קיה ספורטאז' 2004-2010 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה ספורטאז', ממש כמו קודמו, הוא התאום הלא-זהה של רכב הפנאי מבית יונדאי (ix35).
עם הגעתו לארץ ב-2010, הביא עמו הג'יפון הקוריאני עיצוב מודרני ואגרסיבי, עם דמיון רב לאח הגדול סורנטו.
היצע יחידות ההנעה בישראל כולל שני מנועים עיקריים - אחד בנפח 2.0 ליטר בנזין עם 163 כ"ס (166 כ"ס לאחר מתיחת הפנים) ומתחילת 2015 מוצעת גם גרסת 1.6 ליטר (133 כ"ס).
בשנים הראשונות הוצע גם מנוע דיזל 2.0 ליטר (184 כ"ס, 40.8 קג"מ).
בכל מקרה, השידוך הוא לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה היא קדמית או כפולה (האחרונה נמצאת רק בגרסת הבנזין היותר-מאובזרת, כמו גם בגרסת הדיזל).
באפריל 2014 הגיעה לארץ מתיחת הפנים של הספורטאז', המציגה שיפור ברמות העידון והבידוד.
שנה לאחר מכן, באפריל 2015, הגיעה גרסת ה-1.6 ליטר.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של הספורטאז' מרשים ואגרסיבי ומזכיר את הסורנטו הגדול ממנו.
 
זהו בפירוש אחד הכלים עם הנוכחות החזקה ביותר על הכביש בקטגוריה, על אף שמדובר כבר בדגם ותיק יחסית.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח, מאובזר ותא מטען גדול ונוח. לצד אלו יצויין כי הגוונים קודרים ואיכות החומרים נמוכה.
 
בדגם המשופר (2014) נרשם שיפור באיכות החומרים וההרכבה .
 
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין מספק ביצועים סבירים אך הוא רועש בטורים גבוהים.
 
לדגם שלאחר מתיחת הפנים יש מנוע חדש (בעל נתונים דומים לאלו של המנוע היוצא) ולו ביצועים טובים יותר, לצד שיפור בבידוד הרעשים.
 
מנוע ה-1.6 ליטר, באופן מפתיע, לא מרגיש הרבה יותר חלש ביחס לגרסת ה-2.0 ליטר.
 
צריכת הדלק לא מבריקה, גם בקרב המתחרים.
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נמוכה אך משתפרת ככל שעולה המהירות. רעשי הכביש מאוד בולטים בשיוט.
 
התנהגות הכביש טובה מאוד, אך ההגה מלאכותי לתחושה. הגירסה מתוחת-הפנים עדיין נוקשה, אך יכולת שיכוך פני הדרך טובה מבעבר והתחושה שקטה ונעימה יותר.
 
בשבילים כבושים היכולת נאה והספורטאז' מתנהג בספורטיביות יחסית. בשטח טכני יותר יכולתו נמוכה (גם עם ההנעה הכפולה). מערכת ההנעה, צמיגי הכביש וזוויות המרכב מגבילים אותו מאוד.
 
 
-
תמורה למחיר
אם אתם לא נוסעים בשטח שמעבר לשבילי קק"ל, גרסאות ההנעה הקדמית המוזלות תציע תמורה טובה לכסף, במיוחד בגירסת ה-1.6 ליטר.
 
 
-
סיכום
מדובר ברכב פנאי מרשים בעיצובו, המוצע במחיר אטרקטיבי (בעיקר בגרסאות הכניסה).