ב.מ.וו סדרה 5 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2017 נחת בארץ דור חדש לסדרה 5 של ב.מ.וו. ה-5 החדשה יוצאת לדרך המקומית בשתי גרסאות, 530 ו-540 ,ובשתי רמות גימור, 'אקסלוסיב' ו'ספורט'. ה-530 מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו, שמייצר 252 כ"ס, ובתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. ל-540 מנוע 3.0 ליטר שמייצר 340 כ"ס ואותה תיבה.
ה-530 תשווק ברמת גימור 'ספורט' שתציע רמת אבזור מקובלת בתחום: בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל), התרעה על סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, גג שמש, חישוקי "18, תאורת לד, עור ותפעול חשמלי לכיוון המושבים, וכמובן מערך מולטימדיה מודרני ובלוטות'.
ה-540 תוצע ברמת ספורט האמורה או ברמת גימור 'אקסקלוסיב', שתוסיף עור באיכות גבוהה יותר, מפתח חכם עם תצוגה, מצלמות היקפיות, חישוקי "19, מערכת משופרת של הרמן קרדון ושפע מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצית פקקים, תיקון סטייה מנתיב ועוד. גרסה זו גם תכלול תאורת לד אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
אין בשורה חדשה בעיצוב של ב.מ.וו סדרה 5 2017, אבל הופעה אסתטית יש ויש. חבילת M הצמודה למכונית הנבחנת, עם חישוקים מיוחדים, כונסי אוויר ועיטורים, מוסיפה לכוח המשיכה.
-
תא נוסעים ומטען
הקווים הקלאסיים והנעימים, מיקום המערכות וצורתן וגם החומרים המשובחים, יוצרים תחושה מוכרת ומאוד נעימה. אלא שבימים אלה השינויים הגדולים שוכנים בנבכי מערכות השליטה והמולטימדיה. המסך הפך צג מגע, והתצוגה, בסגנון גרמני ענייני, הוחלפה במשהו מודרני ומצועצע יותר.
האווירה העשירה ממשיכה למושבים המהודרים ושופעי הכיוונים. החלק האחורי נעים ומרווח גם אם המושבים מעט נמוכים, והווילונות תורמים לתחושה היוקרתית.
 
-
מנוע וביצועים
הסימון 540 משלב מנוע ה־3.0 ליטר ותיבת שמונה הילוכים ויוצר חטיבת כוח קטיפתית, נעימה, חלקה אבל גם זריזה ואפקטיבית - והמהירות נצברת באופן כמעט בלתי מורגש. בב.מ.וו מדברים על טיפול היקפי בהשקטת רעשי המנוע וזה בהחלט עובד, אבל אולי זה קצת יותר מדי טוב. תנו לנו בבקשה קצת יותר מהגרגור הזה...
צריכת הדלק נעה בין 13.1 ק"מ/ל' בשיוט ל־6.9 ק"מ/ל' בנסיעה מאומצת, והממוצע ליום מאוד מגוון הגיע ל־8.9 ק"מ/ל'. לא רע לרכב כה חזק.
 
-
נוחות והתנהגות
כאשר מגיעים הכבישים המפותלים, אותם סופרלטיבים מפעם בסגנון "מכונית שמתכווצת סביב הנהג" כבר פחות נכונים. ה־5 מזכירה שהיא קרובה יותר בגודל ל־7 מאשר ל־3, במיוחד כשהיא מצוידת בגרסה הבסיסית של המתלים, ללא שליטה אלקטרונית וללא מייצבים אקטיביים.
על אספלט איכותי ה־5 בהחלט יכולה לרשום קצב מרשים, ולצלוח פניות באופן מדוד ונכון. הבעיה היא שאותו בידוד מוקפד מהסביבה שעבד נהדר בדרך לכאן, ממשיך להיות יעיל גם כאן, וקשה לחוש מה עושה המכונית וכמה עוד אפשר לדחוף. לכך אחראי בעיקר ההגה שפעולתו מדוייקת אך חסרה כל היזון, ממש כמו הבלמים.
ב.מ.וו סדרה 5 2017 נעימה אך רכה, והריסון על גלי כביש חסר. אותה רכות ראשונית יחד עם הבידוד האמור יוצרים תחושה נעימה ונוחות הנסיעה טובה רוב הזמן. אבל שיבושים חדים, שברי אספלט וחספוסי כביש מורגשים לעיתים יותר מדי ויוצרים תחושה עסוקה.
 
-
תמורה למחיר
יקרה - אך מציעה תמורה משובחת. הגרסה ההיברידית היא המשתלמת במבחר.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 5 2017
בקיץ 2017 החלה שיווק גרסה היברדית, 530e. כמקובל בתחום, היא תוצע במחיר נמוך יותר מה-530 הרגילה וברמת אבזור גבוהה יותר.
 
למכונית הסלון ההיברידית-נטענת מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמייצר 184 כ"ס ומנוע חשמלי עם 113 כ"ס, כאשר ההספק המשולב עומד על 252 כ"ס (בדומה ל-530 בנזין הרגילה). הטווח החשמלי המוצהר של המכונית הוא 43 ק"מ והמהירות המרבית בכוח החשמל היא 140 קמ"ש.
 
-
סיכום
אחת המכוניות הנעימות והאיכותיות ביותר לתנועה על כבישי ארצנו, והיא מציגה רהיטות מדודה שמזכירה איזו מסורת ארוכה עומדת מאחוריה. מאידך, קשה לברוח מהתחושה שהיא, שוב, מהנה פחות מהדור שלפניה, ופעם נוספת מאבדת עוד משהו מהחדות ומהתקשורת שאהבנו פעם.