ב.מ.וו סדרה 5 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת סוף 2016 הכריזה ב.מ.וו על דור שביעי של סדרה 5, שהחליף את קודמו שהושק ב-2009.
הדגם החדש גדול מקודמו (אבל ממש בקצת) ולפי ב.מ.וו, מרחב הפנים גדל ומבנה המושב מאחור שופר.
מכאנית, ה-5 החדשה מבוססת על רצפת סדרה 7, אך חומרי הבנייה שונים מעט. סדרה 5 החדשה מוצעת בישראל בשלוש גרסאות בנזין (2.0-4.4 ל' טורבו, 252-462 כ"ס) וגרסה אחת היברידית (2.0 ל' טורבו, 252 כ"ס) – ולכולן תיבה אוטומטית 8 הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות המושלמות והצללית הארוכה והנמוכה מצליחות להסתיר את ממדיה האמיתיים; היא נראית קטנה ממה שהיא באמת, ורק כאשר היא עומדת ליד מכוניות אחרות בולט גודלה האמיתי.
-
תא נוסעים ומטען
אותה הופעה קלאסית מוצאת ביטוי גם בפנים. סביבת הנהג נראית מצוין בדרכה הלא־מתלהמת ומקרינה איכות למרחוק. תפעול רוב המערכות ידידותי, גם בגלל שהוא מוכר מדגמים אחרים, גם בגלל שהבשיל עם השנים. המולטימדיה משודרגת ומערך המחוונים נראה טוב.
תנוחת הנהיגה נאותה, אך המושב אינו מתרומם מספיק עבור נמוכי קומה. המרווח מאחור מצוין עבור שני נוסעים, לשלישי יהיה צפוף בגלל מנהרת ההינע ומערך המיזוג. נפח תא המטען בהיברידית, 410 ליטרים, קטן יחסית בגלל הסוללות; מתחת לרצפה חלל אחסון שימושי, אך הנפח וגם המבנה מפריעים להעמסת תיקים גדולים לטיול משפחתי ממושך.
 
-
מנוע וביצועים
ב.מ.וו סדרה 5 2020 מיובאת לישראל רק בגרסת 530e. לזו מנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 252 כ"ס ו־42.8 קג"מ; בנוסף, מוצעת גם פונקציית E-בוסט המוסיפה 40 כ"ס, להספק של 292 כ"ס במשך 10 שניות. התיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה אחורית. לגרסה זו סוללת 12 קוט"ש, והטווח החשמלי המוצהר הוא 56 ק"מ.
מנוע ה־2.0 ליטר נשמע לא רע, גם ללא סיוע התגבור (שנשמע טבעי) של מערכת השמע. חטיבת הכוח פועלת באופן חלק ונעים; הכוח אינו מתפרץ אבל צבירת המהירות טובה מאוד, גם תחת עומס.
 
בחניית היבואן הציג מד הטווח החשמלי 46 ק"מ, שירדו חיש קל ל־37 ק"מ בנסיעה עירונית, אך קפצו ל־45 ק"מ כאשר שייטנו בכביש המהיר. נאה.
צריכת הדלק לאורך המסע הארוך שעברנו עם הרכב עמדה על 11.5 ק"מ/ל' (11.9 ק"מ/ל' עם החלק החשמלי). בנהיגה מהירה ובתוואי הררי, הצריכה ירדה ל־9 ק"מ/ל'; אלה נתונים נאים לרכב כזה.
 
-
נוחות והתנהגות
אחד הדברים עליהם משלמים על תוספת המשקל של הסוללות הוא בנוחות הנסיעה. כיול מערך המתלים נוקשה יותר, והרכב נע על כל שיבוש קטן ובינוני בעיר, להתנהלות שאינה רגועה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, ועדיין שיבושים גדולים וחיבורי כביש מורגשים מדי, ומפגש עם גלי כביש יוצר קיפוץ קל. בידוד הרעשים טוב למדי.
בעיקולים מפגין הרכב אותה תחושה ראשונית של דיוק מחודד. עם זאת, כאשר קרבים למגבלות, המשקל הנוסף בהיברידית (400 ק"ג) מורגש, ההתנהלות פחות קלילה ורהוטה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר הלא-נמוך של ב.מ.וו סדרה 5 2020, הינו ממוצע בין מתחרותיה הגרמניות.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 5 2020
במאי 2020 הציגה ב.מ.וו גרסה מחודשת לדור השביעי של סדרה 5. כמקובל במתיחות פנים, עיקר השינויים החיצוניים נעשו בחזית, ובמסגרת זאת צוידה סדרה 5 המחודשת בשבכה רחבה, נמוכה ובולטת יותר, פגוש חדש ויחידות תאורה שעיצובן צר ומעודכן יותר, עם קווי לד נאים יותר ואופציה לתאורת לייזר. מאחור חודשו יחידות התאורה והפגוש.
השינוי הבולט בסביבת הנהג הוא הטמעת צג מולטימדיה חדש המוצע במידה "10.25 או "12.3 ומעבר לדור השביעי של מערך התפעול i-דרייב. מערכות הבטיחות שודרגו, והן מקושרות למערך הניווט, כך שהתנהלות הרכב מושפעת גם משינויים בתוואי הדרך.
גם המפרט הטכני שופר, וכל מנועי הבנזין והדיזל, 4 ו-6 צילינדרים, מצוידים כעת במערך היברידי מתון (48 וולט). להיצע ההיברידי-נטען נוספה גרסת 45e – עם מנוע טורבו-בנזין 6 צילינדרים 3 ליטרים, להספק משולב של 394 כ"ס והנעה כפולה, לטווח חשמלי של 54-57 ק"מ. לגרסת 30e המוכרת אותו הספק של 252 כ"ס, אך זו מוצעת כעת עם מצב 'אקסטרה בוסט', המאפשר תוספת של 40 כ"ס למשך 10 שניות, וכאן הטווח החשמלי הוא 62-67 ק"מ.
שיווק הגרסה המחודשת בישראל החל בשנת המודל 2021.
 
-
סיכום
530e המחודשת אינה מושלמת, ועדיין מדובר במכונית שכיף לנהוג בה, ובמובנים רבים זו עדיין אמת המידה בתחום. ולמרות שאנחנו חיים בעידן ה־SUV, סדרה 5 מפגינה שוב כי עדיין לא נס ליחה של מכונית הסלון הקלאסית.