יונדאי טוסון - אוטו

יונדאי טוסון מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קומפקטי
גירסה מומלצת:
14.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2021

יונדאי טוסון יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, מרחב, תא מטען, אבזור
חסרונות בידוד רעשים
בשורה התחתונה חבילה מושכת ומשכנעת

יונדאי טוסון 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    זהו הדור הרביעי של יונדאי טוסון, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית, והוא הגיע לישראל ב-2021. מתיחת פנים לדגם הוצגה בשנת 2023.

    ממדיו החיצוניים גדולים מאלה של טוסון היוצא, אבל רק במעט – והם מציבים אותו במרכז הסגמנט.

    במתיחת הפנים עודכן העיצוב החיצוני באופן מתון וכדי להתאימו לקו הדגמים הנוכחי של היצרנית.

    עיקר השינויים במתיחת הפנים נוגעים לסביבת הנהג זוכה כעת לסידור מסכים – לוח מחוונים מוקרן ומערך מולטימדיה – חדשים לגמרי המזכירים את אלה של איוניק 5 החשמלי. עוד שינויים: מיקום ידית ההילוכים עבר למאחורי ההגה, יש תאי אחסון חדשים, הקונסולה המרכזית עוצבה מחדשה ועוד.

    שינוי נוסף נוגע למנוע: יונדאי טוסון המחודש מוצע עם מנוע אחד בלבד – 1.6 ל' טורבו-בנזין המוכר המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. מדובר במהדורה עדכנית הכוללת תזמון שסתומים חדש והתוצאה היא הספק מופחת (160 כ"ס, 20 כ"ס פחות) ושיפור מסוים בפליטת המזהמים וצריכת הדלק.

    בחו"ל קיימות גרסאות נוספות כולל גרסה היברידית וגרסה היברידית-נטענת שבשלב זה לא ברור אם יגיעו לישראל.

    שיווק יונדאי טוסון לאחר מתיחת פנים החל ביוני 2024.

  • עיצוב ונוכחות

    לטוסון החדש הופעה חסונה, מודרנית ומיוחדת בזכות קווים נאים, יחידות תאורה ייחודיות ושילוב בין סממני פנאי לסיומת קופה.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מרשימה לא פחות מהעיצוב החיצוני. הקווים נקיים ומודרניים והגוונים של הריפוד והדיפונים מוסיפים לתחושה הנעימה. איכות החומרים טובה וכך גם ההרכבה. לוח המחוונים המוקרן נאה, וכך גם מסך המולטימדיה (8 אינץ’) המרכזי. הנדסת אנוש טובה לרוב.

    המרחב מלפנים טוב אך תנוחת הנהיגה אינה מושלמת. גם המושבים עצמם פחות נוחים לטעמנו.

    המרחב מאחור נדיב ביותר. גם כאן ישנם דיפונים נאים ואפילו בקרת אקלים.

    תא המטען גדול (515 ל‘) ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    גרסת הטורבו (1.6 ל‘, 180 כ“ס) מציעה ביצועים טובים למדי ברוב המצבים אך בגלל אופייה הרגוע – לא מעט בגלל תגובות איטיות של תיבת ההילוכים – התחושה לעיתים פחות נמרצת מהצפוי.

    בגרסת ה-2.0 ל' (156 כ"ס) הביצועים טובים פחות, אך התגובה הראשונית חדה והתחושה נמרצת באופן מפתיע. תיבת ההילוכים האוטומטית נעימה יותר בפעולתה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של טוסון מספקת. לרוב הוא יטפל היטב בשיבושים, אך לעיתים אלו יורגשו מדי בתא הנוסעים, ויווצר נדנוד מיותר במעבר על רצף שיבושים. הנוחות של גרסת ה-2.0 ל' עם החישוקים הקטנים יותר עדיפה במקצת. רעשי הכביש בולטים.

    התנהגות הכביש של טוסון נוטה לצד הבטוח והצפוי.

  • תמורה למחיר

    מחירו התייקר במעט ביחס לדור היוצא, אך הוא מציע חבילה מאוד משכנעת.

  • גרסאות ורמות גימור

    יונדאי טוסון 2024 מוצע בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו-בנזין, 160 כ"ס – ובארבע רמות גימור.

    ברמת 'פרימיום' האבזור כולל: חישוקי 18 אינץ', אפשרות לגג שחור, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, ממשקי קישור אלחוטיים לאנדרואיד ואפל ועוד.

    רמת 'פנורמיק' מוסיפה גג זכוכית ותאורת אווירה.

    'לקשרי' כוללת בנוסף: חישוקי 19 אינץ', תפעול חשמלי לדלת תא המטען, בורר הילוכים חדש, פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מחוונים מוקרנים, קיפול מושבים אחוריים בלחיצת כפתור ופריטי עיצוב חיצוניים נוספים ותוספות בבטיחות.

    רמת 'עילית': מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי למושבים כולל אוורור וריפוד עור ותוספות בבטיחות.

  • בטיחות

    בשנת 2021 יונדאי טוסון נבדק ביורו NCAP וזכה בחמישה כוכבי בטיחות. הציונים: 86% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-70% במערכות בטיחות.

    במפרט הבטיחות: 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על שכחת ילד ברכב ויציאה מסוכנת כסטנדרט.

    רמת 'לקשרי' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שטח מת, התראה ובלימה לתנועה חוצה בצומת.

    רמת 'עלית' מוסיפה בלימה אוטונומית ביציאה מחניה, תצוגה בלוח המחוונים לרכב בשטח מת.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק לא הרשימה במבחן - 9.3 ק“מ לליטר במבחן מאומץ וכ-11.5 ק“מ לליטר בשיוט.

  • מה חדש ביונדאי טוסון 2024

    ביוני 2024 החל שיווק יונדאי טוסון לאחר מתיחת פנים. העדכון כלל עיצוב חיצוני רענן, סביבת נהג שתוכננה מחדש ומנוע טורבו-בנזין (1.6 ל') מעודכן שהספקו ירד וצריכת הדלק שלו שופרה. מנוע ה-2.0 ל' האטמוספרי (156 כ"ס) הוסר מן ההיצע.

  • סיכום

    רכב פנאי מעוצב, מרווח ומאובזר.

יונדאי טוסון גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי טוסון

כתבות ומבחני דרכים יונדאי טוסון

ברשותך יונדאי טוסון?

ציון ותגובת גולשים

יונדאי טוסון מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5