ב.מ.וו i4 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2022 נחתה בישראל המשפחתית הגדולה והמחושמלת של ב.מ.וו. ה-i4 מעוצבת באופן דומה מאוד סדרה 4 גראן קופה, אך כצפוי מרכב חשמלי, פער המשקל משמעותי לרעתה: בין 350 ל-600 ק"ג, בהתאם לגרסה, ועל כן היא מצוידת בקפיצי אוויר במתלה האחורי.
ב.מ.וו i4 מוצעת בישראל בשתי גרסאות: לגרסה 40 מנוע אחורי המייצר 340 כ"ס, ולגרסה M50 שני מנועים וההנעה כפולה; התפוקה המשולבת היא 544 כ"ס ו-81 קג"מ.
לשתי הגרסאות סוללת 83.9 קוט"ש (ברוטו), וטווח הנסיעה הוא 561 ק"מ ב-40 ו-503 ק"מ ב-M50.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו שימרה הופעה כמעט זהה לדגם הקרוב: סדרה 4 גראן קופה. המשמעות: הרכב נראה נהדר.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה, מאוד אופייני לדגמי ב.מ.וו העכשוויים, ועם זאת ייחודי במידה. שילוב הגוונים נאה, איכות החומרים וההרכבה ברמה גבוהה והאבזור עשיר ומפנק.
הצג המגודל (14.9 אינץ') מביא עמו גם את מערך התפעול החדש והמסורבל של ב.מ.וו. הבחירה במצבי הבלימה הרגנרטיבית למשל, נעשית דרך הצג ודורשת יותר מדי התעסקות. מושב הנהג נוח למדי, תנוחת הנהיגה טובה ובעיקר אינה נמוכה.
מאחור, המרחב יותר מספק מאשר נדיב, והאווירה אינטימית מדי, גם בגלל חלונות צרים. הדלת החמישית מאפשרת הטענה נוחה של תא המטען הגדול.
-
מנוע וביצועים
גרסת 40 (340 כ"ס) מציעה ביצועים מצוינים, וגרסת M50 הספורטיבית (544 כ"ס) כבר מסוגלת לביצועים אדירים. הזינוק מהמקום מהיר במיוחד והיא שומרת על קצב מרשים גם במהירות גבוהה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד. שיבושים, שקעים וגם מכסי ביוב מורגשים בתא הנוסעים בנהיגה איטית, אך הרכב מטפל היטב בפסי האטה ובשיבושים גדולים. ככל שעולה המהירות, כך הנוחות משתפרת.
זו מכונית כבדה והדבר מורגש באופן בו המסה הזו נעה – אבל היא עדיין מהנה מאוד לנהיגה בכביש המפותל.
הבלמים טובים עבור רכב חשמלי, בעיקר בכל הקשור לדיוק מינון הבלימה. עם זאת, בנהיגה תחת עומס הם חסרים ביכולת הנשיכה ובעוצמה ביחס למשקל הרכב הגבוה.
 
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו i4 נמצאת בזירה כמעט נטולת מתחרות ישירות, ומציעה שילוב של יוקרה-חשמלית במרכב סדאן באיכות ביצוע גבוהה. המחיר לא נמוך, אך התמורה בהחלט ראויה.
-
גרסאות ורמות גימור
ישנן ארבע רמות גימור: ל'פיור' הבסיסית תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים, ריפוד דמוי עור, צג "14.9 ומחוונים מוקרנים.
ברמת הגימור 'טק', פריטי עיצובי ספורטיביים, ובעיקר חישוקי "18 עם צמיגים רחבים יותר מאחור, מפתח חכם, תצוגה עילית ומערכת שמע משודרגת.
ברמת הגימור 'אולטימייט' (40 בלבד) מפרט טכני משופר הכולל מתלים אדפטיביים והיגוי ביחס משתנה, ובנוסף חישוקי "19, הופעה חיצונית שונה, מצלמות היקפיות, ריפוד עור ומערכת שמע של הרמן קרדון עם 16 רמקולים.
גרסה M50 מוצעת רק ברמת הגימור 'סופריור', ולזו גם תאורת לייזר וחישוקי "19, כמו גם פריטי עיצוב שונים בחוץ ובפנים.
-
טווח נסיעה
גרסת 40 מאפשרת לכסות יותר מ-400 ק"מ לטעינה ללא קושי מיוחד.
גרסת 50 החזקה מפתה ללחיצה על הדוושה - ואז הטווח יורד במהירות. אולם בנהיגה יומיומית ניתן גם בה לגמוא מעל ל-400 ק"מ בין טעינות.
-
מה חדש בב.מ.וו i4 2022
תחילת שיווק בישראל במרץ 2022.
-
סיכום
ה-i4 היא מכונית חשמלית מרשימה מאוד, המשמרת את רוח דגמי ב.מ.וו ומעניקה חוויה של ממש בנהיגה.