יונדאי i10 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במובנים רבים ה-i10 המקורית (שהושקה בישראל ב-2009) הייתה המיני הראשונה בארץ בעידן המודרני. זו שעשתה את השינוי בשוק הישראלי (יחד עם סוזוקי אלטו). אגב, אחותה קיה פיקנטו, תגיע רק שנתיים מאוחר יותר (בשנת 2011) ואז תכה את כולם.
זהו הדור השני ל-i10 שלישראל הגיע בינואר 2014 עם הבטחה לפצח את הנוסחה המצליחה של קיה פיקנטו. הדור החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה גדולה מזו הקודמת: תוספת של 8 ס"מ לאורך (366.5 ס"מ), 6.5 ס"מ לרוחב (166 ס"מ), 0.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (238.5 ס"מ) כשרק הגובה מאבד 5 ס"מ (149 ס"מ). אלו תורמים למרווח פנימי משופר ולתא מטען שנפחו גדל ב-10%, ועומד עתה על 252 ל'.
היצע יחידות הכוח כולל שתים (כבעבר), כשאחת חדשה ושניה עברה בירושה מהדור הפורש. החדש הוא המנוע הבסיסי בנפח 1.0 ל', 3 ציל', 66 כ"ס (ומחליף מנוע 1.1 ל', 4 ציל', 69 כ"ס שהיה בדור הקודם). המנוע הבכיר הוא 1.25 ל', 4 צילינדרים, 87 כ"ס ושירת גם את הדור היוצא. שתי יחידות הכוח משודכות לתיבה אוטומטית פלנטרית עם ארבעה הילוכים כשמנוע ה-1.0 ל' מוצע גם בשילוב לתיבה ידנית (5 הילו'). שתי יחידו הכוח האלה נמצאות גם בקיה פיקנטו.
יש חמש רמות גימור כשמנוע ה-1.0 ל' מוצע בארבע מהן. הגרסה הידנית מתחילה ברמת גימור 'אינסטייל' (רמה שהגיע חודשיים אחרי תחילת השיווק בישראל) וכוללת מערכת שמע מקורית, כניסת USB, שליטה מההגה, 2 חלונות חשמל, מחשב דרך, שילובי צבעים בתא הנוסעים ושש כריות אוויר. הידנית גם מוצעת ברמת גימור 'אינספייר' שמוסיפה 2 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות וכיסוי פלסטיק לגלגלים.
גם הגרסה האוטומטית מוצעת בשתי רמות גימור: רמת 'אינסייט' שדומה לרמת 'אינסטייל' הידנית ורק מוסיפה צלחות פלסטיק לגלגלים, ורמת 'פרימיום' שמוסיפה 2 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, חישוקים קלים, תאורת יום, ועוד שקע 12V (סה"כ שני שקעים). מנוע ה-1.25 ל' מוצע רק ברמת גימור אחת והגבוהה עוד יותר. רמה זו נקראת 'סופרים' ומוסיפה בלוטות' (פריט חריג לטובה בסגמנט), ציפוי עור לגלגל ההגה, תאורה עוקבת פניה ושלט מפתח מתקפל.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הוא קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדור הישן. המראה הקופסתי והמעט סגפני של הדור היוצא הוחלף בקו חדש, הרמוני, צעיר ודינאמי. חלק מזה קשור לפרופורציות השונות ולפנים המחייכות.
-
תא נוסעים ומטען
גם בתוך הרכב יונדאי מאמצת עיצוב, שילובי צבעים ואבזור מסגמנטים גבוהים יותר. יחד עם אבזור עשיר, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות (למשל בלוטות' – פריט לא אופייני בסגמנט), i10 משלימה את התחושה שלא מדובר במכונית בסיסית וזולה. הישיבה גבוהה ויש מספיק מקום מלפנים ומאחור. תא המטען הוא הגדול בסגמנט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' מספק ביצועים סבירים וסה"כ מעודן יותר ממנועי המתחרות. בגרסה הידנית ההילוכים הראשונים קצרים, וההילוך השלישי מציג "חור" שבמאמץ מצריך משחק תדיר עם מוט ההילוכים והמצמד הנוחים לשימוש. צריכת הדלק במנוע זה היא החסכונית ביותר בהיצע הדגם, כשמנוע ה-1.0 ל' האוט' הוא הצמא ביותר ויותר משל המתחרות.
מנוע ה-1.25 ל' חזק יותר באופן מורגש, כשצריכת דלק מעט טובה משל ה-1.0 ל' האוט', אבל עדיין לא ברמה של המתחרות.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ביחס לבנות הקטגוריה, ולא רעה בפני עצמה, לכך מסייע גם מושב הנהג שמרגיש מרופד ותומך יותר מהנהוג בקטגוריה. בידוד הרעשים מצוין ובמפתיע עדיף על זה שבפיקנטו.
ההגה קל מדי כשהכביש מתפתל, אבל יונדאי i10 2014 מצליחה לספק תחושת ביטחון טובה בזכות זוויות גלגול סבירות ואחיזה גבוהה.
 
-
תמורה למחיר
יונדאי i10 2014 מרגישה בוגרת ושייכת לקטגוריה גבוה יותר. בין היתר בגלל מה שיונדאי מכנה "אבזור פרימיום במחיר בייסיק", כמו: לחצני שליטה מההגה על מערכת השמע, בלוטות' (פריט לא אופייני לסגמנט), תאורה עוקבת פנייה, שילוב צבעי לבחירה ועוד. התמורה מצוינת.
-
מה חדש ביונדאי i10 2014
דור חדש (שני), פלטפורמה חדשה, מנוע 1.0 ל' חדש ועוד רמות אבזור עשירות מבעבר.
-
סיכום
קפיצת מדרגה לעומת הדור הקודם במחיר אטרקטיבי משל המתחרות הבולטות.