ב.מ.וו סדרה 5 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2019, גרסת הכלאיים הנטענת משקע, ה-530e, התעדכנה עם מצברים חדשים. ה-530e תציע קיבולת של 12 קילוואט-שעה לעומת 9.2 בדגם המשווק בישראל כיום, זינוק של יותר מ-30%, וכתוצאה מכך גם טווח נסיעה חשמלי משופר: 66-61 ק"מ בין טעינות, לעומת 43 כיום. בהתאם גם תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה שופרה - בין 55.5 ל-62.5 ק"מ לליטר, לעומת 45.4 בדגם המשווק בישראל.
המצברים המשודרגים זהים בגודלם החיצוני, ונפח תא המטען נותר כשהיה - 410 ליטר.
רענון המצברים לא מביא איתו שינויים לאבזור או לעיצוב. הדגם המעודכן נחת בישראל במהלך שנת המודל 2020.
-
עיצוב ונוכחות
בשורה חדשה בעיצוב אין, אבל הופעה אסתטית - בהחלט יש. חבילת M מוסיפה לכוח המשיכה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מזכיר את זה של דגמי ב.מ.וו מהעשורים האחרונים - ההופעה, מיקום המערכות ואיכות החומרים הגבוהה. שינויים משמעותיים נעשו בממשק הדיגיטלי, שהוא כעת מסוג חדש - ומעט מצועצע.
החלק האחורי נעים ומרווח, גם אם המושבים מעט נמוכים.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת 540i, יחידת ההנעה חזקה ומרשימה בעוצמתה - אך לא מרגשת כמצופה, בשל פעולה לינארית ובידוד רעשים מוקפד.
צריכת הדלק הממוצעת במבחן על 8.9 ק"מ/ל' - מרשים ביותר לרכב כה כבד וחזק.
 
-
נוחות והתנהגות
לב.מ.וו סדרה 5 2019 - שנבחנה עם מתלים בסיסיים - יש כיול מתלים רך, לעתים אפילו רך מדי - ועם זאת, הבידוד מפני הדרך פחות מוצלח מהצפוי.
היכולת הדינאמית גבוהה למדי וקל לשלוט בה על המגבלות, אבל זו מכונית גדולה, כבדה ומנותקת, ולא באמת מפתה לשעשועי נהיגה כמו קודמותיה בסדרה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר הלא-נמוך של ב.מ.וו סדרה 5 2019, הינו ממוצע בין מתחרותיה הגרמניות. הגרסה ההיברידית היא המשתלמת במבחר.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 5 2019
אין עדכונים בגרסה המשווקת בישראל בשנת המודל 2019.
-
סיכום
סדרה 5 היא אחת ממכוניות הנוסעים הטובות בעולם, גם אם היא פחות דינאמית ונוחה מהדורות שלפניה.