ב.מ.וו X5 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 הושק בישראל הדור הרביעי ל-X5, אשר הוצע בישראל בארבע גרסאות עיקריות - xDrive 40i, שמצויד במנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין ו-340 כ"ס, כאשר הגרסה הזולה במבחר ה-X5 היא ה-xDrive 30d, המצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר ו-265 כ"ס. שתיהן משודכות לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.
בהמשך הצטרפה הגרסה ההיברידית הנטענת, xDrive45e, המצוידת במנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר ובמנוע חשמלי. ההספק והמומנט המשולבים הם 394 כ"ס ו-61.4 קג"מ, קיבולת הסוללות היא 24 קוט"ש ואלה מבטיחות טווח חשמלי של 68 ק"מ.
החזקה ויקרה במבחר היא ה-M50i. לזו מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר עם ארבעה (!) מגדשי טורבו והספק מרבי של 400 כ"ס.
ברמת הגימור הבסיסית, עילית, ה-X5 מוצע עם חישוקי "20, חלון גג, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת אחורית חשמלית, לוח מחוונים מוקרן בגודל "12.3 ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 וכונן קשיח בנפח 20 ג'יגה-בייט.
עוד באבזור: מושבים קדמיים חשמליים, חיישני חנייה היקפיים עם מערכת עזר לחנייה ועוד. אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות נהג, התרעת רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית.
רמת האבזור ׳סופריור׳ מוסיפה לכך מתלי אוויר, היגוי אחורי, מפתח עם תצוגת מידע, תאורת לד אדפטיבית קדמית וחישוקי "21. רמה זו מוסיפה גם מצלמות חנייה היקפיות.
ה-M50d מבוסס על הסופריור, ומוסיף מלבד כיול M לרכיבים שונים (מתלים, בלמים, פליטה ודיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית), גם ריפודי עור מהודרים יותר עם אוורור.
-
עיצוב ונוכחות
הדמיון לדורות הקודמים של X5 בולט. ובכל זאת, העיצוב הרמוני ומודרני, ומסווה את גודלו האמיתי של הרכב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עברה שינוי גדול, והיא כוללת צג מדיה חדש וגדול "12.3 שנשלט גם במגע, ומחוונים מוקרנים יפים (בגודל "12.3), אך תפעול חלק מהמערכות לא מספיק אינטואיטיבי.
בב.מ.וו מכנים אותה "לייב קוקפיט", ויחד עם חומרים מצוינים, נוצר אותו מופע יוקרתי, המועצם במפרט אבזור עשיר.
המרחב לנוסעים מרשים וכך גם נפח תא המטען שניתן לפתיחה ולסגירה באופן חשמלי.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-30d היא הפחות חזקה במבחר, 265 כ"ס, אבל בפועל המנוע פשוט מצוין. פעולתו נינוחה, הוא שקט, נעים ועם זאת הוא משגר בזריזות נטולת-מאמץ את רכב הפנאי הגדול למהירויות גבוהות ביותר.
הגרסה ההיברידית מציעה כצפוי המון כוח, אבל הדבר המרשים ביותר הוא שקשה להבחין במעבר מחשמל בלבד לשילוב עם מנוע הבנזין. יחידת הכוח גם שקטה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
ל-X5 ברמת גימור 'סופרייר' קפיצי אוויר עם כמה מצבי נוחות, והיגוי אחורי. מצבי הנהיגה מסייעים להשגת נוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר, למרות חישוקי "21 שהיו לרכב המבחן.
במהירות עירונית שיבושים קטנים מורגשים מהצפוי. ההיגוי האחורי, בין השאר, מסייע לתמרון בעיר, ויוצר אצל הנהג תחושה שהרכב אינו גדול כפי שהוא באמת.
בכביש המתפתל כבר קשה יותר להסתיר את הגודל והמשקל, אך יש כושר דינאמי גבוה עם הרבה אחיזה ושמירה מצוינת על קו הפנייה.
-
תמורה למחיר
הקטנת הטבת המיסוי לכלים היברידיים ב-2021 העלתה את מחירה של הגרסה ההיברידית נטענת, ומחירה פחות משתלם מבעבר. עם זאת, ביחס לאיכות הרכב ולמתחרים - ה-X5 מהווה תמורה טובה מאוד.
-
צריכת דלק
צריכת הסולר של גרסת הדיזל הפתיעה לטובה: בשיוט רגוע מדובר ב-12-13 ק"מ/ל' וביום המבחן עמדה הממוצע על 10.8 ק"מ/ל'.
 
-
טווח נסיעה
במבחן הצלחנו לנוע על חשמל בלבד 68 קילומטרים; ממש כמו שהיצרן הצהיר — וזה סופר־מרשים.
-
מה חדש בב.מ.וו X5 2022
אין עדכונים בשנת המודל 2022.
-
סיכום
עדיין בפסגת הקטגוריה.