ב.מ.וו X7 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי הגדול והיקר ביותר בתולדות ב.מ.וו נחשף רשמית ב-2018. לרכב החדש אורך של 515 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ, גובה של 185 ס"מ ובסיס גלגלים של 310.5 ס"מ – מידות שיציבו אותו בישראל מול קאדילק אסקלייד ומרצדס GLS.
כמקובל במותגי היוקרה הגרמניים, ב.מ.וו תציע את ה-X7 במספר קווי עיצוב. אלו מובדלים בחלקי מרכב שונים ובחישוקי הגלגלים, ליצירת רושם מהודר או ספורטיבי בהתאם לרצון הקונה.
גרסת הכניסה מציעה מנוע 3.0 ליטר טורבו עם שישה צילינדרים בטור, 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ.
גרסת דיזל עם מנוע שישה צילינדרים (אף הוא 3.0 ליטר) תוצע אף היא, תחת השם xDrive30d. לזו 265 כ"ס ו-63.2 קג"מ.
ב.מ.וו תציע גם גרסה ספורטיבית של אותו מנוע, שמכונה "M50d", עם ארבעה מגדשי טורבו, 400 כ"ס ו-77.4 קג"מ. זו מאיצה בתוך 5.4 שניות ל-100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. שלושת המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
רשימת התוספות התקניות ובתוספת תשלום כוללת, בין היתר, פנסי לד מלא או לייזר ליחידות התאורה הקדמיות, חלון גג ענקי, תאורת אווירה בגוונים מתחלפים, בקרת אקלים עם עד חמישה אזורי שליטה נפרדים, מתלי אוויר עם אפשרות להגבהה של עד שמונה ס"מ (מרווח הגחון - עד 22.1 ס"מ), היגוי אקטיבי עם יחס העברה משתנה, מצבי נהיגת שטח, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בשמירה על הנתיב, סיוע בהתחמקות ממכשול, התרעת רכב חוצה בצומת, נסיעה אוטונומית לאחור (חזרה על נתיב הנסיעה) ומערכת חנייה אוטונומית.
-
עיצוב ונוכחות
רכב הפנאי המאוד גדול הזה מפגין נוכחות רבה מאוד, והחזית המגודלת, על השבכה החדשה של ב.מ.וו, מעצימה אותה - אך היא בפירוש לא לטעם כולם. הממדים מייצרים הופעה גמלונית.
-
תא נוסעים ומטען
ריפוד העור ומערך הגוונים בסביבת הנהג, מושב הנהג המעולה על שפע כוונוניו, האבזור המאוד עשיר, הביצוע המשובח בתחומי החומרים, ההרכבה, הגימור והתפעול, המרחב הנדיב — כל אלה יוצרים סביבת נהג ברמה גבוהה מאוד.
מאחור, המרחב מרשים כמובטח מממדי הרכב, והאווירה כנדרש מרכב יוקרה. הכניסה לשורה 3 נוחה יחסית והמקום סביר גם לשני מבוגרים; תא המטען סביר בגודלו כאשר כל המושבים זקופים, ענק כאשר שורה 3 מקופלת.
 
-
מנוע וביצועים
ב.מ.וו X7 2019 התייצב למבחן בגרסת הדיזל הבסיסית. ההספק (265 כ"ס) אינו מרשים אבל מספק, נעזר במומנט הרב מאוד (63.2 קג"מ). אלה, בסיוע תיבת שמונה הילוכים יעילה והנעה כפולה מאפשרים ל־X7 לצבור מהירות מרשימה במעלה הררי, כישורי עקיפה טובים מאוד גם תחת עומס — ולא פחות חשוב: שיוט נינוח מאוד; תגובת התיבה טובה, והיא משתפרת במעבר ל'ספורט'. צריכת הדלק סבירה בהינתן משקל הכלי, התוואי והנהיגה — 10.1 ק"מ/ליטר.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה לא פחות ממצוינת - ובידוד הרעשים משובח. בעיר, נוחות הנסיעה טובה כל עוד השיבושים מוגזמים. מחוץ לעיר במצב 'נוחות', הרכב נע ונד על שיבושים וגלי כביש, אך מצב 'ספורט' משפר את המצב משמעותית.
גם היכולת הדינמית, בהינתן הייעוד, הממדים והמשקל, מרשימה מאוד. כאן יצוין כי קוטר הסיבוב לא מזהיר, וזה עומד על 13 מטרים.
 
-
תמורה למחיר
במחיר שנושק למיליון שקלים, ה-X7 יקר, גדול וכבד, ול־X5 הזול ממנו יתרונות לא מעטים ביחס — כל עוד לא מכניסים למשוואה את תוספת שני המושבים.
-
מה חדש בב.מ.וו X7 2019
במאי 2019 התווספה להיצע האירופי גרסת M50i, אשר מצוידת ביחידת V8 בנפח 4.4 ליטר עם צמד מגדשי טורבו, 530 כ"ס ו-76.4 קג"מ. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, מאיץ ה-M50i X7 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות.
מלבד כוח, ב.מ.וו X7 2019 בגרסת הביצועים החדשה מציע שורה של שיפורי M ספורט, כולל מתלי אוויר אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית ומערכת פליטה עם צליל ספורטיבי. בתוספת תשלום ניתן גם לצייד אותו גם בהיגוי אחורי אקטיבי.
 
-
סיכום
ב.מ.וו X7 2019 עשוי ברמה גבוהה מאוד, איכות החיים שהוא מעניק לנהג ולנוסעים בהתאם, ביצועיו ויכולתו מרשימים ומעל לכל מרחב הפנים שלו גדול מאוד. עם צמד מושבי קפטן, זו יכולה להוות חלופה מאוד מרשימה למכונית פאר.