס ו-71.33 קג"מ. לשתיהן תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. שתי הגרסאות יציגו טווח נסיעה חשמלי של 43 ק"מ.
-
סיכום
אודי Q7 המחודש הוא רכב מרשים – לא רק בממדיו ובהופעתו, אלא בעיקר בנוחות הנסיעה ובאיכותה, ולאלה מצטרפים ביצועים טובים, רמת ביצוע מעולה, אבזור מכובד ומערכות בטיחות עכשוויות. מנגד, יצוינו תיבה מעט איטית בתגובתה ומערכות בטיחות מעט היסטריות בתגובתן.