ב.מ.וו M5 2011-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב.מ.וו M5 החדשה, הגרסה היקרה והחזקה ביותר של סדרה 5, נחשפה לקראת תערוכת פרנקפורט 2011.
המכונית, שמבוססת על הסדרה 5 הנוכחית (F10), היא דור חמישי לספורט-סאלון שהמציאה את הקטגוריה לפני כמעט 30 שנה.
לראשונה, היא עושה שימוש במנוע מוגדש, מה שמשפר את הביצועים ובו זמנית מפחית בצורה דרסטית את תצרוכת הדלק וזיהום האוויר - בהשוואה לנתון ממוצע של 6.7 ק"מ לליטר בדגם הקודם, ב.מ.וו מצהירה על נתון של 10 ק"מ לליטר ב-M5 החדשה (שיפור של כמעט 50%). ה-M5 החדשה גדולה מבעבר, עם אורך של 491 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ ובסיס גלגלים של 296 ס"מ (8 ס"מ יותר מבעבר).
ממד הגובה הוא היחיד שדווקא קטן יותר, עם נתון של 146 ס"מ (5 ס"מ פחות).
למרות הצמיחה במרבית הממדים, ה-M5 החדשה קלה מקודמתה ב-10 ק"ג (1,870 ק"ג), בין היתר תודות לשימוש במנוע קטן יותר - יחידת V8 בנפח 4.4 ליטר במקום מנוע ה-V10 המרשים שהוצע בדור הקודם (5.0 ליטר).
שימוש בצמד מגדשי טורבו מאפשר ל-M5 להציג נתוני הספק ומומנט מרשימים: 560 כ"ס ו-69.2 קג"מ, לעומת 507 כ"ס ו-53 קג"מ "בלבד" בדגם המוחלף.
יחד עם הדיאטה הקלה זה מניב שיפור ניכר בביצועים, עם מאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות (4.8 בדור הקודם) ומהירות מרבית של 305 קמ"ש (בגרסה ללא הגבלת מהירות שתוצע בתוספת תשלום).
שינוי נוסף מבעבר נמצא בתיבת ההילוכים הרובוטית, שמציעה עדיין שבעה יחסי העברה אך הפעם מצוידת בשני מצמדים.
באופן מעט תמוה (כמו בדור הקודם), מציעה ב.מ.וו תיבה ידנית ל-M5 החדשה רק בשוק הצפון אמריקאי.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום