יונדאי i10 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו כעת הדור השני ל-i10 שלישראל הגיע בינואר 2014 ונותר ללא שינוי בשנתיים הראשונות לחייו. שינוי ראשון התרחש במתיחת הפנים שעלתה לארץ בינואר 2017, חודשיים בלבד אחרי שנחשפה לכל העולם בתערוכת פריז.
במסגרת מתיחת הפנים הוכנסו מוטיבים עגולים בעיצוב הפנסים שבהמשך יאפיינו דגמים נוספים של יונדאי. גם החישוקים שונו. בתא הנוסעים נמצא כמה שינויים קוסמטיים קטנים, ריפוד מושבים חדש, ולראשונה מוצע הדגם גם עם מערכת מולטימדיה ומצלמה אחורית (ברמות הגימור הגבוהות).
יש כעת 4 רמות גימור (5 קודם לכן), וגם בהן מספר הבדלים. לראשונה רמת גימור 'אינספייר' מוצעת עם תיבה אוטו' (גם עם מנוע ה-1.0 ל' וגם ה-1.25 ל') תשובה לתחרות העזה בסגמנט. עד עתה רמת גימור זו שווקה בצמוד לתיבה ידנית בלבד. במקביל הגרסה הידנית שונמכה ומוצעת רק ברמת הגימור הבסיסית 'אינסייט' (עד עתה היא נמכרה רק ברמת גימור 'אינספייר'). רמת גימור 'פרימיום' מקבלת דיבורית בלוטות'.
יונדאי i10 2017 גם זכתה לכיול מחדש של בולמי הזעזועים הקדמיים, ושיפור בכישורי ההיגוי. היצע המנועים לא השתנה וכולל את אותו מנוע 1.0 ל', 3 צילינדרים, 66 כ"ס, ששודרג קלות לטובת שיפור תצרוכת הדלק (ללא שינוי בהספק או המומנט). לצידו נמצא את מנוע ה-1.25 ל', 4 צילינדרים, 87 כ"ס, שלא עבר שדרוג. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטיות עם 4 הילוכים, כשמנוע ה-1.0 ל' מוצע גם בשילוב לתיבה ידנית (5 הילו').
יונדאי ניצלה את מתיחת הפנים כדי לציד את הדגם לראשונה בהתרעת התנגשות מלפנים ובסטייה מנתיב (מעל 60 קמ"ש). עדיין אין בלימה אוטונומית. לישראל מערכות אלה לא מגיעות ובמקומן מצויד הדגם במערכת מובילאיי כסטנדרט.
-
עיצוב ונוכחות
במתיחת הפנים הוכנסו מוטיבים עגולים בעיצוב פנסי תאורת היום מלפנים ופנסי הערפל מאחור. לא כל השינויים מלהיבים אבל היא עדיין נראית טוב.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של יונדאי i10 2017 מאוד מזמין בעיקר בגלל שימוש נכון בצבעים. ברמת הגימור הבסיסי, 'אינספייר', מורגש חסרונה של דיבורית. מערכת ה'קונקטד' שפיתחה היבואנית פועלת טוב מאשר בעבר, מוסיפה לאווירה, וגם כוללת את אפליקציית WAZE (פריט לא אופייני לסגמנט). המושבים בשרניים ונוחים, המרווח מלפנים ומאחור טוב, ותא המטען מהגדולים בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' מספק ביצועים סבירים גם בגרסה האוט', אך הוא הצמא בהיצע i10. אותו מנוע עם התיבה הידנית יניב ביצועים עדיפים ואת צריכת הדלק החסכונית בהיצע הדגם. למנוע ה-1.25 ל' ביצועים טובים הרבה יותר, וצריכת דלק מעט טובה משל ה-1.0 ל' האוט', אבל עדיין לא ברמה של המתחרות.
-
נוחות והתנהגות
מתלייה של i10 מציעים נוחות נסיעה מהטובות בקטגוריה. יחד עם מושבים עבים ובידוד משופר (במיוחד רעשי הכביש) מקבלים איכות נסיעה גבוהה מאוד.
התנהגות הכביש טובה, אבל לא מלהיבה כפי שנתין היה לצפות ממכונית קטנה שפונה לקהל צעיר.
 
-
תמורה למחיר
מתיחת הפנים שיפרה את התמורה במיוחד ברמות הגימור הגבוהות שזכו לראשונה למולטימדיה ומצלמה אחורית. היא גם זולה מהמתחרות כך שמדובר בעסקה אטרקטיבית למדי.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה סופריים 1.2 ליטר עם כ-3200 יחידות.
אחריה גרסת אינספייר 1.2 ליטר עם כ-1600 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי i10 2017
הדגם עובר מתיחת פנים שכוללת עדכונים קוסמטיים, כיול מחדש של בולמי הזעזועים ומערכת ההיגוי, ושידרוג מנוע ה-1.0 ל'. יש שינויים ברמות הגימור כשלראשונה נמצא בדגם מולטימדיה (ברמת הגימור הגבוהה).
-
סיכום
מכונית קטנה ומוצלחת במחיר מושך.