טויוטה קורולה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שושלת טויוטה קורולה היא אחת המפורסמות והוותיקות בעולם הרכב, וזו שביססה את טויוטה כיצרנית מובילה (יחד עם היילקס ולנד קרוזר). הדור הנוכחי וה-12, הוצג בסוף 2018 לעיני העיתונות הישראלי לפני שהוצג רשמית בבכורה עולמית בסין.
השיווק בישראל החל בינואר 2019 בתוצרת סדאן כשתצורת ההאצ'בק והסטיישן הצטרפו במרץ אותה שנה. אחד החידושים המרכזיים בדור הזה היה שיווק תצורת הסדאן גם בגרסה היברידית. לצד היחידה ההיברידית, שווקה הסדאן בלבד גם עם אופציה של מנוע בנזין עבור ציי רכב, אבל שיווק גרסה זו הופסק במהלך 2020 בשל התעניינות פחותה. בפברואר 2021 חודש שיווק מנוע הבנזין, הפעם עם מנוע בנזין חדש שהוצג לראשונה ביאריס. בין הסיבות להחזרת מנוע הבנזין למבחר, הוא ביטול ההטבה לרכב היברידי בתחילת 2022. כך שהתמריץ לרכישת רכב היברידי בקרב ציי הרכב, כבר לא קיים יותר.
המנוע החדש הוא בנזין אטמוספרי 3 ציל', בנפח 1.5 ל', שמייצר 125 כ"ס ומשודך כקודמו לתיבה אוטומטית רציפה. אם כי זו תיבה חדשה ושונה. היא נקראת 'דיירקט שיפט' וייחודה בכך שיש לה הילוך ראשון אמיתי, ורק בהמשך השילוב נעשה דרך התיבה הרציפה, ולזו עשרה יחסי העברה קבועים.
מנוע הבנזין מוצע ברמת גימור חדשה בארץ, 'אקטיב', כעת הבסיסית במבחר; בין השאר, היא אינה כוללת בקרת אקלים ואין לה חישוקים קלים (יש ברזל עם חיפוי פלסטיק). גרסת הבנזין מוצעת גם ברמות גימור נוספת 'סנס', כשגרסת ההיבריד מוצעת ב-3 רמות גימור. הגרסה ההיברידית משלבת מנוע בנזין 1.8 ל' ומנוע חשמלי שיחדיו מפיקים 122 כ"ס. זו אותה יחידת כוח שנמצא בדגמים אחרים כמו למשל בפריוס.
-
עיצוב ונוכחות
בגלל שהיא כה נפוצה, אפשר שלא לשים לב לכך, אבל לקורולה עיצוב מרשים למדי ובהחלט לא שגרתי. שילוב של מבנה מוארך עם חרטום נמוך, ושבכה רחבה שיוצרים מראה דינמי ומופע רחב מכפי שהוא בפועל.
-
תא נוסעים ומטען
גם עיצוב סביבת הנהג משמר גישה לא שגרתית זו, איכות החומרים מעורבת וההרכבה טובה. ברמות הגימור העשירות לוח מחוונים מוקרן בחלקו, ואלה כמובן נאים מאלה שבבסיסיות ('אקטיב' ו'סאן'), אך גם פחות ברורים. צג המולטימדיה גדול ("9), אך אינו מקורי ואינו נוח לתפעול, ואילו ב'לימיטד' המהודרת צג מקורי וברור יותר. מפרט הבטיחות מכובד גם בתחום הבטיחותי.
מושב הנהג נעים ומאפשר תנוחת נהיגה נוחה. המרחב מאחור מספק, עם מרווח ברכיים טוב, ומרווח ראש סביר. לתאי המטען, בכל תצורות המרכב, נפח ממוצע. לא אהבנו את הזרועות הפשוטות שבגרסת הסדאן.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין 1.5 ל', מציע יציאה זריזה מהמקום והתנהלות נמרצת בתחום העירוני. הוא גם חלק וללא ויברציות. אבל הוא חלש מקודמו ומרים את קולו כבר מאזור 3000 סל"ד כשפעולת התיבה הרציפה, מוסיפה אף היא לרעש המנוע הבולט. מצד שני הוא חסכוני מקודמו, ובמהלך המבחן השגנו צריכה ממוצעת של 15.3 ק"מ לליטר.
המנוע ההיברידי מציע הספק דומה, אבל בזכות זמינות כוח עדיפה, הוא זריז משמעותית. גם בו תיבת ההילוכים גורמת לטיפוס בסל"ד ולרעש שיכול להציק בעלייה ארוכה. שם גם בולטת מגבלת ההספק. צריכת הדלק מעולה עם 19 ק"מ לליטר במהלך מבחן הדרכים שלנו.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי על רוב סוגי הכבישים ובכל מהירות. ספיגה טובה של השיבושים וריסון טוב של המרכב מאפשרים זאת. רעשי הכביש והרוח נשמעים בשיוט והמנוע בעת מאמץ.
היכולת הדינמית של טויוטה קורולה 2021 טובה. להגה שטח מת גדול מדי במרכז, ומשקלו קל מדי, אבל כיול השלדה וריסון המרכב מוצלחים. פעולת מערכת הבלמים טובה יותר בגרסת הבנזין, בעיקר כי אין לה את המערכת הרגנרטיבית שיש בהיברידית.
-
תמורה למחיר
מחירי קורולה התייקרו עם הזמן (בדומה לרוב השוק), עם זאת היא שומרת על פער המחיר בינה לבין המתחרות. סה"כ זו משפחתית מוצלחת שמעניקה תמורה טובה הודות לחבילה ראויה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה סנס 1.8 ליטר היבריד עם כ-12300 יחידות.
אחריה גרסת הסטיישן ספייס פלוס 1.8 ליטר היבריד עם כ-3000 יחידות.
-
מה חדש בטויוטה קורולה 2021
הצטרפות מנוע בנזין למבחר לאחר היעדרות של כמעט שנה. זהו מנוע חדש בנפח 1.5 ל’ בעל 3 ציל', 125 כ”ס, שמחליף מנוע 1.6 ל’, 4 ציל', 132 כ"ס.
-
סיכום
יחידת כוח מתקדמת, נוחות נסיעה טובה, אבזור הולם, הופעה חיצונית אטרקטיבית ותא נוסעים מסוגנן.