יונדאי i10 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של יונדאי i10 עלה ארצה בפברואר 2020 והציע שילוב פחות אהוב בישראל: תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית חד-מצמדית. כדי לחזק את מעמדה במהלך 2021 נוספה רמת גימור, 'פריים פלוס'. כעת מוצע הדגם ב-5 רמות גימור, כשהרמה החדשה מוסיפה גג בצבע שונה לשדרוג המראה. אין שינוי בשאר רמות הגימור ופירוט תכולתן מוצג בדף הדגם של שנת 2020.
יונדאי i10 החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדור היוצא ומציגה בסיס גלגלים שגדל מאוד עם תוספת של 4 ס"מ ל-242.5 ס"מ, ואת נתון הרוחב הגדול בסגמנט עם 168 ס"מ (תוספת של 2 ס"מ). יחד עם הורדת גובה, המכונית מציעה פרופורציות שונות מקודמתה.
הדגם משווק בישראל עם מנוע אחד בלבד: בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר, 4 צילינדרים עם 84 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רובוטית חד-מצמדית או תיבה ידנית (לשתיהן 5 הילוכים).
בכל רמות הגימור נמצא אבזור בטיחות אקטיבי מקורי שכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון בהיגוי (לראשונה במכונית מיני בישראל), התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם.
עם זאת ציון הבטיחות של יונדאי i10 מאכזב. ארגון הבטיחות האירופי EuroNCAP העניק למכונית ציון של 3 כוכבי בטייחות. חלק מזה נובע מהחמרת המבחן עצמו שהתרחש במאי 2020 (וכולל החמרת פגיעת החזית ופגיעת הצד, ובדיקת יעילות מערכות הבטיחות האקטיביות), אבל לא רק.
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי i10 2021 נראית פשוט נהדר. שינויי הפרופורציות, החזית העדכנית של המותג והקווים החדים, יוצרים מראה ספורטיבי ושובב.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה אף הוא וללא ספק המרשים מבין תאי הנוסעים בסגמנט המיני, עם מרכיבי עיצוב מיוחדים, איכות חומרים טובה יחסית (ביחס לסגמנט כמובן) וכך גם הגימור. רשימת האבזור נאה גם אם לא שופעת.
המרחב מאחור מעולה ביחס לדגמים אחרים בסגמנט, עם מרווחים מצוינים לכל כיוון. המושבים נוחים, כשהמושב האחורי מחסיר תמיכת ראויה לירכיים, דבר שעלול לעייף בנסיעות ארוכות. נפח תא המטען סביר (252 ל'), ויספק את הנדרש מרכב עירוני.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע וביצועים
יחידת הכוח הזו חדשה, גם מנוע וגם תיבת הילוכים. הביצועים סבירים בידנית, והרבה פחות מכך ברובוטית, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.6 שניות בידנית ו-15.8 שניות ברובוטית.
תיבת ההילוכים הרובוטית החד-מצמדית, איטית בפעולתה, ובהילוכים הנמוכים ההשהיה בשילוב ההילוכים ארוכה מאוד, ולא נעימה. תפעול התיבה הידנית נוח וחלוקת ההילוכים טובה.
צריכת הדלק בשתי הגרסאות טובה מאוד ובתוואי תובעני של מבחן דרכים הושג נתון של 15.7 ק"מ לליטר עם התיבה הרובוטית ו-16.6 ק"מ לליטר עם הידנית.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית בשל כיול יחסית נוקשה. יש לציין כי ברמות הגימור הבסיסיות חישוקים וצמיגים שונים שעוזרים לספוג טוב יותר את השיבושים. ככל שעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת. עם זאת, זה אינו רכב שקט, בידוד רעש הרוח סביר, ובגרסה הרובוטית גם רעש המנוע. בגרסה הידנית רעש המנוע נוכח כבר ממהירות השיוט שבאזור 3000 סל"ד ובשתי הגרסאות רעש הכביש בולט.
היכולת הדינמית של יונדאי i10 2021 טובה, עם יציבות גבוהה בפניות, תגובה נכונה להעברות משקל ואחיזה גבוהה. לרגעים היא אפילו יכולה להיות מהנה.
 
-
תמורה למחיר
המכונית הקטנה של יונדאי משדרת הופעה אופנתית, מרווחת ביחס לדגמים דומים, מצוידת באופן מספק, מתפקדת היטב גם מחוץ לעיר וחסכונית. המחיר תחרותי והתמורה טובה מאוד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה פריים 1.2 ליטר עם כ-5600 יחידות.
אחריה גרסת אינטנס 1.2 ליטר עם כ-100 יחידות.
 
-
מה חדש ביונדאי i10 2021
הוספת רמת גימור חדשה, 'פריים פלוס'.
-
סיכום
מכונית קטנה, יעילה, וחסכנית.