יונדאי i30 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יונדאי הציגה בשנת 2017 את הדור השלישי למשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) שלה, ה-i30. דגם זה מבוסס על רצפת הדור הקודם ומתיחת פנים ראשונה הוצגה בשנת 2020.
העיצוב החיצוני פשוט ואלגנטי וזכה לרענון קל במסגרת מתיחת הפנים, גם סביבת הנהג שודרגה וכוללת כעת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מוטלימדיה מעודכן.
בתחילת דרכה שווקה יונדאי i30 בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל', אולם כיום היא מוצעת בשוק המקומי אך ורק בגרסת ה-N הספורטיבית. לגרסה זו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 280 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים והביצועים מצוינים: 5.4 שניות ל-100 קמ"ש.
שיווקה של יונדאי i30 לישראל חודש ביולי 2023.
-
עיצוב ונוכחות
גרסת ה-N של יונדאי i30, הגרסה היחידה המשווקת כאן בשלב זה, נראית נהדר – קרבית וספורטיבית בדיוק במידה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג פחות מרשימה במבט ראשון – יש מחוונים אנולוגיים פשוטים, החומרים בסיסיים ומסך מולטימדיה מיושן למראה. בכל זאת, כשמתעמקים בפרטים החיוך חוזר – התפירה הכחולה, ידית ההילוכים המעוצבת, הפדלים מאחורי גלגל ההגה ועוד רומזים שיש כאן עסק עם מכונית מיוחדת.
תנוחת הנהיגה טובה ונמוכה והמושבים עצמם מוצלחים מאוד ומספקים תמיכת צד טובה גם בפיתולים.
מאחור המרחב לשני נוסעים בהחלט ראוי כך שהיא יכולה לשמש משפחה בקלות. חבל שאין פתחי מיזוג.
תא המטען בגודל אופייני להאצ'בק – 381 ל'.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' של i30N מעמיד לרשות הנהג 280 כ"ס והביצועים בהתאם – מצוינים בכל מצב. וזה לא רק הכוח אלא גם הדרך בה המנוע הזה פועל – יש לו המון אופי עם צליל נהדר, פיצוצי מפלט וקולות שעושים שמח לנהג הספורטיבי.
תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים – פועלת היטב ובתיאום מוצלח עם המנוע.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה לא מבריקה, ככה זה כשיש כיול מתלים ספורטיבי ונוקשה, אך סבירה בהתחשב ביכולות בכביש המפותל.
ואם אמרנו כביש מפותל או מסלול – שם היונדאי הזו זורחת ממש. התנהגות הכביש מצוינת והיא מאפשרת קצב גבוה באופן דמיוני.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה אבל החיוך בנהיגה גדול.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי i30 מוצעת בישראל בשלב זה רק בגרסה אחת: גרסת N הספורטיבית.
לגרסה זו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל', 280 כ"ס, תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות בלבד.
בנוסף ישנן שלל מערכות ומכלולים ספורטיביים: בקרת שיגור, דיפ' מוגבלת החלקה נשלט אלקטרונית, בולמים אדפטיביים, כיול ייעודי להגה ולמתלים, צמיגים רחבים וספורטיביים ועוד.
רשימת האבזור עשירה למדי: תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "10.25, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד משולב אלקנטרה ועוד.
-
בטיחות
יונדאי i30 2024 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום – וקיבלה אז דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל ו-68% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, תיקון אקטיבי בשטח מת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מפתיעה לטובה בהתחשב בביצועים ובייעוד – 7.2 ק"מ לליטר בממוצע במבחן מאומץ וכ-11.6 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
כבר לא עושים אותן ככה.