אודי Q7 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ביולי 2024 אודי החלה בשיווק הגרסה המחודשת של דגם הפנאי הגדול Q7. הדור השלישי-נוכחי של Q7 הוצג ב-2015, עבר מתיחת פנים אחת ב-2019 ושנייה ב-2024.
השינויים החיצוניים גדולים ובולטים. הסבכה חדשה לגמרי וכמו בדגמים היותר עדכניים של אודי, ויש לה מסגרת ומרכיבים שונים לחלוטין. תאורת לד מטריקס, כונסי אוויר ופגוש חדשים משלימים חזית אגרסיבית בהרבה מקודמתה.
גם מאחור תאורת לד עדכנית הקרובה לקו הנוכחי של המותג, ואליה נוספו פגוש ופתחי מפלט חדשים אף הם. בנוסף, הלוגו, עיטורי S והחישוקים חדשים.
בסביבת הנהג השינויים קטנים יותר, ולפי אודי החומרים משופרים ומערך התקשורת עודכן ושודרג.
אודי Q7 המחודש מוצע בשלב זה בשתי גרסאות היברידיות-נטענות (PHEV), ובשתיהן חמישה מושבים; גרסת הדיזל (TDI) שתגיע בהמשך תהיה עם שבעה מושבים.
בשתי גרסאות הפלאג-אין מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר V6 ולצידו מנוע חשמלי. גרסה אחת נקראת TFSI e 55, לזו תפוקה משולבת של 394 כ"ס ו-61.2 קג"מ.
הגרסה השנייה היאTFSI e 60 , בה התפוקה המשולבת היא 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ.
לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, וההנעה כפולה. בשתי הגרסאות קפיצי אוויר ובזו החזקה יותר גם היגוי אחורי.
לסוללה הנטענת 25.9 קוט"ש וטווח הנסיעה בחשמל בלבד נע בין 80 ל-84 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם החדש נראה מחוטב ו"קל" בהרבה מהדגם היוצא. התוצאה הרמונית יותר, אבל גם צנועה - במפגש ראשון ניתן לחשוב שמדובר בסטיישן גדולה ולא ברכב פנאי מאוד יוקרתי.
-
תא נוסעים ומטען
כבר שנים שאודי מצטיינת באיכות תאי הנוסעים שהיא מייצרת - עם שילוב בין חומרים איכותיים לגוונים נאים.
המחוונים המוקרנים מאחורי ההגה מקנים תחושה מאוד מודרנית. המרחב מאחור מצוין ולכל מושב אפשרות כוונון נפרדת.
השורה השלישית מציעה מרווח צנוע, לילדים בלבד.
-
מנוע וביצועים
ה-Q7 שבחנו צויד במנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר עם 272 כ"ס. קל לייצר עימו קצב מהיר והוא מטפס למהירויות גבוהות ללא מאמץ ובכל עומס שהוא.
מנוע זה שקט מאוד וכמעט לא ניתן להבחין שמדובר בלוגם סולר.
הגרסאות ההיברידיות-נטענות והדיזל המחודשות טרם נבחנו.
-
נוחות והתנהגות
ה-Q7 נבחן אצלנו עם קפיצי אוויר, בעלי מערך מגוון במיוחד של אפשרויות כיול.
בנסיעה מנהלתית רגילה מציע ה-Q7 רמת נוחות טובה, כאשר שיבושים מסוימים (חיבורי כביש, בליטות רוחביות, פסי האטה) מתגברים על קפיצי האוויר ופוגמים בשלווה המלכותית באופן מוחשי מהצפוי.
בנהיגה דינמית ה-Q7 מפגין יכולת ראויה בהחלט, אך הוא אינו קליל בהתנהלות כזו (כי הוא לא) ונהיגה דינמית מסגירה את ממדיו.
-
תמורה למחיר
תג מחיר הוא עניין כבד, אבל ביחס לקבוצה וביחס ליכולתו - אודי Q7 מציע תמורה טובה מסוגה.
-
גרסאות ורמות גימור
אודי Q7 המחודש (החל מיולי 24) מוצע ברמת אבזור אחת, 'S ליין', ובשתי גרסאות.
בגרסה TFSI e 55 המפרט כולל תאורת לד מטריקס, חישוקי "21, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, סגירת דלתות רכה, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים המאווררים, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה "10.1 ו-"8.6 במרכז הקונסולה ומערכת שמע של B&O עם 17 רמקולים.
בגרסה החזקה יותר, TFSI e 60, מתווספים למפרט גם חישוקי "22, תצוגה עילית, מושבים משודרגים עם ריפוד עור משופר.
-
בטיחות
אודי Q7 מציע מערך בטיחותי מלא הכולל בנוסף לבלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, גם ניטור שטחים מתים אקטיבי מהצד ומאחור.
הפעם האחרונה בה הרכב נבחן ביורו NCAP הייתה לאחר מתיחת הפנים הקודמת (2019) והוא זכה אז לציון המרבי של 5 כוכבים, עם 92% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנת הולכי רגל ו-72% במערכות בטיחות.
-
צריכת דלק
בגרסת הדיזל, טרום מתיחת הפנים, צריכת הדלק נעה סביב ה-11 ק"מ לליטר במסלול מגוון - לא רע לכלי בגודל כזה.
הגרסאות ההיברידיות-נטענות המחודשות טרם נבחנו.
-
מה חדש באודי Q7 2024
תחילת שיווק הגרסה המחודשת של הדגם ביולי 2024.
-
סיכום
למרות המראה המצטנע, Q7 החדש הוא מתחרה חזק ביותר בקבוצת רכב הפנאי הגדולים של מותגי היוקרה.