ב.מ.וו iX2 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במאי 2024 נחת בישראל הדור השני של ב.מ.וו X2, רכב הפנאי-קופה הקומפקטי שלה – ולצידו נחת דגם "חדש" בשם iX2. בדומה לדגמי iX1 ו-iX3, מדובר למעשה בגרסה חשמלית ל-X2 אשר זוכה לבידול בשמה, ולא דגם נפרד של ממש.
כאמור, ה-iX2 החדש מבוסס על X2 שנחשף במקביל, הווה אומר על פלטפורמה אותה הוא חולק עם X1, מיני קאנטרימן ועוד.
ממדיו כמעט זהים לאלה של אח הבנזין, ורק נתון הגובה שונה עם 156 ס"מ, הנמוך ביותר מבין כל גרסאות X2.
בהיותו חשמלי המשקל, כמובן, גבוה משמעותית – כ-2 טון, שהם כ-350-450 ק"ג יותר מגרסאות הבנזין המקבילות של X2. לתא המטען נפח של 525 ל', דומה לשאר הגרסאות.
מבחינה חיצונית ה-iX2 החדש כמעט זהה ל-X2 והשינויים מסתכמים באותם סממנים "חשמליים" מקובלים: סבכה אטומה (ומוארת), היעדר פתחי מפלט מאחור, עיטורים כחולים להדגשת המוטיב ה"ירוק", חישוקים אווירודינמיים ועוד.
לפי ב.מ.וו, מרכב הקופה של הדגם, יחד עם השינויים המתבקשים לגרסה החשמלית סייעו לה לשפר את היעילות האווירודינמית ולהשיג מקדם גרר של 0.25 בלבד.
בסביבת הנהג ההופעה כבר זהה ממש ל-X2 וכולל את הסידור העדכני של היצרנית – לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.25 אינץ' ולצידו על מישור אחר מערכת מולטימדיה בגודל 10.7 אינץ'. למערכת המולטימדיה הממשק העדכני של iDrive (דור 9) והיא כוללת גם קישוריות אלחוטית לאפל ואנדרואיד.
לארץ מגיע ה-iX2 כרגע בגרסה xDrive20 – עם מנוע והנעה קדמיים, 204 כ"ס ו-25.5 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.6 שניות והמהירות המרבית היא 170 קמ"ש. בגרסה זו סוללה של 66.5 קוט"ש (ברוטו; 64.7 קוט"ש נטו), הספק הטעינה המהירה 130 קילוואט והטווח הוא 450 ק"מ.
בחו"ל מוצע iX2 גם בגרסת הנעה חזקה יותר – xDrive30, כפולת מנועים והנעה, לתפוקה משולבת של 313 כ"ס ו-50.3 קג"מ. הביצועים בהתאם: 5.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-180 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו iX2 מוצע ברמת האבזור 'M דיזיין' הכוללת בולמים אדפטיביים, היגוי ספורטיבי, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, שמשות צד מבודדות רעשים, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, ומערכת שמע משודרגת.
ברמת האבזור 'שדאו', תקבלו מושבים קדמיים שונים, ותפעול חשמלי גם למושב הנוסע.
-
בטיחות
ב.מ.וו iX2 טרם נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP.
רשימת אבזור הבטיחות כוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים היקפי ואקטיבי.
-
סיכום