יונדאי i10 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של יונדאי i10 נחשף בספטמבר 2019, דור חדש לגמרי למכונית המיני של היצרנית.
יונדאי i10 החדשה נמוכה ורחבה מקודמתה ב-2 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים שצמח בכ-4 ס"מ.
תא הנוסעים מתאים את עצמו לעידן הנוכחי, ומוצע עם אפשרות למערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע גדול (עד 8 אינץ').
ל-i10 החדשה מנוע אחד בישראל – 1.2 ל' (4 ציל') חדש המפיק 84 כ"ס ו-12 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה ידנית (5 היל') או רובוטית חד-מצמדית (5 היל').
השיווק בישראל החל בפברואר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של i10 מודרני וספורטיבי ונראה מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת היטב, אך משטחי הפלסטיק קשיחים בדומה למקובל בסגמנט. איכות ההרכבה גבוהה, רשימת האבזור נאה והנדסת האנוש טובה.
מלפנים המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה טובה והראות החוצה סבירה. מאחור המרחב נאה (יחסית למכונית מיני), המושב נוח אבל תמיכת הירכיים טעונה שיפור.
לתא המטען נפח סביר של 252 ליטר.
-
מנוע וביצועים
המנוע הוא בנזין אטמוספרי, בנפח 1.2 ליטר עם 84 כ"ס. הביצועים סבירים בידנית, והרבה פחות מכך ברובוטית. לראיה: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 12.6 שניות בידנית ו-15.8 שניות ברובוטית.
תיבת ההילוכים הרובוטית איטית בפעולתה, ובהילוכים הנמוכים ההשהיה בשילוב ההילוכים ארוכה מאוד, ולא נעימה. תפעול התיבה הידנית נוח וחלוקת ההילוכים טובה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה ונוחות הנסיעה העירונית סבירה מינוס. עם זאת, בכביש בינעירוני המצב משתפר והמרכב מרוסן היטב.
בידוד רעש הרוח סביר, ובגרסה הרובוטית גם רעש המנוע. בגרסה הידנית רעש המנוע נוכח כבר ממהירות השיוט שבאזור 3000 סל"ד ובשתי הגרסאות רעש הכביש בולט, בעיקר ברמות הגימור הגבוהה בשל צמיגים רחבים יחסית (195 מ"מ). ברמות הגימור הבסיסיות חישוקים וצמיגים שונים שעוזרים לספוג טוב יותר את השיבושים וגם למתן את הרעש.
היכולת הדינמית טובה, עם יציבות גבוהה בפניות ואחיזה גבוהה. לפרקים היא אפילו יכולה להיות מהנה.
-
תמורה למחיר
ביחס לסגמנט מדובר במכונית מובילה, ויש המון רמות גימור שמתומחרות היטב, כך שהתמורה טובה מאוד.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות האקטיביות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון בהיגוי (לראשונה במכונית מיני בישראל), התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם.
עם זאת ציון הבטיחות של יונדאי i10 מאכזב. ארגון הבטיחות האירופי EuroNCAP העניק למכונית ציון של 3 כוכבי בטיחות. חלק מזה נובע מהחמרת המבחן עצמו שהתרחש במאי 2020, אבל לא רק.
במתיחת הפנים (החל מנובמבר 2023), נוספה התרעה לשכחת ילדים מאחור ושיפור במערך הבלימה האוטומטית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בשתי הגרסאות חסכונית מאוד ובתוואי תובעני של מבחן דרכים הושג נתון של 15.7 ק"מ לליטר עם התיבה הרובוטית ו-16.6 ק"מ לליטר עם הידנית.
-
מה חדש ביונדאי i10 2023
מכונית המיני המצליחה של יונדאי עברה מתיחת פנים לקראת 2024, ומציעה, לטענת החברה "עיצוב ספורטיבי מבעבר ופריטי אבזור וטכנולוגיה שמקובלים בסגמנטים גבוהים יותר".
השינויים החיצוניים מינימליים למדי, עם פנסי לד שעוצבו מחדש מלפנים ומאחור, עיצוב סבכה שונה בחלק התחתון וחישוקי 15 אינץ' בעיצוב חדש.
רמת הגימור הספורטיבית/בכירה N-ליין מוסיפה פגושים שונים מלפנים ומאחור עם פסים אדומים לכל אורכם, פנסי ערפל ייחודיים וחישוקי 16 אינץ'. שני צבעים חיצוניים חדשים מוצעים אף הם, בגווני אפור וכחול, בשילוב עם גג שחור.
יונדאי i10 מקבלת תא הנוסעים עם תאורת אווירה כחולה חדשה, וכאופציה מוצעת "חבילה סגולה" המציעה מושבים, תפרים ורקע פתחי אוויר בגימור סגול. רמת הגימור N Line זוכה למושבים בצבע אדום והדגשים אדומים בלוח המחוונים.
לוח המחוונים זןכה לתצוגת LCD בגודל 4.2 אינץ' כסטנדרט, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, ויכולת לקבל עדכונים "מהאוויר" עבור מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ'. בנוסף, ה-i10 מציעה מעתה גם טעינת סמארטפון אלחוטית וקישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטית.
באגף הבטיחות, הדגם החדש מציע התראה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.
שיווק ה-i10 המחודשת בישראל החל בנובמבר 2023.
-
סיכום
מהטובות בקבוצה.