ב.מ.וו i3 2020 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב.מ.וו i3 היא המכונית הראשונה של תת-המותג החשמלי i של ב.מ.וו.
היא נחשפה באמצע 2013 ומבחינה מבנית, היא הכלאה בין סופר-מיני למיקרוואן - עם בסיס גלגלים של 257 ס"מ ואורך כללי של 399 ס"מ מחד, לצד נתוני רוחב (177.5 ס"מ) וגובה (158 ס"מ) גדולים משמעותית מהמקובל מאידך.
ה-i3 היא מכונית חשמלית לגמרי, נטענת רשת - אולם בחו"ל ישנה גם גרסה בעלת מאריך טווח (מנוע 2 ציל' בנפח 647 סמ"ק) - גרסה שלא תוצע בישראל.
בישראל מוצעת ה-i3 בגרסתה המשופרת, שהוצגה במאי 2016, הנהנית מסוללה חזקה וחסכונית משמעותית משל הדגם הקודם.
שיווק הדגם בישראל החל מנובמבר 2016.
-
עיצוב ונוכחות
ל-i3 הופעה יוצאת דופן. יש מי שאוהבים את העיצוב, יש מי שלא אוהבים - אבל זו מכונית בעלת מקדם תשומת לב גבוה במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מקנה ליושבים בו תחושה "מיניוואנית" - תנוחת הישיבה גבוהה, השמשה רחוקה והמרווח מלפנים שופע.
 
מאחור ישנם שני מושבים בלבד, והם מציעים איכות חיים פחות טובה ליושבים (המבוגרים) בהם.
 
תא המטען קטן מדי עבור עגלות ילדים.
-
מנוע וביצועים
עד 100 קמ"ש, ה-i3 מציעה ביצועים מרשימים. במהלך המבחן, הסוללה הספיקה לנסיעה של כ-180 ק"מ, בנסיעה שלא כוונה לחיסכון.
-
נוחות והתנהגות
בתוואי עירוני, נוחות הנסיעה לקויה, במיוחד ליושבים מאחור.
 
מצד שני, בידוד הרעשים טוב מהמקובל, וקוטר הסיבוב הקטן והראות הטובה לפנים מקלים על החיים בעיר.
 
מחוץ לעיר, נוחות הנסיעה מעט טובה יותר.
 
הבעיה הגדולה היא מערכת בלימה המופעלת בזמן עזיבה של דוושת ההאצה - וזה דבר שמצריך הסתגלות.
-
תמורה למחיר
בכל הקשור לתמורה לכסף, ה-i3 מפסידה - אין שום צידוק הגיוני לרכוש אותה.
-
סיכום
ה-i3 מכונית חשמלית ממותג יוקרה - מכונית שלא נועדה להיות רבת-מכר, אלא נועדה לספק הצצה לדור הבא של עולם הרכב.