יונדאי אלנטרה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השביעי והחדש של אלנטרה, נחשף במרץ 2020, ותוכנן להגיע לישראל בסוף אותה שנה. אבל וירוס קורונה דחה את התוכניות מספר פעמים, ולבסוף המשפחתית החדשה עלתה ארצה בנובמבר 2021 עם שיווק בתחילת 2022.
אלנטרה החדשה תוכננה להחליף את איוניק כמשפחתית של המותג, לאחר החרזת יונדאי באוגוסט 2020 על הקמת תת-מותג חשמלי בשם "איוניק".
לאלנטרה מראה של 'פאסטבק' עם גג משתפל בחלקו האחורי, וחזות של קופה-ארבע-דלתות. היא מבוססת על פלטפורמת K3 המודולרית החדשה כשהממדים מעט גדולים יותר מקודמתה: היא ארוכה ב-5.5 ס“מ (467.5 ס“מ), רחבה ב-2.5 ס“מ (182.5 ס“מ) ונמוכה ב-2 ס“מ (141.5 ס“מ). בסיס הגלגלים צמח ב-2 ס“מ ל-272 ס“מ והוא מהארוכים בקטגוריה.
החידוש המרכזי בדגם הוא שילוב לראשונה של יחידת כוח היברידית (למרות שמ-2019 נמכרת בסין יחידת PHEV גם בדור הקודם של אלנטרה). היחידה ההיברידית דומה לזו באיוניק, אך המכלולים שלה שודרגו, לעמידה משופרת בתקני זיהום. היא מחברת בין מנוע בנזין אוטמוספרי בנפח 1.6 ל‘ למנוע חשמלי וסוללה בנפח 1.32 קילוואט/שעה. ההספק המשולב עומד על 139 כ“ס (141 כ"ס באיוניק) והכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים.
אלנטרה מוצעת בישראל בשתי רמות גימור: 'פרמיום' שכוללת חישוקי "16, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8 ועוד. רמת גימור 'סופרים' מוסיפה תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מחוונים מוקרנים, טעינה אלחוטית ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי אלנטרה מציגה הופעה הרבה יותר דרמטית ואגרסיבית מבעבר בזכות הפרופורציות החדשות, הגג המשתפל לאחור, היציבה הרחבה מבעבר, השבכה הגדולה ויחידות התאורה הדומיננטיות.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב נאה כשקו פתחי המיזוג מחבר את הדלתות לדשבורד, וקונסולה מרכזית שפונה לנהג ועוזרת לתפעול המולטימדיה ובקרת האקלים. איכות החומרים מעורבת.
המרחב מלפנים טוב אם כי מרווח ברך שמאל של הנוסע נפגע בגלל ידית בקונסולה המרכזית. מאחור מרווח הברכיים עצום וזה של הראש בסדר. בסיס המושב מעט נמוך ותומך פחות בירכיים, חסרים פתחי מיזוג. תא המטען (474 ל') בעל מבנה עמוק אך בגלל תצורת הסדאן הפתח צר.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים מעולים עם זינוק חד וזריז והאצות ביניים נאות. רוב הזמן המנוע שקט ובמאמץ הרעש סביר. השילוב בין בנזין לחשמל מורגש. פעולת התיבה חלקה ומהירות התגובה בסדר גמור. בלטו בחסרונם פקדי הילוכים מאחורי ההגה שיכולים גם לשלוט על עוצמת הבלימה הרגנרטבית, כמו באיוניק.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה, גם בעיר וגם מחוצה לה, טובה. בידוד הרעשים פחות: כבר ב-100 קמ"ש ישנם רעשי רוח נוכחים וגם רעשי הכביש בולטים מדי.
היכולת הדינאמית טובה, האחיזה גבוהה, וגם יכולת הבלימה טובה.
 
-
תמורה למחיר
אלנטרה מציעה מפרט מרשים שמשלב עיצוב, אבזור, ביצועים, צריכת דלק ונוחות. יש כמה מגרעות שהעיקרית שבהן היא תא נוסעים לא מספיק שקט ביחס למתחרות. המחיר יחסית גבוה לסגמנט כך שהתמורה בינונית.
-
בטיחות
אלנטרה לא משווקת באירופה ולכן לא נבחנה בארגון הבטיחות האירופאי. במבחן האמריקאי של ארגון NHTSA היא זכתה לציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות. מפרט הבטיחות ברמת גימור 'פרמיום' כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת 'סופרים' נוספים, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, מערכת למניעת יציאה מסוכנת מהרכב.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת כשבמבחן מדדנו 14.1 ק"מ לליטר.
 
-
מה חדש ביונדאי אלנטרה 2022
דור חדש לחלוטין (שביעי), פלטפורמה חדשה, ממדים גדולים יותר, מערכות בטיחות משופרות, לראשונה מוצע הדגם בגרסה היברידית (אם כי מ-2019 נמכרת בסין יחידת PHEV גם בדור הקודם של אלנטרה).
-
סיכום
משפחתית שנראית נהדר וראויה ברוב הפרמטרים החשובים.