ב.מ.וו סדרה 7 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השישי לסדרה 7 נחשף באמצע 2015 - כ-7 שנים מאז שהוצג הדגם היוצא.
מבחינה עיצובית, כצפוי, לא תמצאו מהפכות - זוהי ספינת הדגל של היצרן הבווארי ואין כאן מקום לטעויות עיצוביות נוסח הדור הרביעי מ-2001.
גם המידות נשארו די דומות לאלו של הדור היוצא, למעט המשקל, שהופחת בכ-130 ק"ג.
ככל שמבחוץ מפגינה ה-7 שמרנות עיצובית, הרי שתא הנוסעים מציג שלל חידושים טכנולוגיים.
ברשימת האביזרים המגניבים נמצאת מערכת חנייה אוטומטית, המאפשרת להחנות את הרכב מרחוק באמצעות שלט חכם - אך פונקציה זו אינה ניתנת לתפעול בישראל, משיקולים רגולטוריים.
בצד מערכות ההינע אין חדש - מדובר באותם מנועי טורבו-בנזין המוכרים של היצרן, מ-3.0 ל' טורבו (326 כ"ס) ועד 4.4 ל' טורבו-כפול (450 כ"ס) - בכל מקרה עם תיבה אוט' 8 היל'.
כל הגרסאות זמינות בישראל עם הנעה כפולה ו/או בגרסת Long, עם בסיס גלגלים ארוך ב-14 ס"מ.
לישראל הגיעה סדרה 7 בנובמבר 2015.
באמצע 2016 תגיע גרסת M פראית, עם מנוע V12 של רולס רויס, 6.6 ל' ו-600 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
ה-7 נאה ופחות מוחצנת מאשר מתחרות אחדות; יותר סולידית, ועדיין מאוד מרשימה ומושכת תשומת לב לא מעטה.
-
תא נוסעים ומטען
הגימור, כצפוי, ברמה הגבוהה ביותר.
-
מנוע וביצועים
גם בגרסת ה-750i-הנעה-כפולה-לונג הכבדה בה נהגנו, הביצועים מהממים בעוצמתם.
 
בידוד הרעשים הפנומנאלי מטעה והתחושה משקרת; במהירות נמוכה, מעיכת הדוושה תביא לתחושה משכרת.
 
התאוצה החזקה מלווה בנסיקה מורגשת והידבקות למושב.
 
המנוע הוא בריון שקט וצריך לעקוב אחר מד המהירות כדי לדעת עד כמה ה-7 מהירה.
-
נוחות והתנהגות
לא משנה כמה הכביש גרוע, ה-7 תסנן הכל, ובשקט. מתלי האוויר תקניים, וכוללים מערכת השומרת את גובה הרכב בלי קשר למספר הנוסעים, כאשר כל גלגל מאוזן בנפרד.
 
נהיגה דינאמית? אפשרי - ה-7 נוסעת מהר ואוחזת היטב - אך נהיגה אגרסיבית אינה הולמת מכונה שכזאת.
-
תמורה למחיר
מרצדס S קלאס היא המתחרה הקרובה ביותר ל-7 באופייה, בתדמיתה וביכולותיה - והבחירה ביניהן מבוססת על עניין של טעם.
 
אם ממש בודקים בציציות, לב.מ.וו יש 3 שנות אחריות, לעומת שנתיים בלבד למרצדס.
 
אודי A8 ולקסוס LS זולות משמעותית ויגואר XJ מציעה אופי אחר,
מוחצן יותר. -
סיכום
ספינת דגל המבוצעת ברמה הגבוהה ביותר.