ב.מ.וו סדרה 3 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם כל הכבוד לקריירה שעושים רכבי פנאי בכלל, בארסנל של ב.מ.וו בפרט, לסדרה 3 מעמד שהוא הרבה מעבר להיקף המכירות שלה, והוא ממש לא נמוך (20% ממכירות היצרן). כי הדגם הזה, שהוצג ב־1975 וכיום הוא במהדורתו השישית, היה מאלה שסיפקו לב.מ.וו קרקע להמציא את הסלוגן ״מכונת הנהיגה המוחלטת״.
עם השנים נרשמה נסיגה בכל מה שקשור לחדוות הנהיגה ולחדות התגובה, אבל ב.מ.וו התעשתה, הציעה ערכות לשיפור, ולאט־לאט חזרה להציע את סדרה 3 עם אותם מרכיבים שעשו אותה, ואת הדגם למה שהיה - במגבלות העכשוויות של הגה חשמלי, משקל מוגבר, מערכות אלקטרוניות ועוד.
ואין גרסה שמייצגת זאת טוב יותר, מה-330e שנחתה בארץ לקראת 2017 - היברידית נטענת ברוח הזמנים המשתנים, שאמורה לשמר גם את ערכי הליבה של אותה ״מכונת נהיגה״. בסיסה של ה–330e הוא ה–320, עם אותו מנוע 2.0 ליטר טורבו 184 כ"ס. מה שהופך אותה למה שהיא, הוא מנוע חשמלי שהסוללות המפעילות אותו נטענות בשלוש שעות משקע ייעודי. המנוע החשמלי מספק 88 כ"ס ו–10.2 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 252 כ״ס, ואלו מספיקים כדי להביא את המכונית ל–100 קמ״ש ב–6.1 שניות.
בל לא פחות חשוב, בזכות הקלות מיסוי ה–330e עולה כשני שליש ממחירה של 330 רגילה. למעשה, היא אפילו זולה יותר מ–320 מאובזרת.
-
עיצוב ונוכחות
מבחוץ ה-e היא אותה ב.מ.וו סדרה 3 2017 מוכרת, רק עם חישוקים גדולים (מדי) של "19 כסטנדרט, פתח לשקע טעינה וגריל צבוע בכחול. העיצוב עדיין נאה ומכובד, שש שנים לאחר הצגתו.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים תמצאו מסך "8.8 במקום "6.5 המשרת את שאר הגרסאות של ה–3. מעבר לזה שהוא גדול ונאה יותר, יש בו גם גרסה מעודכנת יותר, ונוחה יותר לשימוש, של ה–i–דרייב. ה–e מוצעת ברמת אבזור אחת, גבוהה, הכוללת פנסי 'לד' מלאים, ריפודי עור, מושבים חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת, פתח מיזוג אחורי, כניסה והתנעה ללא מפתח, דיסק קשיח של 20 ג'יגה וגם טלוויזיה דיגיטאלית. אבזור הבטיחות מרשים, עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על סטייה מנתיב ופגיעה בהולכי רגל/מכוניות ובלימה אוטומטית במקרה חירום במהירויות עירוניות. הסוללות ממוקמות מתחת לתא המטען, ולכן נפחו עומד על 370 ליטר במקום 480 ליטר בגרסאות הרגילות, אבל השימושיות עדיין טובה.
-
מנוע וביצועים
ל–330e יש שלושה מצבי נהיגה למערכת ההנעה. הראשון הוא אוטומטי. במצב הזה החשמל והבנזין עובדים לפי מה שעדיף באותו רגע. במצב הזה תוכלו לנהוג בכוח החשמל עד 80 קמ"ש. במצב העדפה חשמלית, ניתן לנהוג עד 120 קמ"ש בכוח החשמל. המצב השלישי מעדיף שימוש במנוע הבנזין, כדי לשמור על נפח סוללה לשימוש עתידי.
ה–330e, כמו כל היברידית, יוצאת לדרך בצורה חרישית, ומרשימה עם כוח מספק ממנוע החשמל.
במצב האוטומטי, בזכות המנוע החשמלי, מתקבלת תגובה מיידית וחדה ללחיצה על הדוושה, והמכונית צוברת קמ"שים בקצב יפה.
בכל הקשור לצריכת דלק, העסק מעט מסובך. בנהיגת בית–עבודה, אחרי טעינה, תקבלו כ–20 ק"מ על טהרת החשמל, ורק בהמשך מנוע הבנזין יונע. אולם בנסיעה מהירה וארוכה, תקבלו ממוצע של 11.6 ק"מ/ל' ובשיוט נרשם ממוצע של 17.5 ק"מ/ל'. כך שצריכת הדלק נעה בין סבירה למעולה - תלוי באופי השימוש.
 
-
נוחות והתנהגות
בכל הקשור לנוחות, נקודת המוצא של ה–330e מאתגרת; צמיגי אל–תקר שהם בעלי דופן נוקשה יותר, וחישוקי "19. כפועל יוצא, נוחות הנסיעה בעיר בינונית בלבד. מחוץ לעיר, העסק משתפר, אך עדיין לא מבריק.
בכביש המפותל ה–330e הולכת לאיבוד כאשר היא ננהגת מהר בכביש גלי, והמתלה הקדמי מפגין חוסר ריסון תחת עומס. בכבישים מפולסים יותר המצב משתפר, אבל זה לא באמת מה שהורגלנו מסדרה 3.
 
-
תמורה למחיר
אין ספק שמבין הגרסאות של ב.מ.וו סדרה 3 2017, ה-330e ההיברידית נטענת מציעה את הדיל הטוב ביותר - גם בהשוואה לשאר גרסאות ה–3, גם מול המשפחתיות הגדולות של מותגי היוקרה האחרים. אבל יש לזה מחיר בנוחות ובהתנהגות.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 3 2017
אין עדכונים בשנת המודל 2017.
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה 3 היא מהטובות בקטגוריה, כאשר ה–330e מציעה חבילה מנצחת של יחידת הנעה טובה, רמת אבזור גבוהה וחיסכון נאה בדלק - עם תג מחיר תחרותי במיוחד. אבל יש לכל הטוב הזה גם עונש דינאמי.