אודי Q7 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2019 עבר ה-Q7 רענון של אמצע החיים, הכולל עדכון לעיצוב החיצוני והפנימי, יותר אבזור מותרות ובטיחות, והצטיידות ביכולת נהיגה אוטונומית חלקית.
בתא הנוסעים השינוי דרמטי עוד יותר מאשר החיצוני, עם החלפת הקונסולה הקדמית מהדור היוצא בזו החדשה. בהתאם, מסך המולטימדיה המרחף הוחלף במסך המשולב בקונסולה, ומתחתיו מסך מגע נוסף לתפעול מערכות שונות.
כמו בעבר, כולל ההיצע שתי גרסאות דיזל, גרסת בנזין וגרסת כלאיים נטענת משקע, משודכות לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה בכל הגרסאות. גרסאות הבנזין והדיזל יציעו הנעת כלאיים מתונה המבוססת על מערכת חשמל 48V. זו מצוידת במצבר משודרג לאגירת אנרגיית בלימה ושימוש בה לסיוע רגעי בהאצה ולכיבוי ממושך של המנוע בגלישה ובעמידה.
אודי Q7 המחודש יוצע עם מתלי אוויר אדפטיביים (תקני עם שבעה מושבים, תוספת תשלום עם חמישה), היגוי אחורי ומוטות מייצבים אקטיביים. גרסת ה-S ליין מוסיפה לכך זאת גם מתלי אוויר בכיול ספורטיבי יותר, עם אופי פעולה נוקשה יותר והנמכה של 15 מ"מ.
לטובת הפחתת עומס הנהיגה בפקקים, מוצעת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ומרחק מהרכב מלפנים. זו מסוגלת לבצע נהיגה חצי-אוטונומית בעומסים כבדים ובמהירות נמוכה.
-
עיצוב ונוכחות
השינויים החיצוניים של אודי Q7 2019 נראים כבר במבט ראשון בחזית. קווי הכרום האופקיים בסבכה הוחלפו באנכיים, ואליהם הצטרפו פנסים חדשים, הכוללים אופציה לתאורת לייזר. בצדי הרכב, בחלקו התחתון הורכב מערך פלסטיק ליצירת הופעה קשוחה יותר. מאחור פנסי לד חדשים ומוארכים. התוצאה נאה מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג יישרה קו עם שאר הדגמים הבכירים של אודי וכוללת כעת שלושה מסכי ענק: לוח מחוונים ושני צגי מגע, למולטימדיה ולבקרת אקלים. האיכות גבוהה והתפעול פשוט להבנה וקל לשימוש. תא הנוסעים איכותי מאוד, מדופן בחומרים רכים ובעור בכל פינה. מושבי הספורט נהדרים, רחבים וארוכים, ותנוחת הנהיגה מושלמת.
המרחב מאחור מצוין - מושב גדול ונוח לשני מבוגרים, סביר גם לנוסע במרכז, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג גם בקורות הצדיות, ושפע מקום.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל הוא V6 בנפח 3.0 ליטר המפיק 286 כ"ס ו־61.2 קג"מ. הנתונים נאים, אך התפוקה הזו צריכה לשנע יותר מ־2.2 טון. כיאה לדיזל, ההתנהלות מעט עצלה, וכדי לקבל את המרב יש ללחוץ על הדוושה עמוקות. כמו בדגמי אודי האחרים, גם עם תיבה זאת, נרשמת השתהות קלה, לפני שהתיבה מורידה להילוך נמוך יותר. צריכת הדלק במבחן שהורכב ברובו משיוט רגוע יחסית, עמדה על 10.4 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
המהלך הראשוני של קפיצי האוויר מעט נוקשה, וזה לא עובד טוב עם שיבושים קטנים, וכאשר הרכב פוגש בגדולים, או עובר שינויי גובה של ממש, משקלו הרב מכריע את נוקשותם. למעט רחשי הצמיגים שורר בתא הנוסעים שקט מרשים.
ההיגוי לאחר מתיחת הפנים קצר יותר - 2.4 סיבובים מנעילה לנעילה במקום 2.8 - ומשקלו בהחלט טוב. ההתנהגות צפויה ובטוחה, אך הגודל והמסה מורגשים.
 
-
תמורה למחיר
אודי Q7 2019 הוא רכב שאינו זול, כמו עמיתיו-מתחריו, אבל ביחס למקובל מעניק תמורה ראויה.
-
מה חדש באודי Q7 2019
חודש אחרי שנחשפה מתיחת הפנים ל-Q7, התווספה גרסת SQ7 ספורטיבית מחודשת. מתחת למכסה המנוע מוצעת כעת יחידת כלאיים מתונה. זו נעזרת במערכת חשמל 48 וולט לטובת מנוע חשמלי זעיר, שמסייע להחשת פעולת מגדשי הטורבו ובכך להפחתת שיהוי הטורבו בסל"ד נמוך.
יחידת הכוח הראשית היא מנוע הטווין-טורבו דיזל המוכר מה-SQ7 היוצא, בנפח 4.0 ליטר ועם שמונה צילינדרים ב-V. לזו עדיין 435 כ"ס ו-91.7 קג"מ. הביצועים לא השתנו, אך צריכת הדלק שופרה.
 
-
סיכום
Q7 המחודש הוא רכב מרשים שמתברג בפסגת הקטגוריה הצפופה.